بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی-به کتاب": اصحاب صحاح سته":تالیف استادماموستا-جناباقای محبی الدین صالحی": اساتید عظام میپذریندعلم درموضوع باید یک محور باشد- ودر طریقت چند گزینه باشد-مثال حج در اسلام هست یانیست ئلی از چند راه طریق میتوانبه حج رفت ویانماز ساعت معین دارد ولی از چند طریق میتوان ان ساعت رابدست اورد- چند محور بودن دریک موضوع قابل قبول نیست- اینهم یک اصل قرانی استکهدراصوا فقه هم کاربرد داردتضاد درقران نیست پس تضاد درفقه هم نبایدباشد-درمانیفست هم نبایدباشدلذا درغرب پول نجومیدر این باره به همین علت هزینه کردند-برهمین اساس است که ایشان هم فرمودند-که حدیث مشهور حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم ": لا تجمع امتی علی خطا :" یعنی امت من نه گروهی از امت من بر خطا اجتماع نمیکند- پس معیارامت شد نه نتجه چند گروه- این مقدمه اول-امابعد فرمودیدجناب ابوبکر اعلم صحابه اثبات نکردید بر اساس رای صائب حضرت ایت الله العظمی مرحوم جناب اقای خوئی هر بیانی دراین زمان بایداثبات اش باشدیعنی دلیل اش روشن باشد-نه انکه بصورت نقل قول باشد-حالا برفرض میپذیریم-بعد میفرمائیدجناب خلیفه دوم ": اجله فقها"| باز میپذیریم- ادامه میدهید-جناب عثمان- ":کبار فقها":باز میپذیریم- حضرت علی علیه السلام-از فقهابزرگ وعالیقدر بسیارخوب-بعدعبدالله ابن مسعود-معاذ بن جبل- زیدبن ثابت-ابودردا-عبئاللهابن عباس- عبداللهب ن عمر-عبدالله بن زبیر-عبدالله بن عمروبن عاص سپس –ابوسعیدخدری-ابوهریره دوسی-جابربن عبدالله انصاریهمینطور ادامه دارد میرسیم- بهجناب طلحه- جناب ربیر- سعدابن ابی وقاص- میرسیم ده یاربهشتی-ابوبکر- عمر- علی عثمان –طلحه-زبیر –ابوعبیدسعد- سعید وعبدالرحمان- درمیان انها نبایداختلاف باشد واگر اختلاف بود بایدتلقی کردکه خطائی رخ داده است درحالیکه شمامعتقدهستیدخطائی رخ نداده است چگونه اجتهادمیکنید؟؟-ادامه دارد