نیم نگاهی به انقلاب امام حسین علیه السلام-بخش دوم- عظمت انقلاب در دومرحله کلی است یکی کیفیت در زمان خزندگی ودوم کیفیت پس از انقلاب است پیروزی برای انقلاب که درجهان سوم زیاد روی ان تاکید میشود انقدر ها ارزش ندارد- یک فرق عمده بین انقلاب های الهی با انقلاب های بشری درهمین موضوع است که درانقلابهای الهی چند فاز است درانقلاب های بشری یک فاز است وامروزه بخوبی تز الهی اثبات میشود که به تاکیتک خم ورایت کردن حلبی برای بریدن شهرت دارد که به سادیگی بخصوص د رمسائل انسانی یک فاز معنائی ندارد وحتی درمسائل تجربی هم به همین نحو است-ائمه اطهارعلیهم السلام استادان علوم الهی هستندومشیت انسان با وجود ازادی واختیار انسان به انجاهدایت میشودکه خداوندمنان میخواهد ولو ناخدا پیراهن بدرد- وائمه اطهار علیم السلام به موقع عمل میکنند صاحب عصر وزمان هستند-کوفه مردان وجوانانی انراساختند که اسوه جهاد سازندگی وبسیج رزمندگی بودند در زمانی که یک نهال خرماهم نبود که زیر ان استراحت کنند ووچهار نیزه به زیر سپر میزدند تاسرشان از گرما حفظ شود به سازندگی اقدام میکندوبه موقع با راهزان وکفار میجنگیدند بودن هیچ گونه چشم داشتی واحادیث پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم زمزمه میکردندوشهدانر ا میچشیدند قبائلی که در اطراف مدینه گردامدند تعد اد اندکی ازانان دارای وجه اسلامی ناب وبرجسته بودند غالبا قبائلی بودند که در زمان جاهلیت شان ومقام خاصی نداشتند ومور دتوجه نبودند ولذا زمانی که اسلام ظهور کرد هم اسلام راقبول نداشتند وهم از سران قریش ومدینه دلخوربودند وناراحت ولی سیطره اسلام که فضار ا بدست گرفت وبخصوص مریدان متعصب سخت کوش تاثیرات شگرفی بر جوانان ومردم ساده گذاشت مجبور شدند رنگ مسلمانی به خود بگیرند ولی چون اهل دفاع از اسلام وپستان به اتش بدهندنبود درنزد جوانان ومردمان ارزشی زیادی نداشتند وچون نزدیک قلمرو حضرت علی علیه السلام بودند ومخیواستند به شانی برسند وحتی بتواند به لقمه های بیشتری دست پیداکنند واز زخم زبان هم اسوده شوند با حضرت بر علیه معاویه واردجنگ شدند ولی ان انتظاری که داشتندبر اورده نشد ودران زمانهم نمیتوانستند به نزدمعاویه برونندزیرا به انها بهائی نمیداد ولی پس از شهادت علی علیه السلام ورق بر گشت ومعاویه به انها محتاج شد واندکی به انها بهاداد وانهاشروع کارخودراتوجیه کردند ورجز خواندن که حضرت علی علیه السلام هرکاری کرد برای خود وفامیل خود ودوستان خود ونهخودخورد ونه به مابخشید وبرای اینده میراث خوارن خود گذاشت وبه ما بهاندادچون خود رای بود وشانی برای ما قائل بود وتمام سیاست اش اشتباه ودسیسه بود وذهن جوانان ومردم ساده لوح را پر کردند وامکان انکه انهار بزدایند برای شیعیان امکان پذیر نبود امام حسین علیه السلام درکربلا بقول عالمی دوکار عمده کرد یک انکه یک خلاصه ا زمعارف اسلامی به نحو شیوا بیان کرد که بی نظیر است ودوم به این شبهات پاسخ دندان شکن داد وحقایق راروشن کرد وعظمت خاندان عصمت وطهارت مشخص ومبرهن کرد پس از شاهات حضرت اقایان عنان راازدست دادند به یک عیاشی وچپاول وفریب وزیراب تمام احادیث نبوی و.اسلامی رازدند تانکه انجوانان ومردم عادی کم کم بیانات مشعشع حضرت امامحسین علیه السلام درذهن انها خود تحلیل شد وپی رهبران امدن این بود ان جایگاه ومقامی که میخواستید مارا بانجا برسانید شما که تمام احادیث رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم را که پنبه کردید؟ زعمای قوم فرمودند ما گول خوردیم وتواب میشویم وجبران میکنم-ادامه دارد