بسم الله الرحمن الرحیم- بخش سوم – تضاد معنائی- نتجه ای که عاید میشود کلمات قرانی باداول به معنای اصطلاحی علمی ان توجه کرد واین به این معنی است که اول بایادان معنا در زمینهوچهار چوب قران دقیقا مشخص کرد وسپس به احادیث مراجعه کرد ومعن انرا باز دقیق کرد ودرعلم هم همین طور است بعنوان مثال بخواهیم فاصله خورشید تاز مین را اندازه گیر کنیم وبرای هچند صدکلیومتر که به خورشیدنزدیک میشویم تاثیرات ران مشخص کنیم مداوم علم به دقت میرسد وشاید روزی برسد که هرمتر که به خورشید نزدیک میشویم فرمول خاص خود داشته باشدولو بسیار اندک این فرمول با جوانب ان فرق داشت باشد که دراین بحث تا حدودی مشخص میشود- لذا یک ایه ویا چند حدیث ان دقت لازم رابوجود نمیاوردبعنوان مثال-ایه 72 سوریه توبه که در کتب قران ان انگیسی ایه66 است- می فرماید- ای پیامبر- کوشش سخت کن( جاهد) بر علیه کفار ومنافقین ودرشتی وسخت گیر--- جناب مولانا محمد علی درکتابش به نام اسلام میفرماید هیجگونه روایت تارخی که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم با منافقیت جنگ سختی کرده باشد وجود ندارد وحتی عبدالله ابن ابی السلول که یهودی سرخت وریس منافقین بود بدست پیامبر اکرم صلواته وعلیه واله والسلم شلاق هم نخورد ومسلما پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم به این ایه دقیقا عمل کرده است از انجا میتوان فهمید که خودعبدالله گفته است این پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم امان منرابرید وطاقت منرا تمام کرد این فرد چگونه مردی است وهرکس بود به زانو درمیامد ائمه اطهار همین طور بودند همه دشمان خودشان رابیچاره میکردند- امام موسی بن جعفر علیه السلام به هاروالرشید میگفتند که ایشان در زندان مار مسخره میکند وطاقت ماتمام شده است وهارونالرشی علیه العنت میگفت چندماهدیگر خوداش راتسلیم خواهد کرد وسرانجام خوداش هم طاقت تمام شد واین روش را قران جهادنام گذاشته است ووجناب مولانا بحث جالبی دارد که روش منافقن هم همینطور بوده است وحتی درجنگ بر علیه کفار ودیگر منافین هم شرکت میکردند وانها همیخواسنتند ارام ارام تاثیر شیطانی خودرا بگذارند- پس نمیتوان تنها جنگ را جهاد نامیدولی مشخص است اعراب به جنگ اهمیت زیادمیدادند وبیشترجنگهای انها شیطانی بوده است وارزش زیادی برا جنگها قائل بودند خود مسلمانان به جنگ های مقدس بیش از اقسام دیگر جهاد اهمیت دادند وانرا درهسته کلمه جهاد قرادادند-ادامه دارد