بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تحلیلی از دعای –تعقیبات مشترک- -بنام دعای فتح-منظور فتح مکه در زمان رسول است- با استفاده از ترجمه حضرت ایت الله-جناب-استاد- شیخ-انصاریان- است- به نظر حقییر بخش اول این دعا-جزو مانیفست اسلامی است- که بحث اصولی واعتقادی –همراه با پیروزی فیزیکی است- وبخش دیگر مانیفست- دعای زیارت عاشورا است-که انسان باشهادت انجام وظیفه میکندوبه عرش میرسد یا در زیر عرش است وهردودر اعتلای اسلام-نقش اساسی دارند-دعا اغاز میشود –معبودی جز خداوند منان نیست- مطلق است هرونوع شرک سازی –هذیان گوئی است-معبودی یگانه است وما تسلیم او هستیم—سه اصل را بیان کرد ومابقیه شرح مسلسل این سه اصل هستند-که امروز ادبیات وگفتمان عراقیون برهمین نحو ونهج است-ادامه میدهد-معبودی غیراز خدا نیست این امر باز تاکید اصل است- وجزاورا نمی پرستیم-پرستش- یک فعل جمالی استکه درادیان بطور کلی با ائینی همراه است- بعضی انرا ستایش گفتند دراسلام عبودیت پرستش است-لانعبد الا ایاه-که ائین توسط خداوندمنان مشخص میشود ودرجائی هم عقل میتواند همراهی کنددرچهار چوب ائین دین-ادامه میدهد- درحالیکه طاعت(دین)خودرا برای خداوند منان خالص مینماید- یعنی شرک وکفر دران نباشد—هرچند برای مشرکان ناخوش ایند باشد-کهمشرکان دراین حالت وجهی ناصبی پیدا میکنند—ودلیل ان این است که علم بی نهایت الهی راندارند-اصحاب جاهلاز حضرت سلمان رحمت الله علیه والسلم پرسیدندچرا همیشه همراه علی علیه السلام هستید- فرمود-چون یک چشمه گوارا است-پرسیدند چرا همیشه پشت سرایشان هستید-فرمد قدم پشت سرایشان ضایع نمیشود- یعنیمال شما ضایع میشود وسپس فرمودمن از رسول خدا صلواته الله علیه واله والسلم شنیدم—که فرمود هیچ کست علی علیه السلام نشناخت جز خداوندمنان ومن- یعنی حضرت سلمانهم باهان درجات العظمی ایشانم به کمل نشانخت چون علم علی علیه السلام نشات گرفته از علم الهی است وعلم الهی بینهایت است-پس مشرک وکافر ومنافق- نمیپذیرد که علم حضرت علی علیه السلام بی نهایت است---ادامه میدهد معبودی –جز خداوندمنان -که پرودگار ما وپدران نخستین ما نیست-رب- به معنای پرودرگار-وصاحب- دارای خصلت علم الهی وقدرت الهی – ورحمت الهی است-دیگران به ناچار گاهی من شرماخلق دارند-وطبیب انها تنها خداوندمنان است-ادامه دارد
بسم اللله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تحلیلی از دعای –تعقیبات مشترک- -بنام دعای فتح-منظور فتح مکه در زمان رسول است- با استفاده از ترجمه حضرت ایت الله-جناب-استاد- شیخ-انصاریان- است- به نظر حقییر بخش اول این دعا-جزو مانیفست اسلامی است- که بحث اصولی واعتقادی –همراه با پیروزی فیزیکی است- وبخش دیگر مانیفست- دعای زیارت عاشورا است-که انسان باشهادت انجام وظیفه میکندوبه عرش میرسد یا در زیر عرش است وهردودر اعتلای اسلام-نقش اساسی دارند-دعا اغاز میشود –معبودی جز خداوند منان نیست- مطلق است هرونوع شرک سازی –هذیان گوئی است-معبودی یگانه است وما تسلیم او هستیم—سه اصل را بیان کرد ومابقیه شرح مسلسل این سه اصل هستند-که امروز ادبیات وگفتمان عراقیون برهمین نحو ونهج است-ادامه میدهد-معبودی غیراز خدا نیست این امر باز تاکید اصل است- وجزاورا نمی پرستیم-پرستش- یک فعل جمالی استکه درادیان بطور کلی با ائینی همراه است- بعضی انرا ستایش گفتند دراسلام عبودیت پرستش است-لانعبد الا ایاه-که ائین توسط خداوندمنان مشخص میشود ودرجائی هم عقل میتواند همراهی کنددرچهار چوب ائین دین-ادامه میدهد- درحالیکه طاعت(دین)خودرا برای خداوند منان خالص مینماید- یعنی شرک وکفر دران نباشد—هرچند برای مشرکان ناخوش ایند باشد-کهمشرکان دراین حالت وجهی ناصبی پیدا میکنند—ودلیل ان این است که علم بی نهایت الهی راندارند-اصحاب جاهلاز حضرت سلمان رحمت الله علیه والسلم پرسیدندچرا همیشه همراه علی علیه السلام هستید- فرمود-چون یک چشمه گوارا است-پرسیدند چرا همیشه پشت سرایشان هستید-فرمد قدم پشت سرایشان ضایع نمیشود- یعنیمال شما ضایع میشود وسپس فرمودمن از رسول خدا صلواته الله علیه واله والسلم شنیدم—که فرمود هیچ کست علی علیه السلام نشناخت جز خداوندمنان ومن- یعنی حضرت سلمانهم باهان درجات العظمی ایشانم به کمل نشانخت چون علم علی علیه السلام نشات گرفته از علم الهی است وعلم الهی بینهایت است-پس مشرک وکافر ومنافق- نمیپذیرد که علم حضرت علی علیه السلام بی نهایت است---ادامه میدهد معبودی –جز خداوندمنان -که پرودگار ما وپدران نخستین ما نیست-رب- به معنای پرودرگار-وصاحب- دارای خصلت علم الهی وقدرت الهی – ورحمت الهی است-دیگران به ناچار گاهی من شرماخلق دارند-وطبیب انها تنها خداوندمنان است-ادامه دارد
بسم اللله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تحلیلی از دعای –تعقیبات مشترک- -بنام دعای فتح-منظور فتح مکه در زمان رسول است- با استفاده از ترجمه حضرت ایت الله-جناب-استاد- شیخ-انصاریان- است- به نظر حقییر بخش اول این دعا-جزو مانیفست اسلامی است- که بحث اصولی واعتقادی –همراه با پیروزی فیزیکی است- وبخش دیگر مانیفست- دعای زیارت عاشورا است-که انسان باشهادت انجام وظیفه میکندوبه عرش میرسد یا در زیر عرش است وهردودر اعتلای اسلام-نقش اساسی دارند-دعا اغاز میشود –معبودی جز خداوند منان نیست- مطلق است هرونوع شرک سازی –هذیان گوئی است-معبودی یگانه است وما تسلیم او هستیم—سه اصل را بیان کرد ومابقیه شرح مسلسل این سه اصل هستند-که امروز ادبیات وگفتمان عراقیون برهمین نحو ونهج است-ادامه میدهد-معبودی غیراز خدا نیست این امر باز تاکید اصل است- وجزاورا نمی پرستیم-پرستش- یک فعل جمالی استکه درادیان بطور کلی با ائینی همراه است- بعضی انرا ستایش گفتند دراسلام عبودیت پرستش است-لانعبد الا ایاه-که ائین توسط خداوندمنان مشخص میشود ودرجائی هم عقل میتواند همراهی کنددرچهار چوب ائین دین-ادامه میدهد- درحالیکه طاعت(دین)خودرا برای خداوند منان خالص مینماید- یعنی شرک وکفر دران نباشد—هرچند برای مشرکان ناخوش ایند باشد-کهمشرکان دراین حالت وجهی ناصبی پیدا میکنند—ودلیل ان این است که علم بی نهایت الهی راندارند-اصحاب جاهلاز حضرت سلمان رحمت الله علیه والسلم پرسیدندچرا همیشه همراه علی علیه السلام هستید- فرمود-چون یک چشمه گوارا است-پرسیدند چرا همیشه پشت سرایشان هستید-فرمد قدم پشت سرایشان ضایع نمیشود- یعنیمال شما ضایع میشود وسپس فرمودمن از رسول خدا صلواته الله علیه واله والسلم شنیدم—که فرمود هیچ کست علی علیه السلام نشناخت جز خداوندمنان ومن- یعنی حضرت سلمانهم باهان درجات العظمی ایشانم به کمل نشانخت چون علم علی علیه السلام نشات گرفته از علم الهی است وعلم الهی بینهایت است-پس مشرک وکافر ومنافق- نمیپذیرد که علم حضرت علی علیه السلام بی نهایت است---ادامه میدهد معبودی –جز خداوندمنان -که پرودگار ما وپدران نخستین ما نیست-رب- به معنای پرودرگار-وصاحب- دارای خصلت علم الهی وقدرت الهی – ورحمت الهی است-دیگران به ناچار گاهی من شرماخلق دارند-وطبیب انها تنها خداوندمنان است-ادامه دارد
بسم الله الرحمن الرحیم—بخش ششم –سفری به عتبات الا شرف-سه نکته را بیان کنم-درسرداب بغه نور امام حسین علیه السلام برای نماز مغرب وعشا بودم ایرانیان مداوم صلوات طلب میکردند-یک جوان درحدود بیست وپنج سال-مکبر بود یعنی الله اکبر میگفت-فرمودند ایرانیون-جمله ای گفتند ویک نفر ایرانی انرا ترجمه کرد-که لطفاپشت سر صلواته من صلوات بفرستید وزمانی که پیش نماز می ایست برای اقامه دیگر صلوات نفرستید- نکته دوم در ضریح منور هرچه میخواهید صلوات بفرستید-و- سعی کنیدکه متن طولانیتر شودمثلا ام السبطین-اقایان عرب تعجب میکنند یک طلبه سید پاکستانی بهمن گفت معنی سبطین را میدانیدگفت بله امامحسن وامام حسین علیما السلام فرمودند شمما خیلی چیز میفهمید-درصف نماز با جناب اقای مدیر محترم دبیرستان از یکی از شهرستان های رفنسجان کنارهم بودیم وبسیارفردی –فرهیخته بودئ ایشان فرمودند فلانی درباره عرفان حضرت ایت الله شهید دستغیب- رحجمت الله علیه وحضرت اقای ایت الله نجابت رحمت الله چیزی میدانید-من بحث مختصری کردم وایشان فرمودند من قبلا در وادی عرفان بودم ولی درجریان دبیرستان تیر ه وتار شدم-من به ایشان گفتم من مطمن هستم شما بادقت عمل کر دی عرفان ما یک بعدی است عارف نه حد جاری میکند ونه جنگ نمی کند- از مردک کناره میکشد درحالیه عارف هستی امیرالمومنین صلواته الله علیه واله والسلم هم حد اجرا کرد وهم جنگ کرد وهم سرزنش کرد وهم-لعنت کرد وسرسلسله وقطب عرفان است البته بایداعمال ما اجتهادی باشد- ودرست مانند قوانین دادگستری تدوین شده باشد زیرا استباط های افراد مختلف استودرجمع بروز میکند وکار را سخت میکند وبقول شما روح راتیره میکند- ایشان فرمودند عرفان هم چند جور شده است وهم دیگرراقبولنارند- ومن متحیر شدم—چند قطبی اشکال نداردولی نباید دیگران تخطئه کرد ودرجمع کاری انرابروز دادوبایدشخصی باقسی بماند-مانند غربیان-انشاالله دراین زمینها هم بایدکاری دقیق انجام بپذیرد
بسم الله الرحمن الرحیم—بخش ششم –سفری به عتبات الا شرف-سه نکته را بیان کنم-درسرداب بغه نور امام حسین علیه السلام برای نماز مغرب وعشا بودم ایرانیان مداوم صلوات طلب میکردند-یک جوان درحدود بیست وپنج سال-مکبر بود یعنی الله اکبر میگفت-فرمودند ایرانیون-جمله ای گفتند ویک نفر ایرانی انرا ترجمه کرد-که لطفاپشت سر صلواته من صلوات بفرستید وزمانی که پیش نماز می ایست برای اقامه دیگر صلوات نفرستید- نکته دوم در ضریح منور هرچه میخواهید صلوات بفرستید-و- سعی کنیدکه متن طولانیتر شودمثلا ام السبطین-اقایان عرب تعجب میکنند یک طلبه سید پاکستانی بهمن گفت معنی سبطین را میدانیدگفت بله امامحسن وامام حسین علیما السلام فرمودند شمما خیلی چیز میفهمید-درصف نماز با جناب اقای مدیر محترم دبیرستان از یکی از شهرستان های رفنسجان کنارهم بودیم وبسیارفردی –فرهیخته بودئ ایشان فرمودند فلانی درباره عرفان حضرت ایت الله شهید دستغیب- رحجمت الله علیه وحضرت اقای ایت الله نجابت رحمت الله چیزی میدانید-من بحث مختصری کردم وایشان فرمودند من قبلا در وادی عرفان بودم ولی درجریان دبیرستان تیر ه وتار شدم-من به ایشان گفتم من مطمن هستم شما بادقت عمل کر دی عرفان ما یک بعدی است عارف نه حد جاری میکند ونه جنگ نمی کند- از مردک کناره میکشد درحالیه عارف هستی امیرالمومنین صلواته الله علیه واله والسلم هم حد اجرا کرد وهم جنگ کرد وهم سرزنش کرد وهم-لعنت کرد وسرسلسله وقطب عرفان است البته بایداعمال ما اجتهادی باشد- ودرست مانند قوانین دادگستری تدوین شده باشد زیرا استباط های افراد مختلف استودرجمع بروز میکند وکار را سخت میکند وبقول شما روح راتیره میکند- ایشان فرمودند عرفان هم چند جور شده است وهم دیگرراقبولنارند- ومن متحیر شدم—چند قطبی اشکال نداردولی نباید دیگران تخطئه کرد ودرجمع کاری انرابروز دادوبایدشخصی باقسی بماند-مانند غربیان-انشاالله دراین زمینها هم بایدکاری دقیق انجام بپذیرد
بسم الله الرحمن الرحیم—بخش ششم –سفری به عتبات الا شرف-سه نکته را بیان کنم-درسرداب بغه نور امام حسین علیه السلام برای نماز مغرب وعشا بودم ایرانیان مداوم صلوات طلب میکردند-یک جوان درحدود بیست وپنج سال-مکبر بود یعنی الله اکبر میگفت-فرمودند ایرانیون-جمله ای گفتند ویک نفر ایرانی انرا ترجمه کرد-که لطفاپشت سر صلواته من صلوات بفرستید وزمانی که پیش نماز می ایست برای اقامه دیگر صلوات نفرستید- نکته دوم در ضریح منور هرچه میخواهید صلوات بفرستید-و- سعی کنیدکه متن طولانیتر شودمثلا ام السبطین-اقایان عرب تعجب میکنند یک طلبه سید پاکستانی بهمن گفت معنی سبطین را میدانیدگفت بله امامحسن وامام حسین علیما السلام فرمودند شمما خیلی چیز میفهمید-درصف نماز با جناب اقای مدیر محترم دبیرستان از یکی از شهرستان های رفنسجان کنارهم بودیم وبسیارفردی –فرهیخته بودئ ایشان فرمودند فلانی درباره عرفان حضرت ایت الله شهید دستغیب- رحجمت الله علیه وحضرت اقای ایت الله نجابت رحمت الله چیزی میدانید-من بحث مختصری کردم وایشان فرمودند من قبلا در وادی عرفان بودم ولی درجریان دبیرستان تیر ه وتار شدم-من به ایشان گفتم من مطمن هستم شما بادقت عمل کر دی عرفان ما یک بعدی است عارف نه حد جاری میکند ونه جنگ نمی کند- از مردک کناره میکشد درحالیه عارف هستی امیرالمومنین صلواته الله علیه واله والسلم هم حد اجرا کرد وهم جنگ کرد وهم سرزنش کرد وهم-لعنت کرد وسرسلسله وقطب عرفان است البته بایداعمال ما اجتهادی باشد- ودرست مانند قوانین دادگستری تدوین شده باشد زیرا استباط های افراد مختلف استودرجمع بروز میکند وکار را سخت میکند وبقول شما روح راتیره میکند- ایشان فرمودند عرفان هم چند جور شده است وهم دیگرراقبولنارند- ومن متحیر شدم—چند قطبی اشکال نداردولی نباید دیگران تخطئه کرد ودرجمع کاری انرابروز دادوبایدشخصی باقسی بماند-مانند غربیان-انشاالله دراین زمینها هم بایدکاری دقیق انجام بپذیرد
بسم الله الرحمن الرحیم—بخش ششم –سفری به عتبات الا شرف-سه نکته را بیان کنم-درسرداب بغه نور امام حسین علیه السلام برای نماز مغرب وعشا بودم ایرانیان مداوم صلوات طلب میکردند-یک جوان درحدود بیست وپنج سال-مکبر بود یعنی الله اکبر میگفت-فرمودند ایرانیون-جمله ای گفتند ویک نفر ایرانی انرا ترجمه کرد-که لطفاپشت سر صلواته من صلوات بفرستید وزمانی که پیش نماز می ایست برای اقامه دیگر صلوات نفرستید- نکته دوم در ضریح منور هرچه میخواهید صلوات بفرستید-و- سعی کنیدکه متن طولانیتر شودمثلا ام السبطین-اقایان عرب تعجب میکنند یک طلبه سید پاکستانی بهمن گفت معنی سبطین را میدانیدگفت بله امامحسن وامام حسین علیما السلام فرمودند شمما خیلی چیز میفهمید-درصف نماز با جناب اقای مدیر محترم دبیرستان از یکی از شهرستان های رفنسجان کنارهم بودیم وبسیارفردی –فرهیخته بودئ ایشان فرمودند فلانی درباره عرفان حضرت ایت الله شهید دستغیب- رحجمت الله علیه وحضرت اقای ایت الله نجابت رحمت الله چیزی میدانید-من بحث مختصری کردم وایشان فرمودند من قبلا در وادی عرفان بودم ولی درجریان دبیرستان تیر ه وتار شدم-من به ایشان گفتم من مطمن هستم شما بادقت عمل کر دی عرفان ما یک بعدی است عارف نه حد جاری میکند ونه جنگ نمی کند- از مردک کناره میکشد درحالیه عارف هستی امیرالمومنین صلواته الله علیه واله والسلم هم حد اجرا کرد وهم جنگ کرد وهم سرزنش کرد وهم-لعنت کرد وسرسلسله وقطب عرفان است البته بایداعمال ما اجتهادی باشد- ودرست مانند قوانین دادگستری تدوین شده باشد زیرا استباط های افراد مختلف استودرجمع بروز میکند وکار را سخت میکند وبقول شما روح راتیره میکند- ایشان فرمودند عرفان هم چند جور شده است وهم دیگرراقبولنارند- ومن متحیر شدم—چند قطبی اشکال نداردولی نباید دیگران تخطئه کرد ودرجمع کاری انرابروز دادوبایدشخصی باقسی بماند-مانند غربیان-انشاالله دراین زمینها هم بایدکاری دقیق انجام بپذیرد