بسم الله الرحمن الرحیم-نقدی بر چالش وگفتمان بی بی سی- درباره جناب اقای دکتر علی مطهری علیه السلام—اسلام شیعه- از لحاظ مسیر سیاسی اش دوحالت دارد- یک زمان- بعضی ازامامان علیهم السلام اجمعین- درحیطه قدرت سیاسی بودند- مانند پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- حضرت علی علیه السلام-امامحسن وتاحدی امام حسین علیها السلام وامام رضاعلیه السلام- ویک دروره از زمان بعضی دیگراز امام علیهم السلام- درحیطه قدرت نبودند—در زمانی امامان علیم السلام اجمعین درحیطه قدرت نبودند-0 مسیر سیاست-جذاب است- طرفدار زیاددارد- وفقه ان بسیارروشن است- چون نمیخواهد مشکلات جامعه را حل کند- درحالیکه درعصری بوده است که مشکلات جامعه بخوبی قابل حل بوده است- مشکلا ماندعصر حاضر پیچیده تر از راه حل ها نبوده است- بلکه راه حل ها پیچیده تر ووسیع تراز مشکلات بوده است برخلاف عصر حاضر- کل چهارده معصوم- سیاست انها بر اساس اصول گرائی اسلامی بوده است باتنوع شکل وصورت وسازمان وساختار وغیراز این نمیتواندباشد- لذا ساختاراصلاح طلبی اسلامی هم خود یکنوع از اصول گرائی است- تنها مصلحت زمان وشرایط واقتضات زمانی نوع خط مشی راتعین میکند- ولی درغرب به این معنا نیست- راه حل – مستقل هستند هرکدام استراتژی خاص خود را دارند- وهرگاه نتواند بر مشکلات افاق شوندکه نمیشوند- راحل دیگری بااستراتژی دیگزی وارد میدان میشود- درتمام موارد سیاست چهارده معصوم علیه السلام اجمعین- خط قرمز های کلی وابدی موجود است که درهیچ دوره ای- قابل نقض نیست- ولی بعضی خط قرمز ها بستگی به شرایط دارد که درشرایط دیگری قابل نقض ویاتغیر است-ولی حل مشکلات پیچیده امروزکه درسابق نبوده است- حل ان میتواند استباط های مختلف دانشمندان اسلامی شیعه را دربر داشته باشد –که فصل خطاب ان ولایت فقیه است-وهیچ ارتباطی به خوش امد گوئی فردی ویامخالف خوانی فردی ندارد- بعنوان مثال- مبارزه با طاغوت—ظاغوت فرد مستکبری که بر خلاف دین اسلام ناب حکومت میکند وبا اسلام ناب شیعه مخالفت میکند-مبارزه با ان واجب موکد است- به هرنحوی که بتواند واگر انجام ندهد باهمان طاعوت به جهنم میرود- ولی باکفارچانچه- حربی وجنگی نباشندوتا حدی سلیمنفس باشند میتوان رابطه مسالمت امیز داشت وحتی تبلیغ دین هم نکرد-ادامه دارد