بسم الله الرحمن الرحیم- زیارت اربعین- باالهام از فرمایشات حجت اسلام حضرت اقای محسن قنبری رحمت الله علیه-حضرت امام حسن عسگری- صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند یکی از نشانه های ایمان کامل پنجاه ویک رکعت نماز است- ودیگری توبهاست واز همهمهمتر زیارت امام حسین علیه السلام راربعین است – نماز اگر شرایط را داشته باشد ومورد قبول واقع شود یک تمینی است که دیگر عبادات هم درست انجام میشود وایاپذیرفته شده است ویانه برای ما رجا مشخص میشود ولی زیارت اربعین اداب بهعمل بیاید حتما پذیرفته میشود چون دعای امام حسین علیه السلام وخواست امامحسین علیه السلام ازپدراش وجد بزرگواراش برای طلب استغفار وبخش از خداوندمنان حتما پذیرفته میشود- پس کلیه عبادات طبق شرایط انجام شودپذیرفته میشود-( منبع-کامل الزیارات)- خداوندمنان رسول معزز اش را این طور معرفی میکند که عبد من است سپس رسول من است از این مطلب این نکته شناخته میشود این دریای علم که عبودیت رسول اکرم صلواته الهعلیه واله والسلم بیشتر از رسالت اش منتهی میشود به تقرب الهی درعرش- که این امر درجهالیت وجود نداشت نه انکه پیامبر ی نبود پیامبر بود ولی درخفا بود چون توجه ای به ایشان نمیشد-زیارت اربعین اثبات میکندکه معصوم صلواته الله علیه واله والسلم زنده ومرده اش یکی است- عبادات دوبعد دارد- یکی هدایت به سمت الی ونزدیکی به خداوند منان- ودوم دور شدن از شیطان- ولی عبادت وسیله است واین وسیله درکلیت وجز یت بیادتوسط امام ومعصوم علیه السلام تبین شود- که درجاهلیت چنین نبود وسپس مومن شایستگی درک امام معصوم علیه را پیدا میکند و این ملاقات دوبعد دارد- یکی شناخت ولی خداوند منان ودوم شناخت خداوندبصورت مطلق به قرب هردو نایل میاید لذا زیارت امامعلیه السلام مقایسه باحج پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم کرده است هردو تعلق به خداوندمنان دارد ودر هردو جهاد وجودارد-لذا جهاد هم در اسلام جرو طبقه عبادت است وشهادت هم نوعی عبادت است- خانه رسول اکرم صلواته الله علیه-خانه خداوندمنان است وقطعه ای از بهشت است واما رضا علیه السلامدر زمان ورود به کربلا فرمودند بابی ازابواب رسول الله است لذ امامعلیه است مرجع خداوند شناسی استومومن را به تقرب الهی درعرش میرساند-لذا زمانی که خداوندمنانحضرت علی را علیه السلام درقران معرفی میکند که درحالنماز است ودرحا رکوع است ودرحال زکات دادن است چون عبادت است وپس ارجاع اش به خداوندمنان است نه امر دیگیری کهنماز ایشان وزکات ایشان مورد پذیراش الهی است- انسان بدون شریعت پوچ وبیهوده است- درباره عظمت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله السلم بحث زیاد شده است لذا بعداز پیامبر اکرم صلواته الله وعلیه والسلم بایدپیامبر گونه ا ی باشد- لذا میفرماید حسین ازمن است ومن از حسین ام یعی امامحسین علیه السلام پیامبر گونه است ودگی رائمه اطهار علیم السلام اجمعین به همینگونه بابی از ابواب خانه رسول الله هستند- زیارت اربعین انجانمعنی میدهد بعداز چهلم شهادت امام علیه السلام است- ودوبعد دارد یکی انکه روح از جسم میشود ودیگری که روز غم گفته اندخلافردبخوبی روشن- ودردناک میگردد- حرکت امام حسین صلولته الهعلیه واله والسلم به کربلا برای احیا عبادات واحکام بود که یا تعطیل شده بودند ویا تحریف شده بودند واین اجازه به همه دادهشد که درهرارضی وزمینی خصوصیات کوفه رخ داد-کربلا – وهمان شرایط بوجود امد- اجازه قیام حسینی هم داده شده است-تا اسلام از ناخالصی ها پاک شود وخالص شود-