بسم الله الرحمن الرحیم—بخش پنجم -نگاهی به کتاب- نماز وعبادت حضرت علی علیهالسلام -درجنگ صفین نیایشی را زمزمه میکنند ونشان ان است که درهرحال متصل به خداوندمنان هستند =حبل متین میباشند- تجلی خداوند منان در پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم همچنان در ولایت هم هست ولحظهای این ارتباط قطع نمیشود ویکی از شرایط حجت حق بودن است عرفان امام علیه السلام از درون این جهانی اغاز میشود- ":بار خدایا- ای پروردگار این سقف برافراشته وای خداونداین جو وفضای متراکم که انرا درمرکز پیدایش شب وروز ومسیر خورشید وماه ومحل رفت وامد ستارگان سیار قراردادی وای خداوندکوه های محکم وپابر جا که انها را بریا زمین میخ های محکم وبرای مخلوق تکیه گاه مطمن قراردادی حال عرفان اوج میگیردکه خود ماه فضای ایمان است وخود کوه محکم راسخ است که مخلوقات رااز تکیه گاه محکمی است دید اودرافق بینهایت فضا پر میزند حال به اسیب شناسی خود باز میگردد واسیب های خودرابر خداوندمنان عرصه میدارد وتقاضای رفع ورجوع دارد": اگر بر دشمنان پیروز مان ساختی ما را از تجاوز وتعدی بر کنار دار وبراه حق استوار بنما وچنان چه انها رابرما غلبه دادی شهادت نصیب ما گردان واز شرک وفساد مارا نگاه دارد جمع دنیا واخرت در تمام لحظات بایدخدائی عمل کند ورضایت خالق رابدست اورد ومردمان ظهور صفات الهی وعبودیت خالص را وحفظ امانت را درایشان مشاهده کنند تا هم اسوه باشد وهم امامت ایان اثبات شود- زندگانی سر تا پا عرفانی خالص تا از تمام اسوه نما های مجازی بدور باشد وتمیز رابخوبی بتوان تشخیص داددر گفتمان باخداوند میبایست تمام جهات عرفانی لحاظ شود چون نماز وچون مراسم حج- ادامه دارد