بسم الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-دو گلایه- جناب استاد معزز ومکرم وانشمند بنام اسلامی حضرت ایت الله شیرازی- در اسیت مبارک ایشان بحث –انسان شناسی – خود را پاک کردن –چرا-؟؟ ودوم سایت مبارک شیعه نیوز دران نمیتوان مثلا جستجو کرد که مقلات حضرت ایت الله معزز ومکرم جناب اقای حائری را ردیف کند تا مقاله انسان شناسی را بدست اورد—یک شکل اساسی انسان دارد-وان عجول بودن انسان خیلی زود بقول انگلیسی ها چهارچوب استراتژی ها را میبندد- واجازه نمیدهد حقایق دیگری وارد این است- فقط حقایقی که تصویر این استراتژی را کامل میکند اجازه ورود میدهد- درست مانند این پاری هائی که یک تصویر دارد که بصورت قطعات است انرا توسط همان قعطات کامل کند- قطعهای دیگری وارد نمیکند- ولی بقول استاد- عقل قرانی واسلامی تا عبد الرحمان میرود- نا شاخت فقط خداوند منان بلکه عبدالهی میشود- وقتیکه چهار چوب استراتژی کوچک بود- بقول استادخطرات نامحسوس را درک نمیکند وهمچنین میتوان گفت نعمات های ناحسوس را درک نمیکند- به میزانی که علم بدست اورده است- عقل میتواند مدیریت کند ودفع ضرر کند وجلب منفعت کند- کمال کامل درعبد الرحمان است هیچگاه دراسلام برای عقل محدودیت ایجاد نکرده است تا انجا که عقل تشخیص میدهد- دین هم همانرا تشخیص میدهئدولی انجا که دین تشخیص میدهد وعلم تشخیص نمیدهد- اینجا بایدعقل به یک اطمینان بر سد که قران به ان ایمان میگوید- داستان جالب را ایشان بیان کردند وقتیکه مادر حضرت موسی علیه اسلام به ایشان وحی امد طفل را در گهوار بگذار ودراب رها کن- اظطراب داشت وخداوندفرمودندما قلب ایشان ارام کردیم- اعجاز برای ایمان است- حدیثی میخواندم- شخصی درمدینه میخواست باخانمی بیوه ازدواج کند به طریقی جریان را درست کند که مهریه اولی که میخواسته بدهد درعمل کند وباخود فکر اگر ان خانم به نزد پیامبر اکرم صلوته دالله علیه واله والسلم رفت جریان راچه جوری کند مثلا منظورمن اینبود که درچند قسط بدهم ومسئله راحل کرد وحرکت کرد اتفاقا ار راه ای امدکه حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم نشسته بود- دیدپیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم یک لبخند ملیح درچهره دارد برگشت ومهریه راجور کرد رفت- اینرا میگویئم یعنی ایمان اورد خودایمان دلیل عقلانی دارد- ایمان همانطور که ایشان بیان مکیند یک رابطه بالاتراز علم است-ادامه دارد