بسم الله الرحمن الرحیم-چشم اندازی به ":جملات ناب":جناب استادمعزز وعارف تمام دکترقمشه ایرحمت الله علیه انان که به اسباب موبایل اندروئید دراختیار دارند به سایت کافه مراجعه انرا دانلود کنند- که با مکتب عرفان اشنا شوید-نظریات شخصی است—1-قران حکیم رابه هزارچشم نگریستنه اند وهمچنانبه هزارچشم دیگر مینگرند-هرنگاهی چیزی میجوید وهمان میبیند وهرکس ازخان کرامت به طعامی میل میکند وروزی خاص خود را میابد-خوب نشانی از خود خداوندمنان دارد خداوندمنان چنین است2-وصال حق ووصول به جمال مطلق امال عارفان وکمال معرفت ابیشان است-انسان نه تنها عاشق است کهمعشوق است وصدچندان که اورا شوق وصال جانان است جانان مشتاق او است-3-فقیر یعنی انکهخود را دربرابر حق مالک نداند هیچ نمی داند-ولی همه چیر میخواهد درباره حق بداند-دراقتصاداسلامی- غنی کسی است که همه چیزدارد وهرچیز بخواهد میتواند بدست اورد- فقیر به اندازه کفایت دارد ولی همه چیز ر ا نمیتواند بدست اورد – مسکین به ندازه کافی ندارد وسائل یعنی درحواست کننده سئوال کننده هیچ چیزنداردفقیر در اصطلاح قرانی اندکی دارد ولی کفایت نمیکنددرنزدعرفا انسان سائل است علم توحید این یکعلم است اخلاق وحتی اخلاق الهی انهم یک علم است شناخت عواطف انهم یک علم است مقدمه عرفان است ولی عرفان نیست عرفان تمام صفات الی یک جا درک کند-لذا به خداوندمنان زمانی که بهخودباتمام صفات یکجا الطفات دارد نقطه اولی میگویند زیرا صفات را تک تکلحاظ نمیکند یک پارچه همهرا بدون تفکیک لحاظ میند سرمد ویاسرامد همین است چون نقطه قابل تفکیک نیست ولی جملات قابل تفکیک استبقول استاد جناب اقای محمد علی رجائی رحمت الله علیه-جناب حافظ بهترین عرفا است زیرا عرفان رابخوبی درک کرده است- ایشان سرو را نمونه ازادی میداند- زیرا به کسی محتاج نیست درختان میوه برای انکه میوه دهند محتاج میشوند وبنده میگردند ودرمقابل دیگران سرخم میکند- سرو رنگ تعلق نمیگیر د- اماهرچه انسان را ازاد کند وبه سمت کمال سوق دهد تکلیف عارف است- لذا جناب حافظ انرا با –می ومعشوقه زهد وکتاب قران-یارشفیق وغیره بیان کرده است خداوندمنانر ضمن انکه ازاد هست ودراوج است ولی تکالیف برای خودتعین کرده است که ازادگی وکمالات ان حضرت حق را خدشه دارنمیکند-