بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به دعای عرفه امام حسین علیه السلام- این دعا از لحاظ علمی یک دعای کامل است- دانشمندان معنقد هستند هدف باید روی ان بسیارفکر کرد ویکی از دلائل شکست نسل های گذشته ساده اندیشی درشناخت هدف بوده است- بسیاری مواقع هدف ان هدفی نیست که مارابه نتجه لازم برساند ویابقدری ایده ال که هرگز ما به هدف نخواهیم رسیده0همانطور امام حسین صلواته الله علیه واله والسلم- در مواردی مانند ذات الهی که فقط شخص خداوندمنان درک میکند وارد بحث نمیشود ویا خلقت روح وذات روح چیست وارد نمیشود ودعا از دوبخش کلی تشکیل شده ایک نعبد وایاک نستعین- چرا خداوند منان را پرستش میکنیم واز خداوند الرحمن الرحیم چه میخواهیم-درمقام یک عارف فقط در اواخر دعا است ودرمرحله اول صفاتی که از خداوندمنان هرفرد انسانی به راحتی درک کند ازان کابرد گرفته است ول دراول یک تعریف اجمالی از رحمت عامه الهی میکند که بیشتر این دنیائی است انسان بدنبال هدفی میگردد که ازان کابرد موردلزوم خودرا بگیرد وامام علیه السلام واله والسلم مقداری صفات موردنیاز رابیان میکند امام وارد خلقت انسان میشود وسیر خلقت راقدم به قدم بیان میکند ومیفرماید که در قدم اگر خداوندمنان ان بخش رانمی ساخت از عده کسی بر نمی اید که بسازد وبسیار حساب شده وتوانمند ساخته است میدانیم اگر معیوب شود بستختی میتوان انراترمیمم کرد وغالبا مانند نمونه ساخته الهی هم نخواهد شد مگر در اندک مواردی که عقل سلیم بخوبی با امام علیه السلام جریان را میتواند تعقیب کند ودرک کند وتصدیق کند وسپس امام علیه السلم به بخش روح وذهن وعقل میرسد ودران موارد هم دلائل روشنی از هدایت الهی بیان میکند که اگر خداوندمنان افاضه نفرمایند باز ما نمیتوانیم راه را پیدا کنیم وبه کمال برسیم ومسلما هلاک خواهیم شد وسپس این انسان گناه کار ومقصر وخاطی که امام خودرا درجای یک چنین انسانی میگذارد که اسوه شود وما با امام علیه السلام با انسان همزاد سازی وپروری کند که ما به امام علیه السلام نزدیک شویم وراه رابیابیم وبای ک خداوند الرحمنی والرحیمی مواجهه شویم وراه بازگشت به کمال وشناخت کمال را پیدا کنیم- یکی از مشکلات انسان توجه به خدایان دروغین جز خداوندمنان هیچ موجودی تمام کمالات رابطور بی نهایت ندارد وهم مخلوق هستند که خودراجعلی خدا نامیدهاند ویاخواستند نقش الهی پیداکنند گرچه انها طبق گفته قران مجید باخداوندمنان واحد احد وارد جنگ میشوند مانند بها الله نادان وایجادفساد میکنند ولی ضعف انها مشخص است وهرگز قدرت الهی ندارند ولی شیادان انسانهای ساده لوح را باحیله شکار میکنند امروزه شناخت هوش توسط همین موارد استکه بتواند پیچ ها رابخوبی طی کند بسیار کاری اسان است ایشان شش هزار معجزه دارد- از این قبیل- یک فرد ساده لوح همسایه یک بهائی بوده است که از عکا امده بوده است ومداوم از معجزات حضرت بهالله!! ؟؟داد سخن میدهد خانم ایشام مداوم بچه سقط میکرده است به این فرد میگویداز حضرتش بخواه که بچه من سقط نشود ایشان به عکا میرود وباز میگردد ومیگوید که حضرت بهالله به شما یک پسر میدهد که درسن پنج سالگی متوجه عظمتش میشوید وان خانواده کادوئی بریا به الله میفرستند اتفاقا بچه سقط میشود وانها خیلی تعجب میکند وان فرد باز به عکا میرود وباز میگردد ومیفرماید که بهالله فرمودند چون دیدم این بچه در هجده سالگی منحرف میشود انرا سقط کردم باز ایشان یک کادو برای حضرتش میفرستند- امام علیه السلام خداوند الرحمن الرحیم جزانجا که جای عدالت است وفرد شایستگی رحمت ومحبت راندارد مجازات میکند ودرغیر این صورت خداوند منان رازا هرنوع صفات منفی مبرا میداند واز پیامبر اکرم وصلواته الله علیه واله والسلم- واهلبیت مکرمش باعظمت یاد میکند- عرش( مخلوقات) در ذاتش پنهان شد چون عرش تجلی دهندگی عظیمی برای اشکار کردن خالق خود دارد- ذاتش مستقل نیست که در برابر خداوند موجودیتی رانشان دهد مانند دیدن عکسی فرد رابیادصاحب عکس میاندازد و.توئی اثار به اثارنابود کردی صفات خداوند باعث شده است اثار شی از مستقل بودن محو شود ومخلق بودن اش اشکار شود وغیره-انسان به راحتی به این خداوند منان ایمان میاورد ودلباخته میشود وشرم دار که در بارگاه اش درعرشش گناه کند واز حضرتش جدا شود وسیر تکامی به سمتش نداشته باشد- التماس دعا