بسم الله الرحمن الرحیم-نکاتی ازجناب حضرت حدادعادلرحمت الله علیه افزود: میخواهیم جامعه آینده ایران یک هویت داشته باشد و افرادشخصیت داشته باشند و یک شخصیت جمعی و مطلوب در کشور وجود داشته باشد و ضدارزشها را ترک کنیم و به سمت ارزشها برویم؛ هیچ دستگاه دیگری در کشور بهجز آموزش و پرورش مسئول این امر نیست. حدادعادل ادامه داد: در آموزش و پرورش خیلی حرف میزنیم اما فکر میکنمحلقه مفقودهای وجود دارد که چگونه از اخلاق به تربیت برسیم؛ یک سلسلهارزشهای اخلاقی را در ذهن مجسم کنیم که راستگویی، عزت، نظم و مدارا بادیگران از جمله آنهاست که ارزشهای اخلاقی هستند، اما چگونه یک محصل را کهتحویل میگیریم باید تربیت کنیم. ی با اشاره به اینکه بین اخلاق و تربیت تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: به نظرم اخلاق بیان سلسله ارزشهاست و درس اخلاق بیان ارزشها و ضدارزشهاست.
وی افزود: تربیت، مهندسی کردن ارزشهای اخلاقی است و تربیت محقق ساختن ارزشهای اخلاقی است؛ احساس میکنم در آموزش و پرورش فاصلهای بین اخلاق و تربیت است و گویی باید پلی بین اینها زده شود.- با اجازه استادمکرم ومعزز این مهندسی کردن یعنی عقلانی کردن تمام استعداد های انسانچه درنظر وجه دراجرا- این همان خداگونه کردن انسان است من نمیدانم چرا بعضی محقیقن اسلامی از این خداگونه کردن انسان وحشت دارند به کتاب گران سنگ استاد عارف وفلیسوف معاصر اسلام حضرت جناب دکترغلامحسینابراهیمی دینانی رحمت الله علیه":اسما وصفات حق:" که دانشجوئی مهندسی از بندرعباس به شیراز امده بود تا کتب ایشان را پیدا کند؟؟!!بعضی ها مناقشه کردند که مخلوق اول عقل اول نیست بلکه صادر اول است دلیل وهابی دارند که معلول نباید با علت زیاد طراز افق داشته باشد هنوز بسیار مسئال را نمیدانستند- که بحث عقل شاخص قراردادندکه درهمه موجودات الهی بدرجاتی است وخداوند خودرا حق یعنل عقل مطلق ومحض معرفی میکند این جببه را برجسته میسازدموجود بیعقل که رباط است ارزشی ندارد ولوکارهای شگرفی انجام دهد برای بشر باید بعد عقلرا برجسته کرد که همه صفات انسانی راتحت تاثیر قرار میدهداگر شن در دست پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم به نطق میاید وذکرتوحید ومدح پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم میکند خوداش درک نکند که ارزشی ندارد- چرا عقال اول خلیفه تام تمام الهی است دلیل اش این است هرچه معلول به علت نزدیکترباشد وعلت رانتوان دید ولی معلول را بشود دید درشاخت ان علت ارزشتری دارد وظاهرنمائی بیشتری میکند این عقل کلیه صفات عقلانی شده رابیان میکند- بحث جالبی ایشان درباره شیار 143 را داشتند اولا مادرمسائل عاطفی وغم بعلل زیاد بخصوص سرگذشتهای جانسور ائمه اطهار علیهم السلام اجمعین استادهستیم وپشت جبهه مغفول واقع شده بود ولی ان شیار درکنار چهارتیپ گارد ریس جمهوراگر حضر جبرائی علیه السلام ازادب بودقدرت ایستادگی نداشت میباست از کمین انها عبور کرد وبه بالای تپه رسید تا وضعیترا شناسی کردتنها راه کانالی بودبه مردابختم میشد پنجاه متری اولین کمینکهدر روی ان مرداب سنسورهای قوی بکاربرده بودندکنار این مرداب فردی بود که با پیک بایدبه نزد اورفت .وبازگشتچون بیسیم حق نداشتندتماس بگیرنندفرد درفکر این بودچرا ایشان شهیدنمیشود وحکمتاش چیست واخرهم مفقوداثر شد نقشه راهرا نفشه را بدست اوردند-تنها نظر این است که ب ماهواره جاسوسی امریکا تا میلمتررا محاسبه کرده بود