سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام


سیمای حضرت خدیجه (س) در قرآن و روایات
امروز سالروز وفات حضرت خدیجه (س) است. خدیجه همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اولین زنی که اسلام آورد و مادر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
 
کد خبر: 278115
11:39 - 12 فروردین 1402
«شیعه نیوز»: امروز سالروز وفات حضرت خدیجه (س) است. خدیجه همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اولین زنی که اسلام آورد و مادر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
امّ‌المؤمنین «حضرت خدیجه کبری» سلام الله علیها دختر خویلد بن اسد بن عبدالعزی، نخستین همسر رسول خدا صلی الله علیه و آله از زنان شریف، اصیل و نامدار قریش می‌باشد. وی با اینکه در عصر جاهلیت در مکه معظمه دیده به جهان گشود و در آن شهر قبیله‌گرا و طایفه‌مدار رشد یافت، اما در عفت، سخاوت، مهر و وفا با همسر خود کم‌نظیر بود. در اسلام نیز او به عنوان یکی از چهار بانویی که بر تمام بانوان بهشت فضیلت و برتری دارند، شناخته شد و جز دختر ارجمندش حضرت فاطمه سلام الله علیها هیچ بانویی این مقام و فضیلت را نیافت.
بر همین اساس برای آشنایی بیشتر با سیمای حضرت خدیجه (س) در قرآن و روایات با حجت الاسلام سید علی احمدی مدیر گروه پاسخ به شبهات پژوهشکده امامت به گفتگو پرداختیم.
حجت الاسلام احمدی گفت: سنت و سیره قرآن معرفی افراد با اوصاف و ویژگی‌های آنها است نه با نام آنها تا نشان از امکان الگوبرداری مؤمنان از آن افراد باشد. از جمله این افراد حضرت خدیجه سلام الله علیها است. حضرت خدیجه از اولین افراد مؤمن به رسول خدا بود که ایمان واقعی آورده بود. حضرت امیر در نهج البلاغة با توصیف منزلت حضرت خدیجه می‌فرماید در آن روز جز خانه رسول الله و حضرت خدیجه خانه‌ای در اسلام نبود.
وی افزود: ایشان بیش از یک دهه پایانی از عمر خود را در محضر وحی بود و سخنان رسول خدا را از ایشان دریافت می‌کرد. به گفته مفسران، آیاتی از قرآن در شأن و منزلت حضرت خدیجه نازل شده است. به عنوان نمونه آیه 8 سوره ضحی است «وَ وَجَدَکَ عائِلاً فَأَغْنی‏» که نقل شده خداوند به واسطه حضرت خدیجه رسول خدا را از فقر نجات داد و ایشان را بی نیاز کرد.
مدیر گروه پاسخ به شبهات پژوهشکده امامت بیان کرد: مدال دیگری که قرآن به حضرت خدیجه داده است مدال ام المؤمنینی است و می‌فرماید وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ» این منصب هرچند در خود یک ویژگی فقهی دارد که همسران رسول خدا مانند مادر بوده و بعد از رسول خدا کسی حق ازدواج با آنها را ندارد ولی برای برخی از زنان اضافه بر موضوع فقهی، شرافت و منزلت ایمانی را در بر دارد. چراکه مادر مؤمنان خود مؤمنی راستین است و از جایگاه رفیعی برخوردار است. به یقین آن دسته از همسران پیامبر که بانی و باعث کشته شدن فرزندان خویش شدند نمی‌توانند خود شرافتی از این ام المؤمنین داشته باشند ولی حضرت خدیجه به حکم روایات متعدد از درجه بالای ایمان برخوردار است.
احمدی با بیان آیه‌ای دیگر تصریح کرد: دیگر آیه‌ای که با حضرت خدیجه مرتبط است آیه 74 سوره فرقان است. «هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماما» در روایت بیان شده که رسول خدا از جبرئیل پرسید مقصود از همسران که مایه نورچشم من هستند کدامند؟ جبرئیل عرض کرد حضرت خدیجه. در دیگر روایات پیامبر و اهل بیت نیز فراوان در فضیلت این بانوی نمونه سخن وجود دارد. از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که «فُضِّلَت خدیجة علی نساء امتی کما فُضِّلَت مریم علی نساء عالم‌ها» حضرت خدیجه بر همه زنان امت من برتر است چنانکه مریم بر زنان امت خود برتر و والاتر گردیده است. این سخن نشان از عظمت حضرت خدیجه و مصداقی دیگر برای آیه 42 سوره آل عمران است.
وی افزود: «وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلی‏ نِساءِ الْعالَمین ‏» طبق این آیه حضرت مریم به مرتبه عصمت نائل آمده و برترین زن عصر خود محسوب شده است. حضرت خدیجه به استناد سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز هم به مرتبه عصمت نائل آمده و هم برترین زن عصر خویش است. جایگاه حضرت خدیجه نزد رسول خدا بسیار والا بود به گونه‌ای که بعد از ایشان رسول خدا از ایشان به خوبی یاد می‌کردند. هرگاه حضرت خدیجه را یاد می‌کرد می‌فرمود خدیجه و کیست مانند خدیجه! مرا تصدیق کرد زمانی که همه تکذیبم کردند؛ مرا در دین خدا یاری کرد و با مال خود مرا بر رسالتم توانا ساخت؛ خداوند مرا فرمان داده که خدیجه را بشارت دهم خداوند در بهشت خانه‌ای از زمرد برای او بنا کرده است.
مدیر گروه پاسخ به شبهات پژوهشکده امامت اضافه کرد: در حدیث دیگری بیان شده که برترین زنان عالم چهار نفر هستند که یکی از انها حضرت خدیحه است. علاقه پیامبر صلی الله علیه و آله به خدیجه علیها السلام سبب شده بود که بستگان و دوستان وی نیز همواره مورد تفقد پیامبر صلی الله علیه و آله قرار گیرند. چنان که نقل شده است سال‌ها بعد از وفات حضرت خدیجه علیها السلام، زمانی که هاله (خواهر حضرت خدیجه) به منزل رسول خدا در مدینه رفت، حضرت بسیار مسرور شد و با احترام او را به منزل خود دعوت کرد.
وی افزود: عظمت حضرت خدیجه بعد از پیامبر نیز ادامه داشت و نُقل مجالس بود. هرجا سخن از فضائل بوده نام ایشان می‌آمد. در مجلسی که امام حسن علیه السلام حضور داشت معاویه گفت چه کسی شریف‌ترین نسب را دارد؟ صعصة بن صوحان از اصحاب خوب امیرمؤمنان علیه السلام اشاره به امام حسن علیه السلام کرد و گفت او برترین نسب را دارد و در گفتگو به جده ایشان حضرت خدیجه اشاره می‌کند.(انساب الاشراف، ج 5، ص 37) زین بن علی بن شهید و محمد نفس زکیه وقتی به افتخارات خود اشاره می‌کند خود را از نسل حضرت خدیجه معرفی می‌کنند. روز عاشورا نیز امام حسین علیه السلام به جده خود حضرت خدیجه افتخار کرده و فرموده‌اند آیا می‌دانید جده من حضرت خدیجه نخستین زن مسلمان از این امت است.
احمدی ادامه داد: امام سجاد نیز در خطبه شام خود را با حضرت زهرا و حضرت خدیجه معرفی می‌فرماید و در یکی از دعاهای خود در صحیفه سجادیه، در کنار نام چهارده معصوم نام حضرت خدیجه سلام الله علیها را برده و بر همه ایشان درود و صلوات می‌فرستد. عظمت حضرت خدیجه به گونه‌ای است که در برخی از زیارات معصومین در مقام معرفی شخصیت ائمه علیهم السلام انتساب ایشان به حضرت خدیجه بیان می‌شود. بنابراین می‌توان به این سخن پی برد که عظمت وجودی حضرت خدیجه سلام الله علیها از بسیاری از زنان و مردان امت بالاتر بوده و در میان زنان امت بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها بالاترین زن و بهترین همسر رسول خدا معرفی شده است.
انتهای پیام




ارسال شده در توسط علی

ب سم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-امروؤ یک نماینده  ىمکرات- اقای من چین- فرمودند اگر کنترول قیمت نفت  ازکنترول خارج شود- همه چیزاز کنترول ما خارج میشود  بلافاصله جمهوری خواهان گفتند این حقه دمکرات ها است که میخواهند   درانتخابات اینده به رای برسند- درهرحال امروزهدرامریکا معتقد هستندت  که درهای جهنم بروی انها بازشده است وامشب در   کانال سی ان ان   فردی سخنرانی دارد که چگونه درهای بهشت میتواند- برروی امریکا باز شود- وخبرنگاری امریکایئ دراوکراین نوشته است درخیابان ها اوکراین برای جمع امری اطلاعات بسیار خطرناک است خوب یا روسها بایدیک نظم اتشباری خودرا  تنظیم کنند واطلاع رسانی کنند ویادرهای بهشت را بروی اوکراین باز کنند- امروز فرصتی خوب برای ایران ومقاومت بوجود امده است تادرتنگه هرمز مانورهای شل کن وسفت کن را بوجود اورد وتلافی کند وحق خودرا وحق منطقه بگیرد وشرق میتواند دراین امر شرکت کند فوق اش یک نبرد بدری است وحتما پیروز ی با ما است  امروزهای روز  شهادت حضرت خدیجه کبری است-  مقالابسیارجالبی نوشته شده است منجمله-مقاله جذاب حضرت حجت السلام جناب اقای احمدی رحمت الله علیه در سایت  شیعه نیوز- که منبع الهام من شد- ومن  تسلیت و حرمان وغم خودرا  برای شهادت یکی  از گرامتیرین عبدهای الهی  که یکی از کلیدی ترین ماموریت های  الهی به چه زیبای ایفای نقش  کرد-دومین زن   هستی شناس و هستی پرور وهمین نقش را  که درب های جهنم را ببندد ودرب های بهشت راباز کند-  ودراین راه به اسوه هستی کمک کند-  یک نقش جهانی است- هیچکس با ایشان کاری نداشت ولی در تبعدیگاه شعب ابی طالب رحمت الله علیه برای پیروزی دین اسلام شرکت کرد وبه شهادت رسید- وعظمت زن بودن را به جهانیان نشان داد- به لقبی عظیم ام المومنین مفتخر شد که بهشت  برین درزیرپای ایشان است و وکسی فرزنداش برگرفته از سیب بهشتی است ومسلم است کسی سیب بهشتی بخورد بهشتی میشود- وهمه چیز راخود راداد  حتی ابروی خودرا واز سروری به به ذلت بندگی- واز عافیت به تنگی واز ارامش به  سختی  ولی همیشه ارام ومطمن وهرگز ایمنش  ضعف نگرفت بلکه مداوم درالرشد واسوه هستی را  به اعتمادبهخداوندمنان  دلدارای میداد- اگرچه فردی بود که نیاز به امتحا ن داشت ولی امتحانی سخترا گذاراند میگویند عرفا تافته جدای بافته ای هستند قبلاز انکه از خداوندمنان بخواهند به انها داده میشود واز انجا خداوندمنان ایشان همسر  اسوه هستی ودستیار ایشان کرده است وایشان این نقش را بخوبیتحمل کرده است- درایه 74 سوره فرقان-میفرماید هب لنامن ازواجنا وذریتنا قرت اعین واجعلنا للمتقین اماما- پیامبر اکرم چنین درخواستی نکرده بود درروایت است که رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم زمانی که این ایه امد سئوال کرد این دعا رامن بکنم  که دران درخواست همسران وفرزندانی که نور چشم من شوند ودراینده امامام ملت شوند کداک خانم من خواهدبود حال یا دراینده حضرت جبرائل علیه السلام گفت حضرت خدیجه رحمت الله علیها  استتا زمانی که ایشان زندهبودند پدررسول الله صلواته الله علیهواله والسلم ومادر ایشان صلواته الله علیها  امت بودند بعدا این نقش را حضرت علی علیه السلام بعهده گرفت تنها شخصیتی است که نام اش بعد از  چهارد معصوم همراه ان اسامی امده است  وماباید از ایشان پیروی کنیم- ایشان صلواته الله علیها مسئله یکمسئله فقهای نیست یکمسئله اعتقادی است انشاالله


ارسال شده در توسط علی

 
شنبه 05 فروردین 1402 - 25 رمضان 1444 تماس با ما شهروند خبرنگار LIVE AR  
متن زیارت امام رضا(علیه السلام)  
صفحه نخست / سیاسی  
0  
پخش سریال بحث‌انگیز معاویه در عربستان متوقف شد  
پایگاه خبری خلیج آنلاین گزارش داد شبکه MBC عربستان سریال بحث‌برانگیز «معاویه» را از کنداکتور پخش خود در ماه رمضان خارج کرده است.
 
کد خبر: 277952
08:55 - 05 فروردین 1402  
به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری خلیج آنلاین گزارش داد شبکه MBC عربستان سریال بحث‌برانگیز «معاویه» را از کنداکتور پخش خود در ماه رمضان خارج کرده است. اپلیکیشن شاهد وابسته به شرکت رسانه‌ای ام‌بی‌سی عربستان سعودی اعلام کرد که سریال «معاویه» خارج از برنامه پخش این شبکه در ماه رمضان است و در این ماه پخش نخواهد شد.
پاسخ این پلتفرم پس از طرح سوالی از سوی یکی از کاربران درباره سرنوشت سریال «معاویه» که در هفته‌های گذشته بحث‌ها و جنجال‌های زیادی ایجاد کرده بود، صورت گرفت.
براساس این گزارش،«حذف سریال «معاویه» از برنامه پخش ماه مبارک رمضان در سایه همگرایی عربستان و ایران و افزایش تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه صورت گرفته است. گروه رسانه‌ای MBC عربستان در سوم ماه مارس جاری اخبار متداول درباره توقف پخش سریال «معاویه» را تکذیب کرده بود. بخوانید ...  
استقبال مسلمانان آمریکا از محصولات حلال در ماه رمضان  
انتقاد تند مقتدی صدر از پخش سریال معاویه در عربستان  
اصلاحیه قانون مجازات توهین به صحابه در پاکستان و احتمال ممنوعیت زیارت عاشورا  
ساخت و پخش سریال معاویه بن ابوسفیان در عربستان  
25 فوریه گذشته سازمان رسانه و ارتباطات رسمی عراق ممنوعیت پخش دو سریال «معاویه» و «ابولؤلؤه» از دو شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی عراق و الشعائر را اعلام کرد. این سازمان اعلام کرده بود که دلیل ممنوعیت پخش این دو سریال، جلوگیری از وقوع هرگونه تنش مذهبی در ماه رمضان است.
رخدادهای سریال «معاویه» درباره شخصیت معاویه، دوره فتنه بزرگ و کشمکش بر سر جانشینی پس از عثمان بن عفان، دوران خلافت امام علی (علیه السلام) و همچنین رخدادهای مربوط به شهادت امام حسین (علیه السلام) در کربلای معلی و جنگ‌های جمل و صفین است.
انتهای پیام
لینک کوتاه: shia-news.com/001AJ6  
گزارش خطا  
0  
ارسال نظر  
برچسب ها: عربستان ام‌بی‌سی معاویه سریال ایران MBC  
ارسال نظرات  
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد  
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین خبرها | Latest News  
 
 
پربیننده ترین | Most viewed  
o    سیاسی  
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به شیعه نیوز بوده و از مطلب آن با ذکر منبع بلا مانع است.  
Copyright © 2019 Shia-  
 
 
 
 
به سبک استیل البرز
 
 


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- شناخت راه برای رسیدن به هدف هم به این سادگی ها نیست- اصول شناسی  عقلانی دراستراتژی وتاکتیک لازم دارد چون هر چند قدم به پیچ وعقبه وغیره برخورد میشود   نوع  مسیر تغیراتی شگرف پیدا میکند- ودستی هم باید  دراه باشد-اقای اسماعیلیون ان وقایع شما سری کرد  که جزو واقعیتهای جمهوری اسلامی است که رخ داده است ولی تفسیر اش  دوگانه است- اگرحکومت  ترامپی بود حق باشما بود ولی درجمهوری اسلامی واکنش و عکس العمل است-که به تعلقات شما ربط دارد- لطفا جیکن -جیکن نکنید اما شما که دیگر الوده شدید- نمی دانم اقای رضا پهلوی دراینمورد چه نظری دارد-یکی جگر راباد میزد - پرسیدن هدف چیست گفتند بعداز انقلاب مشحص میشود- یادی هم از بانوانی که قبل از انقلاب وبعداز انقلاب در دوران نبرد سرنوشت ساز  به درجه شهادت رسیدند هم یادی بکنید واز هیچکس اجازه هم نگیرید-درباره متعه- ماحیلی زود سماعون میشویم-  صیغه مبالغه-  صیغه- به معنای قراردارد - رتبه ومقام- مبالغه به معنای به اوج بلوغ رسیدن - زود منبر میرویم- درسوره برائت حضرت رهبر بیاراگاه واینده نگر فرمودند- معنای جاسوسی  یا به اصطلاح امروزی ویترین شدن نیست گوشی شدن بسیار گوشی شود یعنی ساده لوح اصحاب پیابر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بودند- همین ها  رندان از توحید تا جزیات نماز را  ودیگر احکام راتغیردادند واینها مثل بز اخوش سر تکان دادن وبعد مقام ستاره هادی شدند تاریخ  از بدو تا نهایت اینهاتعدادزیادی دارند- حضرت علی علیه السلام فرمودند  حضرت سلمان رحمت الله هروقت اقتضا مستحبی که بصورت جمع  خوانده میشود  بنظر میرسد هم در دین حنیف وهم دردین یهودیت وهم مسیحیت  این نمز وجود داشته است درمسیحیت بعد ا لغو شد واخیرا دوبار برپا شد وپیامبر اکرم هم انرا  دستور داد ولی خداوندمنان لطف کرد ومنت گذاشت که درتمام احکام این چنین است  کاررا ساده تر کرد چون ان نماز هادرمعبد بیاد انجام شود الان هم درمسجد  اجرا میشود فردی درمدینه بهمن گفت بایدکمترین تعدادی خاص ساعت یازده شب برپا شود حضور داشته باشنداگر  تعدادکم بود  ما درب خانه هارامیزیم تا  نماز بتواند برپا شود - منشباز بارگاه پر اشراق حضرت محمد صلواته الله علیه واله والسلم باز میگشتم دیدم یک شیخ متشخص کفش های خودرا بغل کرده است وباسرعت میدودگ فتم چه اتفاقاتی افتاده است- بلند گفت تراویح ودوبار انرا تکرار کرد-نماز مستحبی هروقت همه جا وبهاندازه انهم مانند نماز صبح دورکتی است اضشید امام زمان علیه اسلام الله  یاید- تعداد نماز های مستحبی بیشتر شود- امروز دعای خروج از خانه یادم رفتهبود ولی میدانستم هفت بار بسمالله الرحمان الرحیم وده بار صلوات و هفت بار حمد داردمن یکبار گفتم ومابقیه ده بار گفتم علی ولی الله ما که سیاه روزگاری هستم کمی نورانی شدم- اقای اسماعیلیون شمابفرماشید چه دستی  درکار بود که این شلوغی راخاموش کرد وعلت چیست؟؟- از حضرت علامه دهر - جناب اقای محمد حسین طبا طبائی رحمت الله علیه هم اکنون منرا دارد مشاهده میکند- پرسیدن  چرا بعضی احکام درجاهلیت باتغیرانی باقی ماند- ایشان معظم له فرمودند بعضی عمل ها ودیتورات  یاریشه غریزی دارد یا ریشه عقلانی دارد وانها بایدتصحیح شود درجهالت اگر گاوی به هر علت میمرد  مثلا دراثر شاخ یک گاو دیگر میمیرد انرا میخوردند- ولی دراسلام خوردن  ان جایز نیست وحرام است کسی هم بگوید  با چاقو سرگاو را بریدن همان شاخ زدن-پس گوشت گاو را  نمیتوان خورد-  متعه هم چنین است اقای هنوز مسئله مسال خاص انسانی را نمیدانند درچه حدی است- ولی کار برعکس است  یکی از بزرکترین دشمنان علی علیه السلام معاویه ملعون است که  متعه راقبول کرد وبدنبال ان امویان قبول کردند وبسیاری ازبرادران اهل سنت انرا قبول کردند ودرهمان زمانها عمل میکردند-درروایت تاریخی است یکی از دانشمندان  اموی  زن نگرفت وهمه اش با متعه گزراند- عدد 90000 گفتند منظور  تعدادکثیر است این عد د با این مشخصات درقبلاز اسلام هزار بوده است بلاترین عدد به معنای زیاد متعلق به یونانیان است که اول یک ملیون بعد دومیلیون بعدسه ملیون وبعد پنچ میلیون وبعدهفت میلیون واخرده میلیون بعضی گفتند علت ان تاحدی به سرشماری حیوانات اهلی بوده است- الذا حضرت عل یعلیه السلام بهانها فرمد  شما اگر تحریمقبولدارید اشکالی برای شمانیست شما بهان عمل کنید درهمهموارد چنین است حضرت ابن عباس رحمت الله  براین موضوع اشکال گرفت حضرت علی علیه السلام به ایشان فرمودند بوطر مخفی از انها سئوال کنید علی علیه السلام رابیشتردوست دارید یا اقای عمر را  تحقیق نشان داد که اقای عمر محبوب تر است یکنوع تقیه است کهحضرت انجام داده است تازمان امام باقر علیه السلام اینچنین بود ولی امام صادق علیه السلام  دستوردادند دراینموارد تقیه نمیشود کرد هرمرد یکبار حداقل بیادازدواج موقت کند  درجای خواندم کهتنها دستوری که باقی ماده است این متعه است اگراین حکم نقص شود  برادران سنی درهمه موارد پیروز شدند- اقایان دلیل را  اینمیدانند که اقای عمر دستوری داد که فلان شهر فنح کنند باکدام دلیل؟؟ ونان وبچه های انها به اسارت  بگیرنند وبه مدینه بیاورنند- ایشان دقیقا فتوای اقای معاویه درباره یمن اجرا کرد که ایشان ازا ینکه خارج وزکات را بهحضرت علی علیه السلام دادنند  اینعمل شنیع  را انجام داد- ولی زمانی که به مدینه امدند همه زنها ابستن بودند -انهارا  تعلیم نداده بود وگفتند ماانهارا متعهکردیم وایشان فرمودند وای برمتعه و ای بران زنان وان بچه ها- یعنی کار حرامی کردید از درست است  زیرا زنان کافر نمیوانندمتعه شوند ولی چرادرکل متعه راقبول نکرد پاسخ اش دراین فتوا نیست- دراین مسئله است غیرا مکه که تاحدی پیشرفته بود فحشا دونوع بوده است یک فحشای عمومی  ویک فحشای خصوصی قبلیه ایولی شهر دیگار همه قبیله ا ی بودند لذا افراد ثروتمند از مکه به هرجا میرفتند یک فحشای را اجاره میکردند وگفتند متعه همان فحشا است- نیت وهدف ونحوعمل  وبخصو که ریشه درغریزه دارد را لحاظ نکردند همهان سماعون- بعدمتوجه شدنداقای عمر کسی نیست بتواند از پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلام بالاترباشد کمی به خود امدند- گفتند  ایه بیست وچهار سوره نسا که درباره متعه است درباره متعه نیست درباره ازدواج دائم است تنها برای متعه همین ایه است وگفتند ایه متعه نسخ شده است دیگر ایه وجود ندارد-!! هر ایهای که  انتخاب کردند دقیق درباره ازدواج دائم است چون ازدوام دایم طلاق دارد-  زمان عده دارد- ارث داردونفقه دارد- دونع ایراد گرفته شده است اول بایک کف دست اردمثلا چند سال مثلا متعه میشود- این تبعیض است- اما جواب بصورت اجمالی این متعه زنان ثروتمند است دلیلاش دربعد میگویم امروزه درامریکا همین مسئله  وانگلستان بشدت بهنفع اقایان است-ولی برای فقرا تعددروز را یادم نرفته است ولی یک گوسفند است ومیزان کمتر یک خروس ویامرغ است-اماامراض مقاربتی  هیچونه مطلبی درروایات تاریخی نداریم امروزه درغرب هرکس ازدواج میکن  ویابافحشا میخواهد ارتباط  داشته باشد کارت سلامت مییرد بر فرض یکی از انهامریض باشد درمردان زود بعداز ده روز مشخص میشود ودرخانم ها دیر مشخص میشود دوماه هم استراحت وجوددارد یا کمی کمتر پس مسئله روشن میشود  لطفا کمی بدقت ومطالعات بیشتری  قضاوت کنید- انشاالله همه ازطرف خداوند منان وچهارده معصوهم علیهم صلواته اللهماجور   واهلثواب باشند



ارسال شده در توسط علی

-بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-درمورد اجازه پدر  برای ازدواج- سه نظریه است- نظر حقیر- اگردختر قبلاز بلوغ مثلا بای توسط یک دکتر به غرب برورد ومعالجه شود ودرضمن زمان بالغ میشود میتواند با اجازه پدر  ازدواج موقت کند وشرط هم بگذارد- اینجا اجازه پدر لازم است اما بعداز بلوغ  دومسئله مهم است یکی عقل ودوم خواسته- اگر عقل پدربیشتراست روی مسائل کلی  دختر باید تبعیت کند  اگر مساوی است ویابیشتر است  پدر  اجازه رابدرختر میدهد دختران درانتخاب مرد - فقط چهار خصلت را بیاد رعایت کنند- بقول روانشسان غربی مرد باید کلید قلعه دختران بدست اوردوهیچکس نمیداند جز خود دختر- اما مردان دربقلعه به راحتی باز میشود ولی باید دختران بیست وهفت صفت داشته باشند ونظر پدر اگر عاقل باشد مهم است وباتجربه ولی اگر پسر عاقل است  پدر نقشی تشریفاتی دارد احتیات واجب -پدر چون فطرت رانمیتواند درفروعات بخوبی درک کند


ارسال شده در توسط علی


بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نور لا مکان-دانه ر خاک کاشته شد - سرزخاک برافراشت-خورشیدی در اسمان پدیدارشدبهسمت نور وحرارات سرکشید-دردرخت سدرالمنتهی حلول کرد کهکشانی دراسمان لاحد دستاش  راگرفت بهسمت نور لامکان پرواز داد-تاخود زخود درشگفت شود-خلقی هوشیا درعجب شود-



ارسال شده در توسط علی


بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- افشای  یک توطئه- بخش دوم-کتاب  افشای یک توطئه- که نویسنده عراقی ان حضرت علی ال مخسن-رحمت علیه که ازدانشمندان بنام عراق در مذهب شیعه است وتوسط حضرت اقای حمید رضا اژیر رحمت الله علیه بخواست  مرکز نشر بارگاه مبارک رضوی  ترجمه بسیارروان دارد- این کتاب سومین کتابی است که درباره فردی مجهول الهویه بنام سید حسین موسوی که نامی مستعار است که ادعا کرده است تانهایت دانش شیعی درنزد بزرگانی منحصربفرد مانند نابغه عجیب  حضرت ایات الله العظمی-محمدحسین کاشف الغطا بهره هابرده است واز ان مقام  مجتهدویژه لقب گرفته است  ایشان تنها  مراجع بعنوان مباحث میپذیرفتند-حضرت شیخ -کاشف الغطا لقبی است علما به ایشان دادند= یعنی پرده های علم را کنار میزند و افتاب علم را اشکارمیکنند -برای ایشان یک طرح مبارک بوجود امد-که مراجع را  وادارکرد که با ایشان به بیان مترجم مناقشه کنند  درحقیقت مجادله احسن-که این سنت درحوزه نجف رشد کرد ودر زمان حضرت ایت الله العظمی الخوئی رحمت الله علیه بشدت رواج پیدا کرد- حضرت ایتالله العظمی خوئی السلام الله علیه وحضرت ایت الله العظمی اقای مرتضی انصاری رحمت علیه فقط ایندونفر شاگرد ایشان بودند که بحق پرده های حجاب علم را کنار زدندمن باخواندم فصل اول کتاب  متوجه شدم که-نحواندیشه وعمل ایشان.کار برادارن سنی هم نیست کا ر سازمان جاسوسی انگلستان است که همه نوع فریب تازه وبکر را  که بعقل جن هم  نمیرسدتعلیم این شیطان اصغر کرده است کلمه سید برای ایشان به معنای سادات نیست به معنای اقا است -وهمه علمای شیعه وسنی را با لقب سید اورده است وخوداش هم سیدنیست که سیددر فقه واسلام چه  چه سنی وچه شیعه  به معنای اقا نیست درادبیات عرب است اقای  امام الخمینی  رحمت الله علیه  ما ایرانیان باب کردیم - که درکربلای معلای دریک خانواده  بسیارمذهبی شیعه متولد شده است واول درحوزه کربلا درس خوانده است که اسم اساتیدخودرا غلط نام میبرد  وسپس به حوزه نجف رفته است وسپس به نزد حضرت حضرت کاشف الغطا رحمت الله علیه رفته ودرجه ممتاز را  دریافت کرده است  همه جا دریافت ممتاز دریافت کرده است بازدرمعرفی وکتب حضرات اشتباه کرده است  اشتباه کرده است وسپس به نزد علامه دهر حضرت  ایت الله  العظمی کاشف الغطا  رحمتالله مدتی تلمذ کرده است ایشان راهم سید نام برده است وبطور کامل علوم اسلامی را فرا گرفته است که ایشان مطلبی برای گفتن برای ایشان نداشته است  -  تعلیم گرفته -درست مانند علی محمدباب-وبها الله  ودیگران که  دست پخت سازمان های جاسوسی  انگلستان بودند- ایشان درطول تحقیقات در حوزه نجف بااسم مستعار از ترس کشته شدن باعلما جروبحث داشته است - که اصلا این گونه نبوده است-به این نکته ر ا کشف کرده ورسیده است  که شیعه اصلا عقلانی نیست شعاری ویکبعدی انهم با  اشتباهات  زیاد ی دارا  است  به این علت که علمای شیعه عقلرامنکر هستند وهیچگونه دررشد عقل کاری نمیکنند ایشان سنی شده است ولی خودرا درحوزه نجف شیعه  درحال تحقیق بیان میکنند وهیچکس اورا نمیشناسد -یعنی کاریک جاسوس خبره را دارد  عمل میکند وترس هم دارد- دلیلاش فقط برای  شناخت واقعی شیعه است وهیچگونه چشم داشتی از کسی هم ندارد گرچه گفته شده است شمادرامانی و حاضر حتی برای  مناظره رادیویی انجام شود ایشان باز خوف دارد؟؟کفر دروغ است ولی خودرا حق میداند طبق دستوراسلام هرتکلیف بایداثبات  عقلی- شرعی شود وگرنه  درقیامت قبول نمیشودمجبور شده است  برای برادران سنی  بدنبال اثبات تکالیف باشدد ویک وجه کاذب عقلی درست کندالبته دربعضی موارد  به درستی پی برده  که کاری سخت است سرانجام کذب ان افشا میشود ولی درک ضعیف دارد وچون ایرادهای عقلی  گرفته شده است سعی کرده که  علوم عقلی را دستکاری کنند- کار کفر همین است  وچون افشا میشده است به سمت حدیث وتاریخ رفته  کاری که بسیارمعمول است - ودیگر  اعتراضی راقبول نمیکنند ولی ایشان به سمت حدیث باتواتر وتاریخ  با برداشت برادران سنی رفته است -وبیان میکند میتواند با یک شناخت عقلی ازدرون ان  ازدرون ان مطلب را بیرون کشید د دلیل اول اجماع بیشتر مسلمانان است  سنی ها بیشترا زجماعت  شیعه است = تواتر-؟؟دلیل دوم هم تاریخ است درحقیقت احادیث تاریخی- یک اشتباه بزرک کرده است کهمورخین  قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند--گرچه روش شناخت  حدیث صحیح از طریق بردران سنی را قبول نکرده است که انراشرح خواهم داد-ولی به یک درک مهم  را بقو ل ایشان بعنوان بحث نشر حدیث باید ریشه ان را درک کرد که درست باشد مطرح کرده است  بدان تمسک جسته است  که پیامر اکرم به نزد ان عظمت صلواته الله علیه واله والسلم-تعدادی  که  انها  چهارنفر ویا پنچ نفربودند - فرمودند من  امام یا خلیفه که تعین تعین نمیکنم که خود انرا تعین کنید-  البته امام درست است که بعدا شرح خواهم داد -ولی دران پنچشنبه سیاه  بروایت حضرت ابن عباس رحمت الله علیه که همه ایشان راقبول دارند این لقب راداده است فرموده  درانشب حضرت علی علیه السلام وحضرت فاطمه سلام الله علیها حسنین صلوته الله الله علیهما وشش خانم رسول اکرم که خانم عایشه وحفضه دختر اقایان ابوبکر و عمربوده اند وبرخلاف انها  شهادت دادند   ریشه بنفع ایشان نیست- که پنچ نفر ازافراد بهشتی هستند- درثانی بردران اهل سنت درتواتر حداقل نه نفررا قبول دارند که سه نفر  که بهیچ وجه  همدیگر ا  نشنانسند واز یک شهر نباشند واگرشهربزرگ است هم محله نباشند-  ودوتاسه نفر دیگرهم به همین طریق که نه نفرمیشوند و بگوید-مااز  رسول اکرم صلواته الله علیه اله والسلم هم ایشان را  دیدیدم وهم باگوش خود شنیدیم وگرنه تبانی امکان پذیر است درحالیکه این ها چهارنفر یا پنچ نفر همدیگر بخوبی میشناختند وباهم بودندپس از طرف برادران سنی نبایدقابل قبول باشد زیرا در طرف علی علیه السلام پنچ نفر بهشتی هستند درست است که همدیگر میشناسند ولی پنچ نفر بهشتی هستند- یک عامل بسیار خطرناک عاشق کسی شدند که کلید  انکه عقل واحساسات وعواطف ناب مارا باز کند وارد قعله ایمانشود ندارد شده اند-دلیل امامت بسیار اسان است با بعثت  پیامبر اکرم  صلواته الله علیه واله والسلم بقول دانشمندی تاریخ  ورق خورد-قبلا تقوا وجهاد مهم بود ولی  بعدعلوم مهم شد وجهاد درجه دوم شد بههمین دلیل  یک شب  قدر  کسی کخلص اسلام باشد وقرانرا قبول کند وانشب مطالعه کند وبپذیرد ار ثواب حضرت نبی یوشع بن نون رحمتالله که دررجعت با بیستسه نبی یهودی دوباره به زمین خواهد امد بعداز  حضرت موسی علیه السلام وحضرت هارون علیه السلام  یکصدسال  روزها روزه وشبها مناجات  وروزها با قبائل کفر که به شهر اورشلیم حمله میکردند تا مشافت یک کلیومتر انهارا تعقیب میکرد  درجه ثواب بیشتری دارد که بعضی انراغلو میدانند بخصوص مقام حضرت علی علیه السلام درحدیثی از  حضرت عماربن  یاسر  بیان شده است مقام حضرت  بالاتراز حضرت یوشعبن نون است این غلو است وفردی که بیان کند ناصبی است- بیچاره نمیدانندکه مقام حضرت علی علیه السلام ازپیامبران  که دارای رسالت بودند هم به مراتب بالاتر است- در قبل  انبیاتکلیف جامع نداشتند   وانتخاب عمل  بسیارمحدود بوده است تنوع فراوان نداشتند ولی بعداز بعثت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم  اجبار است که دین رانتخاب کنند وبه تکالیف عمل کنند وتنوع انرا ازطریق امام علیه السلام روشن سازنند- درحالی کی تمام انبیا خلیفه الهی هستند ولی امام نیستند-     دامه دارد



ارسال شده در توسط علی
<      1   2   3   4   5      >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3