بسم الله الرحمن الرحیم-تعادل- نظریات شخصی است-روزی در حوزه یک از طلاب-پیش کسوت از من سئوال کردن ان جا که خداوند منان منت میگذارد ولطف میکند مطالعه داری- بحث شروع شد- تا رسید به مسئله جنسی وروابط جنسی- من گفتم من عقیده حضرت ایت الله طالقانی قبول دارم- که ایشان معتقد است درست است روابط جنسی درماه مبارک رمضان از ممونوعیت وقدغن بود خارج شده است وبه اصطلاح ناسخ داردولی باید همان منسوخ راعمل کرد زیرا قویترین غریزه- متعلق به غریزه جنسی است ومیابیست انرا به خوبی کنترول مهار کرد که از جاده تعادل خارج نشود- ایشان فرمودند که حضرت ایت الله طالقانی دراین مورد به خطا رفتن-؟؟ فرمودند دراحادیث داریم از مسافرت می ایئد برای خانواده ودوستان سوغاتی بیاورید اگر دراین هدیه –غرض ومرضی نباشد رد ان یکنوع توهین است زیرا باعث محبت ودوستی ونشان مهم بودن فرد است پس چگونه امکان دارد لطف الهی را نپذیرفت؟؟- اگر موضوع امتحان فرد است- خداوندمنان میتواند به طرق مختلف امتحان کند- دست خداوندمنان که بسته نیست- اگرتاثیرات نا مطلبو میگذارد به طرق دیگر ان را برطرف میکند وفرد را به تعادل بر میگیرداند- البته کلمه شهوات قبلا معنای لذت داشته است وکم کمدر اسلام معنای منفی به خود گرفته است- لذت ها هم روغن حرکت هستند مانندخورشت برای غذا- ولی چون دراین موارد افراط میشده است جنبه هشدار ان بیشتر مطرح شده است مانند فرض کنید غضب- حدی لازم است ولی همیشه افراط میشده است- ولی هدیه یک درس بسیار بزرگ دارد وان این است عدهای در زمان پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم درماه رمضان چموشی کردن- ونزد پیامبر اکرم صلواته الله علیه امدند وگفتند مسائل جنسی مارابی اختیار میکند خداوندمنان نمیخواست قوانین اش درهمه جا اهنین باشد این تمر باعثق میشد بسیاری را باید کنار گذاشت که بعدا کم کم متوجه میشوند وبه راه می ایند برای نماز جای گزین انتخاب نکرده است ولی دارای انعطاف های زیادی است تجربه نشان داده است انها که سخت گیرهستند کمتر موفق هستند تا کسانی نرم خوی هستند ولی بایدنرم خوئی به قول قران اعتباردین را ازبین نبرد