بسم الله الرحمن الرحیم-جناب اقای دکترعبدالحمید عالی از سایت کلمه –با اجازه شمانقدی بربیانات شما بزنم- ائمه اربعه اهل تسنن تمام قران را محکمات گرفتند اگر تمام قران را محکمات گرفته شود ایات باهم درتضاد خواهند بود-درحالیکه قران مجید میفرماید دران تضاد نیست اگر کلام بشر بود سرانجام درجائی به تضاد برمیخورد زیرا علم انسان بتدریجرشد میکند وعلوم سابق خودرا درمواردی نقض میکند واین امر مداوم رخ میدهد-جنابعالی معتقد هستید تمام صفات فعل عینا یک صفت ذاتی دارد پس شر هم بایدیک صفت ذاتی داشته باشد تا صفت فعل داشته باشد همچنان که شما برای کلام معتقد هستید شمادر ضمن استدلال درباره کلام مداوم به صفت ذات تکیه میکنید یعنی خداوندمداوم باخود ویا دیگران صحبت میکندزمانیکه مخلوق خداوند منان ندارد باخوداش صحبت میکند؟؟ پس صفت ذات نیست شخصی خدمت امام جواد علیه السلام رسید- پرسید ایا خداوندمنان دربالای اسمانها است امام فرمودند خیر همه جا هستایشان گفت پس جرا ما در زمان دعا دست ها را بالا میبریم به تعبیر من انسان اسمان را عالی تر بهتر از زمین میداند وبزرگان همیشه بالا مینشستند من باب تشریفی است- عرش یعنی کل مخلوقات البته برای فرشتگان جایگاهی بنام عرش موجود است کهخداوندمنان درانجا به انها تجلیلات خودرا بروز وظهور میدهد نه انکه تختی است خداوند منان درانجادر روی ان مستقر شده است از یهود اقتباس شده است-کهخداوندمنان انسانی شکل است ودرروی عرش نشسته است که وارد مسیحیت هم شده است- درثانی روح خداوند بی نهایت است بینهایت به هیچ چیزی نیاز ندارد اگرخداوندمنان بله جسم برای روح خود نیاز داشته باشد پس ان روح بی نهایت نیست وقائم بالذات نیست-چون روح قائم بالذات است پس به جسم نیازی ندارد وروح همه جا است از خواص روح است