بسم الله الرحمن الرحیم—نظریات شخصی است انسان در طرح های خود- نسبی است واز این نسبیت نمیتواند خارج شود- نسبیت- به این معنی است – طرح درمحدود های صدردصد درست عمل میکند در محدودی دیگر نود درصد وهمچنان درمحودیت های افول میکند که میتوان گفت درصد حل مسائل متوسط ویا ضعیف ودرجاهائی چه میزان حل کند مبهم ود رموارد فاقد قدرت حل دارد وبقوا حضرت ایت الله مرحوم جناب اقای محمد حسین طباطبائی بعلت ان است شناخت اش از مسائل وحقایق نسبی است وقدرت درک قوانین هم نسبی است دونسبی باهم برخورد میکند که درخداوند منان وشاگردانش بعلت بی نهایت بودن در هردومورد رخ نمیدهد لذا دوادبیات موجود است ادبیات خالق وادبیات مخلوق چناچه ادبیات مخلوق به خالق نسبت داده شود تحریف است وچناچه ادبیات خالق را به مخلوق داده شود گزافه وغلو است- لذا درغرب درسیات وقوانین حکومت نمیتواند کسی ادعا یقینیات در تمام ابعاد کند جز انکه مضحکه شود اخیرا اقای کامرون ونخست وزیر سابق کانادا دست به ادعای کشف یقینیات کردندکه بایبد گفت علت ان مواجه با یقینیات درخارج است وانها هم به سیم اخر زدند وجریان حوادث دروغ انها را برملا خواهد کرد وتنها راه انها ایجادموانع برای حرکت منطقی ویقینی است که به قول حضرت علامه رحمت الله علیه این پیروزی نیست واین سپر انداختن درمقابل خصم است دراین شرایط چناچه فرد بخواهد دیگری بسوزاند خود میسوزد این جبر الهی است وبسیاری هارا که بدست اورده است محو میکند وجبرانسانی نمیتواند دران تفکیک بوجوداورد وسرانجام نبوغ متوجه میشوند وحفظ حریم میکنندوچالش شروع میشود ودراین چالش یقینیات خودرا پنبه میکند وسرانجام به بن بست میرسد که از دیگران برای رفع ان کمک میطلبد وجبر الهی درجهت کمال وارد میدان میشود وضعف کمال ونقص مشخص میگردد- وبقول استاد دکتر زارع عزیز کاتالیست اش را بلد نیست- که دگرگونی وپویائی ایجاد کند