بسم الله الرحمن الرحیم-عرفان مسیحیت- ترجمه علوم مسیحی کاری اسان نیست ومیابیست دقیقا دردانشگاه ای معتبرغرب تحصیل تا بتوانددقیقا مطلب رابهخوبی درک کند وشخصیت های ممتاز را بشناسد- مقالهای که ازاسکات- دیویس نوشته است انحرافات واباطیل وعدم درک دقیق از عرفان مسیحیت واقعی دارد- وخوداش هم گیچ است- عرفان باعقل فرق دارد- درعرفان بایدتوکل کرد توکل عقلانی است ولی بعدا نتجه های های کلی وتعداد جزیات را درک اجمالی میکند که راهبردی است- بعنوان مثال جناب حضرت سلمان از طریق عقل به پیامبری حضرت محمد صلواته الله علیه واله والسلم نائل شد ولی حضرت ابوذر سلامالله علیه واله والسلم میخواست پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم رابکشد ولی از طریق عرفان به شناخت نائل شد- درانگلستان یک تحقیقی برای ساختن یک ماده ترکیبی اغاز میشود65 شرکت کار میکردند بعدا همه انها جز یک شرکت متوجه میشوندکه امکان ساخت ندارد- ان شرکت پس از مدتی همه بجز یک نفر کار رارها میکنند ان یکنفرمعتقد بوده است که چون این کار برای همه سود دارد حضرت مسیح علیه السلام کمک خواهد کرد وبهتنهائی عمل میکندتا یکروزکهصبح زودبرای تحقیق بیرون میاید درخیاباننی رااشتباهای میرود وراه راگم میکند پیرمردی عبور میکند وجریان رابه اومیگوید ان پیر مرد اول سئوال میکند وضع تحقیق به کجا رسید ایشان فکر میکندعوالی است که جریان میداند شرح میدهد ان اقا میفرمایدراه شما اشتباه است این فورمول واین هم راه حل همه میخندند ولی درعمل به جواب میرسد کهان شخص مهمعتقد هستم یاامام زمان است صلواتهالله علیه والسلم است ویا ازجانب ایشان است- هرعلمی ملاک عقلانی میخواهد- مسیحیت بر اساس تحقیقات هیچ شعبه ایده ال ندارد بخشی ملاک عقلانی دارند وبخش ملاک ظنی دارد وبخشی ملاک ندارد بهترین انهادرانگلستان از نظرمحققین فرق میکند درغرب کتاب سقراط بعضی مطالب ان پادرهوا است وبعضی مسائل ان مال چند قرن بعد است- ازلحاظ چهارچوب فکری وعقلانی بایدنگاه کرد-وحی ناب درجزیات درست است ولی عقل وعلم وتجربیات بشری نبست به وحی جهت رانشان میدهدبشرطی که به ملاکهای نزدیک به عقلانی رسیده باشد بیشتربشر گذشته را موردکنکاش قرارمیدهد وانچه درک کرده است غلط است سعی میکند تغیرمطلوب دهد ولی دلیلی ندارد که به حقیقت رسیده باشد-ادامه دارد