بسم الله الرحمن الرحیم-گفتمانی بابرادران سایت کلمه-من دراخرین لحظات بحث رسیدم-جناب درست برعکس حقیقت موجود صحبت کردند- صدای اذان از نیم کیلومتریمیرسد وامروزه صدای طبلی موجود نیست که باعث ناراحتی مردم شود وعموما جز شبهای ماه محرم که سینه زن عبور میکند غالبا مساجد صدای عزادری زیادنیست ایشان میفرمایندمانند صدای اذان امام حسین علیه السلام که درکربلاطنین انداز شدباید طنین انداز شود درکربلا که بلندگونبود- بعضی علمای مضی مخالف بلندگوبودند ولی امروزه میفرمایند اذان شعار اسلامی است بایدبا بلندگو هم شنیده شود- اینجا این سئوال مطرح میشود کهخوب بوداقایان به ان میپرداختندکه پیروان یزید علیه العنت گفتند که نماز امام حسین علیه السلام قبول نیست وپیروان امامحسین فرمودندنماز شماقابل قبول است؟؟ واین بحث را روشن میکردند- اقایان هرگاه هم حدیث از نظر شیعیان موثق باشد وازنظرخودشان هم موثق باشد انرارد نمیکنندولی انتخاب نمیکنند درست مخالف انراانتخاب میکنند بعنوان مثال ازداوج موقت شیعه انرا موثق میداند-جناب عبدالله بن عمر خلیفه دوم هم انرا موثق میداند حتی گفتهاست طرد این ازداوج از طرف پدرمن صحیح نیست چون دستور قران وپیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است وایاشن بشدت مورد توجه اهل تسنن وبسیارهم موثق هستند ولی اقایان نظرخلیفه دوم رااتخاب میکنند درحالیکه چنین اتفاقی درشیعه باشد رای جمع مطرح است نمونه زیاددارد- اخباری یعنی خبر موثق راقبول دارد- وچهارمنبع یعنی چهارکتاب رادر شیعه وشش کتاب دراهل سنت که دربین برادران اهل سنت درجه بندی است اول بخاری وسپس مسلم است وغیره اگر دریک موردخاص دوحدیث موثق ولی متضاد باشد هردو رادرست میداند ومیفرماید عقل نمیتوانددراین مورد داوری کند حکم واقعی با امام زمان علیه السلام است تا ایشان مشخص نکرده است هردو درست است تشخیص ان باخودفرد است که کدام به نفع اواست-ودلیل میاورد که در روزمره یکمتخصص حاذق پزشکی میگوید جراحی درست نیست ودیگری درهمان حد واندازه میگوید- میفرماید جراحی واجب است تشخیص باخود فرد بیمار است- باکمی دقت درفقه برادران اهل سنت بسیارجاها اخباری هستند دربعضی جاها استباطی با اصول من دراوردیوبعضا درست ودربسیارجاها علم کلام من دراوریاست که تبدیل به حکم میشودجناب عبدالله بن عمر هم معاویه میپذیرد وهم یزیدوهم حجج بنیوسف ثقفی وهم امام حسین علیه السلام را-والسلام