بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به مقاله -اخلاق رئالیستی-که یکی از بنیانگذاران جناب اقای کانت- ومقاله باعنوان فرعی اش – جدال اقای کانت در ایمان اوردن به خداوندمنان است – بسیاری از مردم برای بدست اوردن معرفت واخلاق شایسته به وجود خداوندمنان نیاز دارند- وبا بودن خداوند منان هیچ چیز دیگری مطرح نیست- یعنی هیچ حکمی دیگری مطرح نیست- یکی از فیلسوفانی که- روی اینمطلب زیاد بحث کرده استجناب اقای کانت است- ولی دیدی منفی دارد؟؟- دوکتاب دراین موضوع دارد- یکی – بنام- کاربزرگ دربره معرفت واخلاق متافیزیکی—ودوم- نقد وانتقاد به دلیل عملی –فصلی از موضوع- اتفاق افتادن—درهرحال بسیاردرشناخت معذف واخلاق الهی به غایت به گمراهی رفته است- زیرا دران زمان-انواع معرفت والهی واخلاق ومنش الهی وجودنداشت وهمهچیز سیاه ویاسفیدبود ومعرافت واخلاق الهی مختص به کلیسابود-اما برای انکه خودرا فلیسوف قلمداد کرده است هیچگاه باقاطعیت بحث نمیکند جدل او –فروان –با- اکر این چنین باشد- و- یا –اما-همراه است-صراحت نداشته اسا که این انجیل وبیانات اقایان کلیسا ازلحاظ عقلانی درست نیست- من شخا مثالی بیورم خدمت یک اسقفی در لندن پایه درس ایشان میرفتم کتابی بود که ایشان تدریسمیکرد گرچه من وسط کتاب رسیدم- ولی مشخص بود که کتاب بخشیاز انجیل است که راجع به بخش هائی اززند گانی حضرت مسیح علیه السلام وحضرت مریم سلام الله علیه است – ایشان در فقط استراحت هرنیم ساعت چند دقیقه استراحت میدادند- بهمن فذمودند- که درتحقیقات من مشخص شده است که حضرت مسیح علیه السلام درطول زندگانی- شان-هرگز مشروب نخورده است وان جریان معروف دریک عروسی بهخاطر خواست اقای دادماد کهمشروب تمام شده بو وبه اصرار مادر مکرم شان سلام الله علیها- اب حوض راتبدی به شراب کردند- پس اصحاب میتواندمشروب بخورند- درحالیه میبایست علم رجال انراپیدا کرد وتواترانرا پیدا کرد- چگونه حضرت مسیح علیه السلام خودشان مشروب نمیخورند ومیفرمایند مشروب خون من است؟؟ همن مطلب اثابت میکند که این مطلب قلابی است مگر کسی میتواندخون دیگری بخورد وقدیس شود واز مجازات الهی معاف شود- این را غربیان زمینی کردن احکام الهی میگویند ودرتمام ایدان متاسفانه رخ داده است- لذا اقای کانت خداوند منان رانیمه راه قبول دارد نه انتهای راه- د زمان ایشان مسیحیت بیان میکرد خداوندمنان اثبات ندارد واحکام خداوندمنان هم اثبات ندارد زیرا همین که ما به خداوند منان قلبا معتقد شودیم- خداوندمنان مارا به سعادت میرساند-پس دلیلی نمیخواهد- مسئله معرفت الهی واحکام واخلاق الهی یک مسئله پیچیده است- درکلیت محض عقلانی قابل اثبات است- ولی درمسئله عملی ان انواع واقسام میشود- فرض کنید بایدکاری را انجام داد- پس میبایست- ماقادرباشیم که انرا انجام دهیم- یعنی مامیفهم- بافعل توانانی همراه است- حال هم ازنظر روانی وعقلانی درون انسانی وهم امکان خارجی باید داشته باشد- اقای هیوم فرموده اند- اگر ما بندگان شهوات باشیم- اقای هیوم تصور میکرد که درمعرفتها اختلافی نیست- -ما هرچه بتوانیم انجام دهیم- ما اغلب انهارا ارزو میکنیم ترجیحا بدنبال دلیل عملی ان هم نیستیم- جواب- اراده ازاد—درهرحال ما بتوانیم سعی کنیم که کار درست انجام دهیم- امکان زیاد داردکه نتوانیم انجام دهیم-جواب خداوندمنان- اراده ازاد- این امکان وجود دارد- که بطوراندک به ارزوها ی های غیر عقلانی کشیده نمیشویم- وبه جای ان مابیادامکان انرا داشته باشیم که با اراده ازاد هرچه خواست عقلانی بر ای ما است-انجام دهیم- اقای کانت معتقد است ما –اراده ازاد داریم- اگر به سمت کار عملی عقلانی که بتواند سرنوشت مارا رقم بزند مانمی دانیم که اراده ازادی که داریم پذیرای معرفت الهی باشد- بخوبی نشانمیدهدکه چقدر مذهب درضعف بوده است زیرا عقل ازادکه بدنبال دلیل عقلانی برای اعمال ونظریات است- معرفتالهی را قبول نمیکرده است وثانیا به این نکته نرسیده بودن که دین میتوندمطالبی که فراعقل مااست رادارا باشد ولی درحقیق ضد عقلنیست بلکه از عقل بالاتری نشات گرفته است- ادامه داد