بسم الله الرحمن الرحیم—ازدواج موقت- باردیگر سایت کلمه نسبت به ازدواج موقت- دست به اشکال افرینیکرد طبیعی است- اشکالی عوام الناس بر ای انها دل پذیر است- محور بحث واقع شود- خداوندمنان گرچه نیازی به دلیل اوردن ندارد تاانجا که امکان دارد دلائل های راورده است مگر جائی که امکان درک دلیل نباشد که باز امام صادق علیه السلام میفرمایدتجربه کنید وصبر کنید کم کم به اثارمفیدان راحس خواهید کرد- انبیا علیم السلام اجمعین وائمه اطهار علیهم الاسلامالله اجمعین نیاز ی به دلیل ندارند ولی باوجودان هیچ چیزی راکه بتوانبرای ان دلیل اورد فروگذار نکردند لذا دراحادیث داریم که هرکس بدون دلیل حتی اسلام راقبول کند از اوپذیرفته نیست مانندکسی است اسلام رانپذیرفته است-از معصوم علیه السلامعلت چهارزن عقدی را سئوال کردندکه چرا چهارتا درست است-امام علیهم السلام فرمودندخداوندمنان اینده رامیدانست وقپان زد وپیمانه کرد اینعددچهار ربدست اورد ومشخص است اندازه گیری کردن ومتر زدن دراین موردخاص کاری مشکل است وقابل درک وهضم نیست- درمورد ازدواج موقت عددی نداردواین مسئله بارها موردبحث واقع شده است وجناب سایت کلمه حدیثی از اصول کافی نقل فرمودند که بعداز ظهور فرد هزار صیغه دارد- بقول علما هر عملی علاوه بردستور مستقیم دستوراغیرمستقیمیدارد کعبقول استادمعزز وعظیم الشان ایت الله مرحوم زبرجد رحمت الله علیه مسائل دور واطرافی داردکه درتعبیر به مسائل پیرامونی میکردند که این مسائل پیرمونی ان مورد رامحدودوکنترول میکند-اولین نکته از خصوصیات ازدواج موقت ان است که محدود به مسائل زناشوئی نیست وکاربرد های فراوان دارد- اول انکه نبایدبرای شهرت باشد- نبایدبرای شهوات ناخواسته باشد برای تمام افراد مفید باشد برای جامعه مفید باشد- انسان مومن درحالات زیر میتوانداقدام کند-اول واجب یا ضروریدراین شرایط فرد نبایدتحت تاثیر کسی واقع شود ولی به خاطر عوام الناسکه امام صادق علیه السلام به ان اشاره کرذدنبرای حفظ ابرو وکم کردن مسخره کردن وتوهین کردن وغیره تقیه کند-دوم مستحب موکد است وسوم مستحب است وچهارم –مباح است-امام معصوم علیه السلام مباح ندارد-لذا اگر ازدواج موقت حالت مستحب دارد ومیتانداز ان صرف النظر کند به خاطر عوام الناس- بهتر است کهانرا انجام دهد-امام صادق علیه السلام فرمودندما ائمه اطهارعلیهم السلامبهاندازه شصت وپنج مرد- قدرت جنسی داریم- پس پیامر اکر م صلوالته الله علیه واله والسلم هم این چنین بوده است ولی به همان نه زن اکتفا کردند وازدواج موقت نکردند که ان زنان به خاطر انسانیت وسیاست که ان سیاست بر میگرددبه انسانیت – شماهنوز افکارجاهلی ملاک شماست که تعدادزنانهرچقدر میتواندباشد ولی متعه نباشد؟؟!!