سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-  عدم درک صحیح  از اسلام عزیز-#-8-اسلام جبری مسلک است- منظور از جبری مسلک یعنی کسانی که کنترول بر رفتار خود ندارند وسرنوشت رفتار انها را تعین میکند-اکثر مسلمانان بسیار متعجب میشوندکه تناسب بسیاردقیق بین ایمان وعمل که تعادل بسیارزیبائی دارد – بتوان انرا متهم به جبرگرائی یک طرفه کرد- شایداین عدم درک صحیح از اسلام به این علت رخ داده است که مسلمانان در هرحال چه اتفاقات خوب برای ایشان رخ دهد وچه اتفاقات بد خداوند قادرمطلق را تمجید وشکر گذاری میکنند- واین امر هم به این علت است که مسلمانان میدانند هراتفاقائی بر ای انها رخ دهد از جناب خداوند  قادر مطلق است—خدائئ که علیم وحکیم است وجهان مخلوق رابخصوص جهان خلقت این جهانی را بخوبی میداند و زمانی که به این درک رسید میبایست بر خداوند منان اعتماد واطمینان کامل داشته باشد زیر ا هرچه اتفاق میافتد برای اوبهترین ها خواهد بود-به هر حال این امر به این معنا نیست که مسلمانان تصور وتفکری درباره عمل کردن در زندگانی خود  ندارند—بلکه برعکس ان درست است- اسلام تنها ایمان را نمیخواهدبلکه عمل راهم میطلبد- مانند عبادات منظم همیشگی و روزه گرفتن – صدقه وانفاق کردند برایدرک عمیقتر ودقیقتر- در اسلام عمل دنباله ایمان وبخشی از ایمان است- اسلام بطور کل ان باورهای افراطی بعضی از مذاهب را که میاموزند که شما زمانی که مریض شدید نمی بایست به نزد دکتر بروید بلکه باید از طریق دعا شفارا از خداوند منان بگیرید- اسلام نسبت به عمل دیگاه مثبت دارد- وهمیشهمیاموزد که افراد در زندگانی خوداز اعمال مثبترا انتخاب کنند وبه ان عمل کنند واین امر مسلما انچه که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم به امت خود اموخته است- وانها همین دستور را سرلوحه کار خود قرار دادند ودر انتشار دادن اسلام در ظرف کوتاهی از اندلس به مراکش اسلام را بسط دادند- اگرچه اسلام میاموزد که خداوند منان- بر اساس علم غیب میداند که افراد در اینده چه خواهند کرد-ولی اراده  انسان ازاد خواهد بود- ومسلما خداوند منان که علیم است وحکیم است وعالم به علم غیب است وچه اتفاقاتی برای افراد در اینده رخ خواهد داد میداند چناچه کسی این حقایق را انکار کند وجود خداوند منان را انکار کرده است- واز طرفی اگر انسان اراده ازاد نداشته باشد این امر انسان را بی معنا میکند و کار خداوند منان غیر منطقی است که این انسان به اهدافی که ازپیش تعین شده است برسد وفلان کارها را انجام بده- در حالیکه شرایط برای انها از قبل فراهم نشده باشد- لذا اسلام از جبرگرائی مطلق بسیار دور است- اسلام تعلیم میدهد که انسان هدف اصیل ونهائی اش رسیدن به مظهر الهی شدن است وعلوم واگاهی خودرا از خداوندمنان بگیرد – ودر این چشم انداز وپرسپکتیو انسان کمتر به دنیای مادی توجه دارد وبیشتر دغدغه اش رسیدن به قرب الهی است وبر این اساس عبادت الهی ومتکی ئواعتماد به خداوندمنان ونپذیرفتن شرکباعث خواهد شدکه انسان خوف وحزنی نداشته باشد ودرضمن خواست خداوند بر ای بندگان خود بهترین ها خواهد بود- ازادی واقعی  وپرسپکتیو وچشم انداز اسلامی به این معنا نخواهد بود که هیچ هدف ایداه الی نداشته باشید وتنها سر گرم غرایز خور وخواب وشهوت ثروت اندوزی باشید- بر خلاف نظر های رایج- ازادی یعنی قدرت کنترول بر ای هدف قراردادن اروزهای  ومملوشدن انسان در حلالها در یک جاده خاص وقانونی است در این شرایط اروزها هماهنگ باخواسته الهی وانچه خداوند برای ما میخواهد خواهد بود در این شرایط یک شخص به ازادی واقعی وحقیقی نائل میگردد

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3