بسم الله الرحمن الرحیم-روش متداول اکادمیکی- یک مسئله بسیارمهم در بحث علمی- این است نواوری بشدت مذموم است- البته هرنواوری هم درست نیست درحوزه های علمی دینی این قانون صدق میکندکه رو ش تحقیق ویادگیری وتدریس باید روش متداول حوزه باشد من بایکی از طلبه اسوه علمی درس خارج درباره اقتصاداسلامی بحث میکردم من اشاره کردم به یک اسوه دانش وفهم وانقلابی بودن حتی درمسائل اقتصادی وقرانی ایشان فرموده که شخص نامبرده به جاده خاکی زده است اصلا اسلامی نیست شماازفلان عالمکه بر روش متداول تحقیق کرده بهره بگیرید وپس از مدتی جناب طلبه ای فرمودند حداقل روش شما با یکی از مراجع هماهنگ باشدکه غالب طلبه ها انراهم قبول ندارند سالها طزول میبکشد که یک روش به نصف طلبه ها برسد که خودشاهکاری است- وسالها طول میکشد تا اصولی فراگیر شود- امروزه در دنیا هم چنین استولی درغرب به اختلافات اکادمیکی توجهشدید میشود-خانم کریستینا فرمودند درارژانتین دوایراد مهم وجود داشت یکی دقیقا نسخه امریکا باشد ودوم بله نسخ های جهانی توجه نشود ونسخه بومی بوجود نیاید- من به راحتی میتوان اثبات کنمکه حضرت ایت الله العظمی خوئئ رحمت الله علیه به روش های غربی بخوبی مسلط بوده است- بحثی است بنام تواتر یعنی تکراردرشناخت حدیث یک بحث عقلانی است ولی درصدراسلام بعداز رحلت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فضای اکادمیکی حدیث شناسی انرا نمیپذیرفت برای درک بهتر مختصربیان میکنمکه افرادی از خارج وارد میدنه میشدند از اصحاب در باره مسئله خود سئوال میکردند جواب میدانند دراین مورد حدیثی از پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم نشنیده اند ایشان بنزد پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میرفتند وحضرت اش صلواته9 اللهعلیه واله والسلم پاسخی میدادندوایشان بر میگشتند وان افراد رامطلع میکرد باز افراد بعلت فضای ان زمان از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میپرسیدند وسپس انرادرمدینه پخش میکردنند- بسیاری افراد همیشه یک تعصب احمقانه دارندکه تصور میکنند درک انها بهترین است وفرهنگ انها بهترین است این افرادبه مدینه میامدند وبدون پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم باز میگشتند یکحدیث قلابی که مطاب تائید فرهنگ ان دیاربوداز قول پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله السلم بود میساختند- بعضی تیز هوش بودند نسبت به ان فردشک میکردند به مدینه میامدند- واز پیامبر ارکم صلواته اللهعلیه واله والسلام سئوال میکردندوحضرت میفرمودند این جعلی است وحدیث میفرموددرکتابی خواندم جناب ابوحنیفه یک دوست سراجی داشت که باچرم کار میکرد وچیزی درست میکرد وگاهی ایشان به نزدان جناب میرفت- یکروزی فردی امد وگفت این چرم که شخصی انرادرست کرده است-درست ندوخته است ولذا کاربری ان خوب نیست شما انرا بشکاف وانرادرست کن انجناب فرمود بخواهم این کاربکنیم مقدارخاصی از چرم ازدست میرود .کابری ان ضعیف میشودمن به شمانشان میدهم چگونه با ان کارکن که بهتریننتچه را بگیری اینموضع یک جرقه ای درجناب ابوحنیفه ایجاد کرد ایشان حدیث رانگاه میکرد بخشی که به نظر درست بود کنار میگذاشت ومابقیه نزدعقلای فن میبرد که به نظرشما این عقلانی است میگفتندنیست پس سئوال میکردبه نظرشما عقلانی ان کدام است نظریه های میداند خوب که ایشان نظریه ها جمع میکرد یک رای صادر میکرد-پس از رحلت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرهنگ علمی این شد هرقومی از صحابه خوداش سئوال کند وحتی بعضی شخصیتها میفرمودند چرا ازراه دور به مدینه امدیمگر اینجا حلوا پخش میکنند ماجانداریم وهزینه شما بر گردن بیت المال شمااز صحابه خود یانزدیکترین صحابه به شما مراجعه کنید ص3حابه بخوبی میدانستند که اطلاعات جامع ندارند ومیخواستندگردهم جمع شوند واحادیثی که از پایمبر ارکم صلوالته داللهعلیه والله و.السلم شنیدند جمع وگرداوری کنند ولی بامخالفت ربروشدند-ادامه دارد