- بسم الله الرحمن الرحیم- سایت کلمه باب جدیدی باز کرده است-بخش دوم-دراوائل هرقبیله چه در شهروچه در روستابدنبال صحابه خاص خودشان وتابعین هم به همین نحو بوده است- زمانی که دستور امد که احادیث را مکتوب کنید کم کم سازمانی ها به خصوص در مدینه بوجود امدکه بر اساس اعتقادات خودشان که اعتقادی فرقه ای است بوجود بیاید-ولی درمکه چنین اجازه ای داده نشدولی شاهکاری بوجودامد کهتا امروز غرب را مات ومبهوت کرده استکه میتوان گفت حوزه ازاد مسجدالحرام که ا نشاالله بعد موردبحث واقع خواهدشد- کار این سازمان ها گرد اوری حدیث بودمداوم بعلل گوناگون حدیث جعلی بوجود امد واین سازمان انهارا تثبت میکردند درحالیکهمیدانستند جعلی هم میتواند باشد که چون بنام پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است ما به افتخار ایشانثبت وضبط میکنیم از انها ولو بادستکاری کاربرد بگیرید-خشک مقدس احمق که منافق خوب میتواند اورا فریب دهد جناب مرحومعظمت استادمعزز حضرت ایتالله العظمی خوئی رحمت الله علیه بیمن هوش زیاد وشاگردان عظیم الشان دراین زمینه تحقیقات برجسته وممتاز دارند- از امام صادق علیه السلام سئوال شد که بعضی قبائل بعللی بعضی کلمات شمارا تغیر میدهند .کلمه بومی میگذارند وسعی میکنند که کلمه فخر باشد لی گاهی این چنین نیست ایشان فرمودند اشکالی ندارد- ایشان برهمین اساس امدند روی احادیث پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم کار کردند- نتجه ان مختصراین است- اگر درحجاز حدیثی را فردی حجازی از پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلمنقل کند که کلمه فاخر پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم دران نباشد اینفردمنافق بوده است ومیخواسته است که کلمات پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم معمولی کند تا کم کم درپیامبری ایشان شک ایجاد شود یا فردخاصی دراین زمینه بر ایشان بر تری پیدا کند؟؟ درکتابی خواندم در روز عاشورا امام حسین علیه السلام شروع به خطبه خواند کردند واز پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم احادیثی خواندند ابن سعد روبه شمر کرد وگفت احادیث بسیارفاخر است شمر باغضب گفت توتابع امیرالمومنین هستی ویانیستی موضع را روشن کند وچنین اتفاقی هم درکوفه توسط حضرت زینب سلام الله علیها رخ دادخواستندباههمه وشلوغ کردن سخنرای ایشان راقطع کنند که ایشان فرمودند ساکت شوید تصرف الهی شد که همگی ساکت شدند- ولی اگر یک یمنی درحجاز اول حدیث پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میخواند وسپس حدیث را ادیت میکند باکلمه خاص یمنی بکار میبرد چناچه ان لغت درزبان یمن معنای متضاد داشته باشد قابل قوبل است وشقوق دیگر-