بسم الله الرحمن الرحیم-ابطال پذیری- اقای کارل پوپر- نظریات شخصی است – بهنظرمیرسدکه نئو پوزتیویسم برای رد مقولات عقلانی متافیزیک خواستند که دلائل علمی بیاورنند-متوجه شدن دربحث های مادی هم مسائل متافیزیکی وجودارد لذا میخواهندان بحث هاراتبدیل به بحثهای غیر متافیزیکی کنند- بعنوان مثال -اتم همشه ثابت است- یک بحث متافیزیکی است- بایدزمان مند باشد فرض کنیم هر هزارمیلیاردسال یک تغیر غیرمحسوس کند ویابقول ایان یک بیابان هر میلیون سال یکبارباران بزند درعلم انرا علم نمائی بیان میکنیم- میگویئم اتم ثابت است وان بیابان باران نمیزند- این امر مشکلی درست نمیکند وتحقیق ه درست از درمیاید خداوندمنان زمان ندارد ایاقابل شناخت نیست؟؟ بله مسئله بوسیله علم شناخته نمیشودوکسی ادعا نکرده-توسط علم شناخه میشود ولی شناخت زیادماتوسط علوم عقلانی وحیانی بدست میاوریم که صد درصد دقیق درست است ولی ان دانش میبایست از سرچشمه خوداش سیراب شود تادقیق باشد وبهشت وجهنم وملائکه وشیطان بوجوداکه مخلوق هستندتوسط عقب ووحی شناخته میشوند ومشکل اقایان درهمین جا است-چون قران مجید به هیچوجه ابطال نمیشود- پس یک مقوله متافیزیکی است وقابل بحث علمی نیست-ایشانتحت تاثیر پوزتیویسم وجناب اقای ":ولفگنگ-پولی ": قرار گرفتند که درمسائل متافیزیک جدل علمی نمیشود پس نمیتوان گفت صدرصددرست است ویاصدرغلط است-کهامروزه سخت مخالف طرفداران هردو اقا شده است- بحث ابطال پذیری یک بحث ساده وتاحدودی قابل قبول است- امروزه درعلم بعلت سنگین بودن مخارج علمی ومیبایست طرح هزینه سنگینی را ایجادنکند- قبلا یکفرضیه ازمایش میشد-چنانه رد میشد یک فرضیه دیگری بود تا به نتجه برسد حال اینعمل مستلزم مخارج عظیم است- یک پیش فرض برای یکفرض درنظر میگیرند بهاین میگویند پایلوت- لغت پایلوت- درقدیم متعلق به کسانی بوده است که تشخیص میدادندکه فلانجا دربارندگی ابگیر میشود راه خروج را تهیه میکردند یا ابگیر شده است راه خروج نشان میدادند- بعدا برای کشتی های بزرگ جگونه وارد بندرشوند راهنمائی میکردند بعد برای هواپیما خلبان ها هممهندس تعمیر بودند وهم هواپیمارا هدایت میکردندبه انها پیلوت گفتند کهامروزه تغیر کرده است دروسائل گازی شمعک رادرست کردند که مشخص کنند که گاز است یانیست-حالا پیش فرض پیلوت است یعنی با مقداری کم از ازمایشها مشخص شود به تضاد بر میخورد ویانمیخورد واینرا پیلوت میگویند ابطال پذیری یعنی معیاری تعین میکندبه تضاد بر میخورد ویانمیخورد ومیزان بایداندک باشد چون میزان اندک است- ایشان برای انکه مخارج کم شود میفرماید ابطال پذیر های جهان رادراینموردموردلحاظ قرار-چناچه یک ابطال پذیری رد نکند ولی ما اکثرجهان رد کند مال جهان درست است-ادامه دارد