بسم الله الرحمنالرحیم- زندگانی تلخ ویا شیرین بگذرد مهم نیست-مهم ان است که براساس ایدولوژی دقیق اسلامی فرد زندگانی کند- درحالیکه دقیقا به ارزشها وقواعد والگوهای ان انرا بداند این تنها زندگانی است که با گذشت زمان پشیمانی بار نمیاورد- وزندگانی بعدی هم همچنان حیات بخش خواهد بود واین زندگانی دنیائی ما معمار زندگانی دیگر خواهد بود ورابطه تنگا تنگی را باهم دارا هستند- حتی ولو به زندگانی دیگری معتقد نباش الگوی زندگانی دنیائی اسلامهم برای دنیا دارای کیفیت ممتاز وکامل است ودرتما مراحل انسان را بخوبی هدایت میکند وهمانطور که انسان زمانی که دریک کاخ باشکوه زندگانی میکند نیازمند هیچ توضیح وشرح نخواهد بود—زندگانی پنج تن اهلبیت مکرم زسول الله اکرم صلواتالله الیه واله والسلم خود یک تذکار براین مدعا است که رفتار عملی ان مقدسان اعظا م رحمت الله علیهم اجمعینکه اشارات ومطالب فوق العاده زیادی رابه انسان خاطر نشان مینمایند- گرچه انان نتوانستند موقعیت بسیاری افراد ازاده امروزی را بدست اورنند بر انها سایهای افکندنداگر ازاد مردان وازاد زنانی نبودندکه با ایثار وجانفشانی این اثار حفظ کنند همین مقدار اثار هم بدست مانمیرسید که شاهکار بس گرانقدر است وما نمی توانستیم اندک شعله از انان بگیریم- ودراین موقغیت بعنوان شیعه باشیم- که مداوم سایه محو کردن برا نها افکنده میشد وامروزه افتاب درخشان اسمان ما هستند وهرکدام از انها این ظرفیت وقدرت را دارا هستندکه کا انسانها را به سکوت وتسلیم وادار کنند- انان ازادگان هوشیاری واگاهی وهوشمندی و درایت وتعقل هستند بخصوص برای انسان امروزی که دارای دو بعد شخصی وکشوری وبعد جهانی را دارا است واز طرفی هم دارای دو بعد دنیائ واخرتی است وتمام این فرهنگها وتمدنها برای انسانها دارای ارزش ویژه میباشد مسائل عقایدامروزه برای انسان مداوم درحال پیچیده شدن است واندیشه وشناخت جهان معاصر به اسانی بدست نمیاید گرچه دانشمندان وهنرمندان ونویسندگان وشعرا میکوشند انرا تبین کنند مه درجای خوداش به اندازه طرفیت شان قابل تقدیر است ولی جدائی ها اجتناب ناپذیر است لغزش ها ورنجیدگی هائی درپی خواهد امد مسلما گیچ شدنها وسر درگمشدن ها درجایی که احتمالات وجود دارد رخ خواهد دادلذا هر فرد باید سعی فراوان کند .ه افکارش را بخوبی جمع کند وبا وسواس بسیار زیاد انها را برسی کند وارد قلعه ایمان شود واز انحرافات وهرج ومرج ها خود را برهاند- امروزه کمتر دانشمندی میتواند بفکر بدست اوردن یک سیستم فکری جامع باشد وبدتر ازان است که که دارای تفکر سیستمی قابل ملاحظه باشند درحقیقت ما ازهمدیگر از هزاران نفر افکار خودمانرا عاریه میگیریم ویا ازجامعه شناسان حکم های اجتما عی را بدست میاوریم و فیلسوفانی را تعقیب میکنیم که احساسات رقیق وانسانیدارنند-هیچ چیزی به اندازه اهدافی که انسان ازادنه انهارا بدست میاوردنمیتواند جلب کند اهدافی که قلب انسان را مملو میکند که به نظرمیرسند که دائمی هستند تانکه چقدر خلاق هستند ومیتوانند راهای بدست اوردن متدیک خلاق را دارا هستند خلاق درساختن یک الگوی پیچیده وحدت دادن به اجتماعها گرچه ریشه انها از فساد برخواسته باشد-
ا