سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-نگاهی به کتاب امام رضا علیه السلام—به روایت اهل سنت—نویسنده کتاب جناب اقای محمد محسن طبسی رحمت الله علیه است- ومقدمه ای به قلم حضرت استادمحقق حاج شیخ نجم الدین طبسی- رحمت الله علیه-انتشارات – دلیل ما -یکی از حسن های این کتاب-متاسفانه باید گفت از روش غربی استفاده کرده است- امید است که روش تحقیق درایران یک روش وسبک برجسته بشود- البته کاری بسیار سنگین است چین کمونیست درطبقه سوم است اطریش طبقه دوم است-کتاب از طرف نخسین چشنوار ه علامه حلی- که به اثار طلاب جوان تعلق دارد تقدرشده است ودرضمن معاون پژوهشی حوزه قم که بسختی باذره بین جناب اقای علیرضا هم مورد تقدیر وارد شدن کمی درشت بنویسیم شاید بهتر باشد کتاب بر اساس هفت سئوال برنامه ریزی شده است که نام دفتر به داده شده است-درغرب پرونده میگویند نزدیک است- تیمهائی دراین دفترها تشکیل شدند وکار علمی کردند-کتابهای عربی264 میرسد درفهرست اطلاعات مندرج است- وجالب است که دراین فهرست اطلاعات خاصی برای من پیداشد مثلا مذهب ظاهری دراندلس-و جوز جانی ناصبی-مذاهب- یعه –متشیع- شیعه جلد- رضوی- شیعه عثمان- قریشی- مرجی- بیشتر منابع متعلق به مذهب شافعی است وطبیعی است که یک کتاب مستقل جامعدر اهل سنت درباره امام رضا علیه السلام وجودندارد- بدوقسمت تقسیم میشودمنابع-منابع مستقل که درباره ام رضا علیه السلام-باشد وجود ندارد ولی درمتن کتاب ها اهل سنت   بحثی هائی درباره امام رضا وجود دارد که مهمترین انها پانزده تا است- بیشاز دویست عنوان از منابع اهل سنت بدست امده است- بعضی مطالب درکت اهل سنت از کتابی دیگرنقل شده است که ان کتاب امروزموجودنیست-کتب اهل سنت فقط توجه ای به مقام امامت امام رضا علیه السلام نکرده اندولی درمسائل دیگر توجه خاصی داشتند حتی درباره معجزات ایشن قبل وبعداز شهادت مطالب ارزنده ازشخصیت های برجسته بیشترشافعی دارند-نویسنده مینویسد—البته بدین نکته باید اذعان داشت که در این متون جایگاه حقیقی عالم ال محمد صلواته الله علیه واله والسلم تبین نشده است ولیکن- هریک بانگاهی خاص وبیانی متفاوت- برعظمت شخصیت رضا علیه السلام اعتراف دارنذ- واضافه میفرماید—در این میان میتوان به سخنان عمل کرد ونوع نگاه اهل سنت- به ویژه دانشمندان انان درباره حقیقت نورانی اما رضا علیه السلام وصلواته الله علیه واله والسلم- ازدوران ان حضرت تا حال اشاره کرد- ازاین رو- جمع اوری وطبقه بندی این میراث گران سنگ باوجود برخی کاستی ها ی پیدا ونهان وغرض ورزی ها اگاهانه تدوین گران ان- ضرورتی شایسته است کهمبنای طراحی این اثر شده است- وجالب است تنها دوشخصیت یکی شهید ثالث قاضی نور الله حسین شوشتری در کتاب احقاق الحق- درشناساندن اهلبیت صلواته الله علیهم اجمعین –وتعلیقات-نوشتهائیبرکتابی زده میشود که قبلا درحاشیه کتابنوشته میشد وسپسجمع اوری میشد بصورت مستقل چاپ میشد- -گران سنگ حضرت ایت الله العظمیمرحوم مرعشی نجفی- رحمت الله که بهنام مالقات احقاق حق در شناسندن اهل بیت مکرم رسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلم –و-ئمذهب حق انان ازدیدگاه اهل سنت رانمیتوان نادیده گرفت- ونشانمیدهدکه چقدرما درشناخت امام رضا علیه السلام کوتاهی کردیم انشالله جبران میکنم-یک نکته جالب است-درقیامت یک عده ارزال اوباش که بها نها لشوش میگفتند بدون حساب کتاب به جهنم میروند- وعده ای-که قبلا ایمان داشتند ولی دراثر دوستی با افرادناباب از ایمان خارج شدند ملائکه خزان جهنم ازانها علت میپرسد وسپس وارد جهنم میشوند عده ای-که عقلی درحدی دنیائی داشتند ولی در باره دین راستین کارنکردندمیگویند-کاشکی ما ازاول خاک بودیم- دریک مقاله خواندم-که سازمان سیا-جاسوسانی که تعلیم میدهد که بیشترین هوش دارندوعلوم مربوطه را یادمیگیرند—چون سطح علمی امریکابرتر است- سئولاتی میکنند کشورهای دیگرتشخیصنمیدهند که این سئوالت چه ربطی داردمثلا میگویند دراین زمینه ماکارنکردیم وشاید چیزی میگویند اینها ممکن است که درکی پیدا میکنند- برای سازمان عجیب باشد وانهاباور نکنند وتصور کنند ساختگی است که پاداش کلان بگیرنند سخت انها درتستهای مختلف قرارمیدهند که هرچه میفهمید- بگوئید وخوب بفهمید اما برای اخرت هیچکارنمی کنند- این شخصیتهای- بنظر میرسد بسیاری ازانها درایران بودند اهل ری و نیشابور اصفهان- کرمان وحتی قم که بساط انها درایران جمع ش- زمانی امام الرضا صلواته الله علیه و اله والسلم به نیشابور امد بیشترعلمای انجا شافعی بودند-ومردمرا بسیج کردند به خدمت ایشان-برسند براساس دوستی بافرزندان رسول اکرم صلوات الله علیه واله والسلم اما بساط انهاراخداوندمنان وجمع کرد وهمین کاربعدا مدتی انجام میدهد-نه انکه تحمیل کند-امروزه فمهمیدند-کتاب های مفید-ارزش واقعی یکتمدن است نه تعداد جمعیت لذا شیعه حرف اول درمذهب میزند وبهمین دلیل وهابیت وبهایت ومانندان- ساخته میشود که اگر استعمار پشت قضایانبود هرگز- انها بوجود نمیامدند-وبنظر میرسد دراینده مهدوی سازی شروع شود- تا انسان ساده لوح است- اینبرنامه هااست-دردانشگاه لندن وهمچنین درایران دردرس استاد معزز مرحوم رضویه رحمت الله علیه- بیان میشد دانشمند کسی است هرگز بهاین راحتی به یقین نمیرسد- فردمحقق ضعفهایخودرا بخوبی میشناسد وبرای دیگران بیان میکند- درستجمعی کار میکند وچند محقق هم طراز با ایشان کار میکنند ودانشجو پرورش میدهند که افکارمختلف جلوی اشتباهات بگیرد – تحقیقات کتابخنه ای مفصل دارد- درتبادل نظرداخلی وخارجی شرکت میکند بیشترمیخواهدنقص پیدا کند تا نکته مثبت-درکتاب نوشته شده است-که-روی کرد این پژوهش- با پرهیز ازتوصیفی محض- ویاتحلیلی-محض—توصیفی- تحلیلی----- سخنان با نگاه انتقادی برخورد ونقد وبرسی وتحلیل شده است- اینرویکردنیز بر اساسدیدگاه ومبانی اهل سنت صورت گرفته است-از این رور در ایننوشتار اصراری بر تطبیق مباحث مطرح شده ونقد وبرسی ان با اموزه های یعی نیست-جزدرموارخاض- لقب هائی-که مردم به اما رضا صلواته الله علیه واله والسلم داده است- هاشمی- علوی –حسینی- فرشی- ولی- حقی- زکی=باهوش- زاکی- قائم مشهورترین لقب امام علیه السلام است- رضا است بردران اهل سنت انرا ازمامون میدانند درحالیکه این لقب از جانب خداوندمنان است- به این دلیل شیعیان-خشکمقدس امام راتقبیح کردند ولایعهدی مامون جنایتکارا قبول کرده است- لقب رضازطرف خداوندمنان کهازامام رضایت دارد بهامام صادق لقب صادق راخداوندمنان داده است که دشمنان ایجادمذهب جعفری ساخته وپرداخته امام جعفرعلیه السلاممیدانستندکهفردی اذب ودروغگو است وخداوندمنان لقب صادق به ایشان داد- کسی که زیارت مرقد پاک امام رضا صلواته الله علیه-و-اله والسلم- انجامدهد- ثواب هفتاد حج ویک شب به سربردن درمجاورت بارگاه ملکوتی او برابر – با زیارت اسمانیان بوده-وزایر روز قیامت- دربرجسته ترین مقام-درکنار ائمه طاهرین- صلواته الله علیهم الجمعین قرارخواهد داشت


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-نگاهی به کتاب امام رضا علیه السلام—به روایت اهل سنت—نویسنده کتاب جناب اقای محمد محسن طبسی رحمت الله علیه است- ومقدمه ای به قلم حضرت استادمحقق حاج شیخ نجم الدین طبسی- رحمت الله علیه-انتشارات – دلیل ما -یکی از حسن های این کتاب-متاسفانه باید گفت از روش غربی استفاده کرده است- امید است که روش تحقیق درایران یک روش وسبک برجسته بشود- البته کاری بسیار سنگین است چین کمونیست درطبقه سوم است اطریش طبقه دوم است-کتاب از طرف نخسین چشنوار ه علامه حلی- که به اثار طلاب جوان تعلق دارد تقدرشده است ودرضمن معاون پژوهشی حوزه قم که بسختی باذره بین جناب اقای علیرضا هم مورد تقدیر وارد شدن کمی درشت بنویسیم شاید بهتر باشد کتاب بر اساس هفت سئوال برنامه ریزی شده است که نام دفتر به داده شده است-درغرب پرونده میگویند نزدیک است- تیمهائی دراین دفترها تشکیل شدند وکار علمی کردند-کتابهای عربی264 میرسد درفهرست اطلاعات مندرج است- وجالب است که دراین فهرست اطلاعات خاصی برای من پیداشد مثلا مذهب ظاهری دراندلس-و جوز جانی ناصبی-مذاهب- یعه –متشیع- شیعه جلد- رضوی- شیعه عثمان- قریشی- مرجی- بیشتر منابع متعلق به مذهب شافعی است وطبیعی است که یک کتاب مستقل جامعدر اهل سنت درباره امام رضا علیه السلام وجودندارد- بدوقسمت تقسیم میشودمنابع-منابع مستقل که درباره ام رضا علیه السلام-باشد وجود ندارد ولی درمتن کتاب ها اهل سنت   بحثی هائی درباره امام رضا وجود دارد که مهمترین انها پانزده تا است- بیشاز دویست عنوان از منابع اهل سنت بدست امده است- بعضی مطالب درکت اهل سنت از کتابی دیگرنقل شده است که ان کتاب امروزموجودنیست-کتب اهل سنت فقط توجه ای به مقام امامت امام رضا علیه السلام نکرده اندولی درمسائل دیگر توجه خاصی داشتند حتی درباره معجزات ایشن قبل وبعداز شهادت مطالب ارزنده ازشخصیت های برجسته بیشترشافعی دارند-نویسنده مینویسد—البته بدین نکته باید اذعان داشت که در این متون جایگاه حقیقی عالم ال محمد صلواته الله علیه واله والسلم تبین نشده است ولیکن- هریک بانگاهی خاص وبیانی متفاوت- برعظمت شخصیت رضا علیه السلام اعتراف دارنذ- واضافه میفرماید—در این میان میتوان به سخنان عمل کرد ونوع نگاه اهل سنت- به ویژه دانشمندان انان درباره حقیقت نورانی اما رضا علیه السلام وصلواته الله علیه واله والسلم- ازدوران ان حضرت تا حال اشاره کرد- ازاین رو- جمع اوری وطبقه بندی این میراث گران سنگ باوجود برخی کاستی ها ی پیدا ونهان وغرض ورزی ها اگاهانه تدوین گران ان- ضرورتی شایسته است کهمبنای طراحی این اثر شده است- وجالب است تنها دوشخصیت یکی شهید ثالث قاضی نور الله حسین شوشتری در کتاب احقاق الحق- درشناساندن اهلبیت صلواته الله علیهم اجمعین –وتعلیقات-نوشتهائیبرکتابی زده میشود که قبلا درحاشیه کتابنوشته میشد وسپسجمع اوری میشد بصورت مستقل چاپ میشد- -گران سنگ حضرت ایت الله العظمیمرحوم مرعشی نجفی- رحمت الله که بهنام مالقات احقاق حق در شناسندن اهل بیت مکرم رسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلم –و-ئمذهب حق انان ازدیدگاه اهل سنت رانمیتوان نادیده گرفت- ونشانمیدهدکه چقدرما درشناخت امام رضا علیه السلام کوتاهی کردیم انشالله جبران میکنم-یک نکته جالب است-درقیامت یک عده ارزال اوباش که بها نها لشوش میگفتند بدون حساب کتاب به جهنم میروند- وعده ای-که قبلا ایمان داشتند ولی دراثر دوستی با افرادناباب از ایمان خارج شدند ملائکه خزان جهنم ازانها علت میپرسد وسپس وارد جهنم میشوند عده ای-که عقلی درحدی دنیائی داشتند ولی در باره دین راستین کارنکردندمیگویند-کاشکی ما ازاول خاک بودیم- دریک مقاله خواندم-که سازمان سیا-جاسوسانی که تعلیم میدهد که بیشترین هوش دارندوعلوم مربوطه را یادمیگیرند—چون سطح علمی امریکابرتر است- سئولاتی میکنند کشورهای دیگرتشخیصنمیدهند که این سئوالت چه ربطی داردمثلا میگویند دراین زمینه ماکارنکردیم وشاید چیزی میگویند اینها ممکن است که درکی پیدا میکنند- برای سازمان عجیب باشد وانهاباور نکنند وتصور کنند ساختگی است که پاداش کلان بگیرنند سخت انها درتستهای مختلف قرارمیدهند که هرچه میفهمید- بگوئید وخوب بفهمید اما برای اخرت هیچکارنمی کنند- این شخصیتهای- بنظر میرسد بسیاری ازانها درایران بودند اهل ری و نیشابور اصفهان- کرمان وحتی قم که بساط انها درایران جمع ش- زمانی امام الرضا صلواته الله علیه و اله والسلم به نیشابور امد بیشترعلمای انجا شافعی بودند-ومردمرا بسیج کردند به خدمت ایشان-برسند براساس دوستی بافرزندان رسول اکرم صلوات الله علیه واله والسلم اما بساط انهاراخداوندمنان وجمع کرد وهمین کاربعدا مدتی انجام میدهد-نه انکه تحمیل کند-امروزه فمهمیدند-کتاب های مفید-ارزش واقعی یکتمدن است نه تعداد جمعیت لذا شیعه حرف اول درمذهب میزند وبهمین دلیل وهابیت وبهایت ومانندان- ساخته میشود که اگر استعمار پشت قضایانبود هرگز- انها بوجود نمیامدند-وبنظر میرسد دراینده مهدوی سازی شروع شود- تا انسان ساده لوح است- اینبرنامه هااست-دردانشگاه لندن وهمچنین درایران دردرس استاد معزز مرحوم رضویه رحمت الله علیه- بیان میشد دانشمند کسی است هرگز بهاین راحتی به یقین نمیرسد- فردمحقق ضعفهایخودرا بخوبی میشناسد وبرای دیگران بیان میکند- درستجمعی کار میکند وچند محقق هم طراز با ایشان کار میکنند ودانشجو پرورش میدهند که افکارمختلف جلوی اشتباهات بگیرد – تحقیقات کتابخنه ای مفصل دارد- درتبادل نظرداخلی وخارجی شرکت میکند بیشترمیخواهدنقص پیدا کند تا نکته مثبت-درکتاب نوشته شده است-که-روی کرد این پژوهش- با پرهیز ازتوصیفی محض- ویاتحلیلی-محض—توصیفی- تحلیلی----- سخنان با نگاه انتقادی برخورد ونقد وبرسی وتحلیل شده است- اینرویکردنیز بر اساسدیدگاه ومبانی اهل سنت صورت گرفته است-از این رور در ایننوشتار اصراری بر تطبیق مباحث مطرح شده ونقد وبرسی ان با اموزه های یعی نیست-جزدرموارخاض- لقب هائی-که مردم به اما رضا صلواته الله علیه واله والسلم داده است- هاشمی- علوی –حسینی- فرشی- ولی- حقی- زکی=باهوش- زاکی- قائم مشهورترین لقب امام علیه السلام است- رضا است بردران اهل سنت انرا ازمامون میدانند درحالیکه این لقب از جانب خداوندمنان است- به این دلیل شیعیان-خشکمقدس امام راتقبیح کردند ولایعهدی مامون جنایتکارا قبول کرده است- لقب رضازطرف خداوندمنان کهازامام رضایت دارد بهامام صادق لقب صادق راخداوندمنان داده است که دشمنان ایجادمذهب جعفری ساخته وپرداخته امام جعفرعلیه السلاممیدانستندکهفردی اذب ودروغگو است وخداوندمنان لقب صادق به ایشان داد- کسی که زیارت مرقد پاک امام رضا صلواته الله علیه-و-اله والسلم- انجامدهد- ثواب هفتاد حج ویک شب به سربردن درمجاورت بارگاه ملکوتی او برابر – با زیارت اسمانیان بوده-وزایر روز قیامت- دربرجسته ترین مقام-درکنار ائمه طاهرین- صلواته الله علیهم الجمعین قرارخواهد داشت


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-نگاهی به کتاب امام رضا علیه السلام—به روایت اهل سنت—نویسنده کتاب جناب اقای محمد محسن طبسی رحمت الله علیه است- ومقدمه ای به قلم حضرت استادمحقق حاج شیخ نجم الدین طبسی- رحمت الله علیه-انتشارات – دلیل ما -یکی از حسن های این کتاب-متاسفانه باید گفت از روش غربی استفاده کرده است- امید است که روش تحقیق درایران یک روش وسبک برجسته بشود- البته کاری بسیار سنگین است چین کمونیست درطبقه سوم است اطریش طبقه دوم است-کتاب از طرف نخسین چشنوار ه علامه حلی- که به اثار طلاب جوان تعلق دارد تقدرشده است ودرضمن معاون پژوهشی حوزه قم که بسختی باذره بین جناب اقای علیرضا هم مورد تقدیر وارد شدن کمی درشت بنویسیم شاید بهتر باشد کتاب بر اساس هفت سئوال برنامه ریزی شده است که نام دفتر به داده شده است-درغرب پرونده میگویند نزدیک است- تیمهائی دراین دفترها تشکیل شدند وکار علمی کردند-کتابهای عربی264 میرسد درفهرست اطلاعات مندرج است- وجالب است که دراین فهرست اطلاعات خاصی برای من پیداشد مثلا مذهب ظاهری دراندلس-و جوز جانی ناصبی-مذاهب- یعه –متشیع- شیعه جلد- رضوی- شیعه عثمان- قریشی- مرجی- بیشتر منابع متعلق به مذهب شافعی است وطبیعی است که یک کتاب مستقل جامعدر اهل سنت درباره امام رضا علیه السلام وجودندارد- بدوقسمت تقسیم میشودمنابع-منابع مستقل که درباره ام رضا علیه السلام-باشد وجود ندارد ولی درمتن کتاب ها اهل سنت   بحثی هائی درباره امام رضا وجود دارد که مهمترین انها پانزده تا است- بیشاز دویست عنوان از منابع اهل سنت بدست امده است- بعضی مطالب درکت اهل سنت از کتابی دیگرنقل شده است که ان کتاب امروزموجودنیست-کتب اهل سنت فقط توجه ای به مقام امامت امام رضا علیه السلام نکرده اندولی درمسائل دیگر توجه خاصی داشتند حتی درباره معجزات ایشن قبل وبعداز شهادت مطالب ارزنده ازشخصیت های برجسته بیشترشافعی دارند-نویسنده مینویسد—البته بدین نکته باید اذعان داشت که در این متون جایگاه حقیقی عالم ال محمد صلواته الله علیه واله والسلم تبین نشده است ولیکن- هریک بانگاهی خاص وبیانی متفاوت- برعظمت شخصیت رضا علیه السلام اعتراف دارنذ- واضافه میفرماید—در این میان میتوان به سخنان عمل کرد ونوع نگاه اهل سنت- به ویژه دانشمندان انان درباره حقیقت نورانی اما رضا علیه السلام وصلواته الله علیه واله والسلم- ازدوران ان حضرت تا حال اشاره کرد- ازاین رو- جمع اوری وطبقه بندی این میراث گران سنگ باوجود برخی کاستی ها ی پیدا ونهان وغرض ورزی ها اگاهانه تدوین گران ان- ضرورتی شایسته است کهمبنای طراحی این اثر شده است- وجالب است تنها دوشخصیت یکی شهید ثالث قاضی نور الله حسین شوشتری در کتاب احقاق الحق- درشناساندن اهلبیت صلواته الله علیهم اجمعین –وتعلیقات-نوشتهائیبرکتابی زده میشود که قبلا درحاشیه کتابنوشته میشد وسپسجمع اوری میشد بصورت مستقل چاپ میشد- -گران سنگ حضرت ایت الله العظمیمرحوم مرعشی نجفی- رحمت الله که بهنام مالقات احقاق حق در شناسندن اهل بیت مکرم رسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلم –و-ئمذهب حق انان ازدیدگاه اهل سنت رانمیتوان نادیده گرفت- ونشانمیدهدکه چقدرما درشناخت امام رضا علیه السلام کوتاهی کردیم انشالله جبران میکنم-یک نکته جالب است-درقیامت یک عده ارزال اوباش که بها نها لشوش میگفتند بدون حساب کتاب به جهنم میروند- وعده ای-که قبلا ایمان داشتند ولی دراثر دوستی با افرادناباب از ایمان خارج شدند ملائکه خزان جهنم ازانها علت میپرسد وسپس وارد جهنم میشوند عده ای-که عقلی درحدی دنیائی داشتند ولی در باره دین راستین کارنکردندمیگویند-کاشکی ما ازاول خاک بودیم- دریک مقاله خواندم-که سازمان سیا-جاسوسانی که تعلیم میدهد که بیشترین هوش دارندوعلوم مربوطه را یادمیگیرند—چون سطح علمی امریکابرتر است- سئولاتی میکنند کشورهای دیگرتشخیصنمیدهند که این سئوالت چه ربطی داردمثلا میگویند دراین زمینه ماکارنکردیم وشاید چیزی میگویند اینها ممکن است که درکی پیدا میکنند- برای سازمان عجیب باشد وانهاباور نکنند وتصور کنند ساختگی است که پاداش کلان بگیرنند سخت انها درتستهای مختلف قرارمیدهند که هرچه میفهمید- بگوئید وخوب بفهمید اما برای اخرت هیچکارنمی کنند- این شخصیتهای- بنظر میرسد بسیاری ازانها درایران بودند اهل ری و نیشابور اصفهان- کرمان وحتی قم که بساط انها درایران جمع ش- زمانی امام الرضا صلواته الله علیه و اله والسلم به نیشابور امد بیشترعلمای انجا شافعی بودند-ومردمرا بسیج کردند به خدمت ایشان-برسند براساس دوستی بافرزندان رسول اکرم صلوات الله علیه واله والسلم اما بساط انهاراخداوندمنان وجمع کرد وهمین کاربعدا مدتی انجام میدهد-نه انکه تحمیل کند-امروزه فمهمیدند-کتاب های مفید-ارزش واقعی یکتمدن است نه تعداد جمعیت لذا شیعه حرف اول درمذهب میزند وبهمین دلیل وهابیت وبهایت ومانندان- ساخته میشود که اگر استعمار پشت قضایانبود هرگز- انها بوجود نمیامدند-وبنظر میرسد دراینده مهدوی سازی شروع شود- تا انسان ساده لوح است- اینبرنامه هااست-دردانشگاه لندن وهمچنین درایران دردرس استاد معزز مرحوم رضویه رحمت الله علیه- بیان میشد دانشمند کسی است هرگز بهاین راحتی به یقین نمیرسد- فردمحقق ضعفهایخودرا بخوبی میشناسد وبرای دیگران بیان میکند- درستجمعی کار میکند وچند محقق هم طراز با ایشان کار میکنند ودانشجو پرورش میدهند که افکارمختلف جلوی اشتباهات بگیرد – تحقیقات کتابخنه ای مفصل دارد- درتبادل نظرداخلی وخارجی شرکت میکند بیشترمیخواهدنقص پیدا کند تا نکته مثبت-درکتاب نوشته شده است-که-روی کرد این پژوهش- با پرهیز ازتوصیفی محض- ویاتحلیلی-محض—توصیفی- تحلیلی----- سخنان با نگاه انتقادی برخورد ونقد وبرسی وتحلیل شده است- اینرویکردنیز بر اساسدیدگاه ومبانی اهل سنت صورت گرفته است-از این رور در ایننوشتار اصراری بر تطبیق مباحث مطرح شده ونقد وبرسی ان با اموزه های یعی نیست-جزدرموارخاض- لقب هائی-که مردم به اما رضا صلواته الله علیه واله والسلم داده است- هاشمی- علوی –حسینی- فرشی- ولی- حقی- زکی=باهوش- زاکی- قائم مشهورترین لقب امام علیه السلام است- رضا است بردران اهل سنت انرا ازمامون میدانند درحالیکه این لقب از جانب خداوندمنان است- به این دلیل شیعیان-خشکمقدس امام راتقبیح کردند ولایعهدی مامون جنایتکارا قبول کرده است- لقب رضازطرف خداوندمنان کهازامام رضایت دارد بهامام صادق لقب صادق راخداوندمنان داده است که دشمنان ایجادمذهب جعفری ساخته وپرداخته امام جعفرعلیه السلاممیدانستندکهفردی اذب ودروغگو است وخداوندمنان لقب صادق به ایشان داد- کسی که زیارت مرقد پاک امام رضا صلواته الله علیه-و-اله والسلم- انجامدهد- ثواب هفتاد حج ویک شب به سربردن درمجاورت بارگاه ملکوتی او برابر – با زیارت اسمانیان بوده-وزایر روز قیامت- دربرجسته ترین مقام-درکنار ائمه طاهرین- صلواته الله علیهم الجمعین قرارخواهد داشت


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-من خواستم جواب اقایان وهابی با تفسیر قران واحادیث کنم- بسیار راحت ومتقن است ولی اقایان بلافاصله بیان میکنند که ان احادیث ضعیف وموضوع است یعنی ساختگی است- وتفاسیررا هم میتوان طوردیگری تفسیر کرد- در قران به اصحاب نوح علیه السلام- خداوندمنان فرمود کشتی میسازد وطفانی میشود ما سوار کشتی شوید عده ای زیادینظریات مشرکین قبول کردند که اینجنین نمیشود-مارادست انداختند کفاردرست میگویند- درحالی که قبلا معتقدبودند حرفای حضرت نوح علیه السلام عقلانی است همین اتفاق درباره دین شیعه خواهد شد مگردرنزدکی ظهور حال به هردلیل رغبت واشتیاق نسبت به دین شیعه زیاد خواهد شد—علائمی ظهور کرده است گرچه بسیاراندک است- سوار کشتی شوید یعنی مخلص وهمراه حضرت نوح باشید حال امام حسین علیه جای حضرت نوح است پس سوار کشتی ایشان شویددرطول تاریخ متاسفانه-درست مانند افرادحضرت نوح علیه السلام ایرادهائی گرفتند بطوریکه حتی نی هاشم هم تعدادی قوبل نکردند وتعدای هم تقیه میکردندومیگفتند حرف سنی ها درست است تاز مان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام-منحن از اوج به سمت برگشت به پائین امدن تغیر کرد ومردم تاحد زیادی سنی که سنی بودن به سمت شیعه اندکی توجه کردندوبا زانها باروشهئی سعی کردند مردم رامتقاعد کنند که امروز هم همیننحو است وتفیر کردن ارکب یعنی رکاب بگیر یک معنادارد که رکاب محبت بگیر –محبت بکن- برگردیم ه احادیث رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم همه قبول دارند که پیامر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-درباره امام حسنین رحمت الله وصلواته الله علیهما – فرمودند دو ریحانه من هستند یعنی گل خوش فیلمی که عربستان رای جناب عمر ساخت درانجا بیان کرد معاویه هردو عظمت به شام دعوت کرد این موضوع درشیعه من ندیدم- تنها بخاطرانها از کاخ بیرون امد وبه پیشواز امد وهمین حیث بیان کردوبا هدایا بسیار گرانقیمت وباعزت انهارا برگرداند- لذا امام حسن اسم گشت که کسی متوجه نشود به یزید گفت درحدیث رسول اکرم صلواته للهعلیه واله والسلم که محققا درست است تو امام حسین را شهیدمیکینی این کارنکن به موقع بصورت پنهان اورابکش – یزید حماقت کرد معاویه هم حماقت کرد—پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلام فرمودند علی ازم من است ومن از علی هستم وحسن ازمن است ومن از دحسن هستم وحسین ازمن است ومناز حسین هستم وفاطمه بخشی از سلام الله علیه ها و قلب من است حتی نورچشم من هستندودرجائی من وعلی علیه اسلام یک روح دردوکالبد هستیم—فرمودند کههرگاه امام حسن علیه السلام دست از نبرد برداشت وخانه نشنین شد باو باشید مزاحمت ایجادنکنید که صلح امام حسن عیله السلام مبارک است ودوامت رابهم وصل میکنداولا به دروغ گفتند- قیس بن سعد یکی از سرداران امام علیه السلام که شیعه بوده است وپس از انکه امام از میدان برد خارج شد که قصد کشتن داشتند حتی باتیشه به ران مبارک زدند-چهل سرباز شیعه داشته است- عقل هم خوب چیزی است اگر حضرت علی علیه السلام چهل هزار سرباز شیعه داشت که حسابه مه پاک بود امام حسن علیه السلام فرمودند به شیعیان عقب نشنیی کنیمسنی ها زما دور میشوند وشیعیان که درست حسابی هستندباقی میمانند بعداز کوفه شیعیان را طلب میکنیم یک سپا تشکیل میدهیم وحمله ور میشویم فرمودند فقط ده نفردارید واز کوفه کسی نخواهدامد امام علیه السلام میخواستحجت برانها تمامکند خوارج که ضد امام شدهبودندحئاقل درحدودچهارهزارنفربودند فوقاش چهارهزانفربودند انراتبدیل به چهل هزار نفرکردند که احتمال دارد کارخود معاویه باشد که جچهل هزار شیعه سرانجام بهمن پیوستند اصلاعبدابن عباس به شام نگریخت عظمیت بود هم چنان تاز مانمختار درمکه بود وحلست بهنفع حضرت علی علیه السلام درحالیکه نابیناشده بود راه میانداخت-انکه به شام رفت عبیدالله بن عباس بود کهحضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- یاعلی علیه السلام درباره ایشان حدیثدارند- واحتمالا حال ممکن است از هشت هزارنفر چهار هزارنفراز انها شیعه بودند که به سمت معاویه رفتند- مسئله دوامت است هممردمان شام از جنگ های بسیارنارحت بوند ومیگفتند دین سابق بهتربود- هم مردم کوفه-معروف است که زمانی که شهید میشد یکپرچم سیاه برسرخانه میزد تمام خانه های کوفه بدون استثنا پرچم سیاه داشتند درثانی این دو امت از هم فرت داشتند وترکیب نمیشدتد که شامیان از معلومات مذهبی کوفیان دین را بخوبی یادبگیرند لذا این صلح عامل وحدت مسلمانان شد وچون معاویه میدانست که بابردران سنی اگروارد جنگ شود سود-ان – بنفع شیعه است فقط با خوارج تاهمه انها رام کرد وسپس به سمت شیعیان توجه کرد که شیعیان باتقیه وپنهان شدن تواستندراه نجاتی پیدا کند—امام امام حسین علیه السلام انهم باز بفرمان رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلام این اقدام کرد- امام حسین علیه السلام طرح اول اش حفظ کوفه از تسلط بنی امیه بود- کهامامصادق علیه السلام انزمانمیفرماید بنی امیه دشمنان غدر وپرقدرت شیعه هستند واز این راه برنمیگردند وهمه اهل جهنم هستند پس عقل حکممیکندای جنگ فایده ای ندارد وحضرت رسول صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند زمانی که سی قبیله با بنی امیه بیعت کردند بندگان انها خواهند شد انچنان گردی به پا کنند خاک به کره ماه-میرسد ولی خداوندمنان علم الغیب دارد- این رابرادران سنی درک نمیکنند- حال میفرمیاند-چرا حضرت علی علیه السلام دست به جهاد بر علیه مخالفین نزد-ولو شهید میشد- حدیثداریم اگر امربهمعروف ونهی از منکر کردید فرد جری شد لج کرد وبدتر کرد- حق این کارا نداریددرقران میفرماید بت ها رادشنام ندهید زیرا انها ازروی جهالت بهمن دشمنان میدهند وانها اهل جهنم خواهند شد- هرجا خداوندمنان انهارا سرزنش کرد چون قران معجزهبود مات ومبهوت بودند ایننوع سرزنش که مثل تیزاب اثر میکند برایاولین بار میفمیدندند وتعجب میکردندومیگفتند دقیق گفته است ولی پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم یک سیاست مماشات وحسن اخلاق ودلسوزی داشتند- در خانواده همین نقش مادر دارد اگرپدر مثل مادر عمل کند بچه از او قهر میکندولی از مادر قهر نمیکند- ومسلم بود که یزید بدنبال انکه کوفه از قلمروی خوداش جدا شده است جنگ راه میاندخت ودران زمان امکان پیروز ی کوفه زیادبود—اما امام سجادعلیه السلام فرمودند اگر شانزده نفرداشتم میجنگیدم- اینمطلب تعاد شیعه واقعی را نشان میدهداما یک نکته است شیعه فقط دوازه معصوم ومربی اصیل دارد دارد باید نهایت حفظ انان بشود براردان سنی میفرماید هزاران خلیفه استسراشپز بیسواد میتوادخلیفه شود پس جهادانجام شود اما زمان امام باقر علیه السلام فرمودند زمانی که دشمنان شما به جان هم افتادندشما کناربکشید ولی امام صادق علیه السلام فرمودند باید تقیه کنید تاز مانی که مردم وقدرت غلبه باشما باشد- دقیقا امام الخمینی رحمت الله علیه عداهای از جوانان متعلق بهمسجدی حضرت ایت الله شهید مبارز طالقانی نزد ایشان رفتند که ساواکی دراین مسجد غوغا میکنند وپس از سخنرانی ایت الله طالقاتی رحمت الله نجمن میکنند وحرف ایشان ربرخلاف عقل-و سیاست واوضاع جهان-تفسیر میکند ومردمکم سواد تحت تاثیر واقع میشود اجازه میدهید که یک گوشمالی به انهابدهیم- وان عظمت حرف صادق علیه السلام زد فرمودندیک عکس شاه درمسجد است اگرانرابردارید- چه میشود گفتند همه رامیزنند ودرب مسجد میبندند امام علیه السلام پس شما نه مردم دارید-ونه قدرت درب مسجد باز باشدبهتر است حتی حدیث داریم که دراخرالزمان از کشورهای کفر ضربه میخورید امام صادق علیه السلام تاانجا که میتوایند صبر کنید اجر عظیم میبرید-پسراه شیعه غیراز راه برادران سنی است-درک اینموضوع کمی مشکل است – انشااللههمهراخداوندمنان بلطفرحمت واسعه خود فیض العظمی رابرساند


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- برگرفته ازیک سایت اسرائیلی- استراتژیکی پیچ-—رهبریت-چه کسی میتواند سلطان- باشد- از میانه سال-2020 ترکیه همچنان داعش را تحمل میکنددر داخل سرزمین خود- وتروریستهای اسلامی کار های بانکی خودرا وهمچنین بدست اوردن نیازهای خود از بازر سیاه ویا مراکز قانونی ترکیه بازار سیاه سالهای متمادی تحمل کرده است- از1980که-شامل یک تجارت رادیکالی اسلامی-–دریک جریان –پیشرفته تجارت واقدام برای بدست اوردن نیازخود بوده است- این صبر وتحمل بخاطر یک جبری ونیازی-بوده استکه انها از حملات به ترکیه خوداری کنند؟؟ داعش  بین سالها2014تا2016–داعش تعدادی –حملات در ترکیه داشت- وترکیه با ازیاد-روزافزون خود فشار رابر داعش زیاد میکرد-در سال2017—داعش یک حمله شدیدیدر ترکیه اجرا کرد- که 39 کشته بجا گذاشت-ترکیه در پاسخ خود- برنامه تجارت داعش را ملغی کرد- ودیگر حمایتها ی خودرا هم قطع کرد-ترکیه بطور در شرایطی– که بصورت غیر رسمی شناخته شده است وارد معامله صلح وگفتمان میشود-پی امد ان ده سرکرده داعش ازاد از زندان شدند- ودیگر حملاتی در ترکیه بوسیله داعش انجام نشد- وداعش بصورت کامل رها نشد- وترکیه داعشرا مدیریت ونظارت میکرد- وگاهی هم انهارا از خیابان ها جمع میکرد وبازجوئی میکرد- ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نریات شخصی است—منبع خبر – ا-بی- سی- استرالیا -واکسن مجانی قابل ساختن ودردست رس قراردان در سال 2021 خواهدبود اگر دست اندر کاران بخوبی عمل کنند-مسئول دولتی گفت—بیش از 84.8ملییون-واکسن-میبایست در دست رس بصورت مجانی صورت بسیار پیشرفته برای استر لیائی –درسا اینده فراهم شود که انتظار میرودکه دولت فدرال در وز دوشنبه-انرا رسانه ای کند ودنبال ان1.7میلیارد دلار-لوازم و تولید ان مورد موافقت با دوشرکت دارو سازی شده است- این راه بجائی نمیرسد- ریس صنف شرکت ها وتجارت خانه ها که بیشترین تولید رادارند-منطقه ویکتوریا- - بیان کرد طبق نقشه راه دولت از قوانین انحصاری ویروس کورنا میخواهد خارج شود- راه ای استکه بجائی نمیرسد درحالیکه دکترها معتقد هستند این روش فعلی کمک میکند که بزودی از اشاعه عمومی راحت شوند-نقشه راه دولت منطقه ویکتوریا- که اسان کردن   سختگیری ها است- ارتباط بامورد های جدید ثبت در حال دارد-اقای اندریو- گفت که مانمیتوانیم- درجهت حرکت خارج شدن از تعطیلی کنیم- مامجبور هستیم-با قدم های محکم وامن- از تعطیلی خارج شویم- ایشان افزود- دولت چاره ای ندارد-اما- اسان کردن سختگیری ها باید بادقت کامل باشد- اگر بتواند-جلوگیری ازموج سوم مرگبار شود-ایشان بیانکردن نقشه راه میبایست درجهت قلع وقم کردن باشد تا فرونشاندن ان- سخت گیری ها شروع به اسان شدن خواهند شد- برای زمان محدود نه ازاد ونامحدودیک برنامه –چهار مرحله ای- مرحله –چهار برای دوهفته خواهد بود-اژیر خاموشی- از ساعت فعلی هشت شب به نه شب- اجازه دادن دوساعت ورزش بیش از یکنفر -اجاز دادن به خارج شدن از خانه- برای دونفر یا یک خانواده-حل مشکلات مشکات اجتماعی برای کسانی که تنها زندگانی میکنند – حباب روانی پیدا کردن باز کردن زمین های ورزشی—مرحله دو- از بیشت وهشت سپتامبر شروع میشود- گردش دست جمعی-تا پنج نفر- مال دوخانواده- مرحله باز گشت تعدادمحدودی از دانش اموزان- ومهد کودکان- بیشتر مغازها ومحل کارباز گشائی میشود- استخر ها برای تعلیم شخصی جلسه ای- تا با دو مربی- جلسات مذهبی خارج از خانه تا پنچ نفر بامربی- مرحله سوم- از 26 اکتبر- اژ یر خاموشی دیگر وجودندارد- و فاصله خروج از خانه- تا ده نفر تجماعت در خارج از خانه تا پنج نفر افرادخارج از خانه پدری میتواند به خانه پدری بروند-برنامه درسی پیشرفتهجدید ازسن-سه ساله تا ده ساله دوباره اغازمیشود- سلمانی ها-مغازه های کوچک- وبیمارستانها با رعایت شرایط بز گشائی میشوند-مرحله خارج شدن بدون ارتباط-و ورزش دستجمعی برای سالمندان ممنوع است- ومرحله اخراز23 نوامبر- اجازه دارانتا پنجاه نفر- درخارج جمع شوند- تا بیستنفر مهمان درخانه مهمان داشته باشند- بامراقبت شدید-محدودیت ها برداشته میشود- برای مغازه ای کمچک وبنگاه های معاملات ملکی- تاپنچاه-نفر برای مراسم ازدواج وخاک سپاری- بعدها ورزش دست جمعی- در بیرمنگام-چاقو زنی مردم تصادفی شروع شده است بخصوص خانم ها بی ماسک ممکن است کار پلیس باشد


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-پاسخ به دانشمند وهابی-رسش :مقدمه اول-رسش : از دیدگاه امام علی(علیه السلام) معاویه دارای چگونه شخصیتی بود؟

پاسخ اجمالی:

پاسخ تفصیلی: امام على(علیه السلام) ـ در توصیف معاویه ـ می فرماید: خداوند براى او پیشتازى در دین و پیشینه اى درست در اسلام، قرار نداد. او آزاد شده فرزند آزاد شده است. او دسته اى از همین دسته هاست که با اسلام مخالفت می ورزیدند. او و پدرش همیشه دشمن خداوند و پیامبر(صلى الله علیه وآله) و مسلمانان بودند تا این که با کراهت به اسلام روى آوردند(1).

و نیز امام على(علیه السلام) ـ در توصیف آن مرد نکوهیده می فرماید: بدانید که بى گمان، پس از من مردى گشاده گلو و بزرگْ شکم بر شما چیره خواهد شد. آنچه بیابد، مى خورد و آنچه را نیابد، مى جوید. او را بکشید، و هرگز او را نمى کشید. بدانید که او شما را به دشنام گویىِ به من و بیزارى جُستن از من وا مى دارد؛ امّا دشنام را، پس دشنام دهید که براى من، مایه پاکى و براى شما موجب نجات است؛ و اما بیزارى جُستن، پس از من تبرّى مجویید که من بر فطرت [توحید] زاده شدم و در ایمان و هجرت، [بر دیگران] پیشى گرفتم.(2)

همچنین امام على(علیه السلام) ـ در طی نامه ای به معاویه ـ می نویسد: سبحان الله! چه سخت به هوس هاى بدعت آلود، گرفتارى و به سرگردانىِ پیروى شده، دچارى: با تباه ساختن حقیقت ها و کنار نهادن وثیقه هایى که خواسته خداوند است و حجّت او در برابر بندگانش (3).

و نیز امام على(علیه السلام) می فرماید: به خدا سوگند، معاویه دوست مى دارد که از [بنى] هاشم، کسى نباشد که در آتش بدمَد،(4) جز آن که بمیرد تا نور خدا خاموش شود؛ (ولى خدا جز این نمى‏خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند) (5). (6).

همچنین در شرح نهج البلاغه آمده است که امام علی (علیه السلام) خطاب به معاویه فرمود: ... من تو را اندرز مى دهم با این که از گذشته تو آگاهم؛ گذشته اى که از دیر باز نسبت به آن آشنایى دقیق دارم [گر چه مى دانم که اندرز سودى براى تو ندارد]؛ امّا خداوند متعال از دانایان پیمان گرفته که رسم امانت به جاى آورند و گمگشته را اندرز دهند [و از این روست که تو را اندرز مى دهم] .

پس، از خدا بترس و از کسانى مباش که از شُکوه خدا بیم ندارند و فرمان عذاب بر ایشان واجب مى آید، که خداوند، سخت در کمینگاه است. همانا دنیایت به زودى از تو روى مى گردانَد و زودازود، مایه حسرتت مى گردد. اکنون که کُهنْ سال شده اى و عمرت رو به پایان است، گم گشتگى و گم راهىِ پیشین را [از دل] برکَن که حالِ امروزِ تو، همانند جامه اى پوسیده است که از هر طرف اصلاحش کنند ، از طرف دیگر گسسته مى شود.

به راستى، تو گروهى بسیار از مردم را به هلاکت افکندى و با گم راهى خویش فریفتى و چنان در موج دریاى [حیله هاى] خود در انداختى که تیرگى ها آنان را فرا پوشانْد و شبهه ها آنان را به تلاطم انداخت. آن گاه از مسیر خویش به در رفتند و به گذشتگانِ باطل خویش روى آوردند و به پشت سرشان روى گرداندند و بر خاندان و نژاد خویش تکیه زدند.

... پس اى معاویه! بر خویشتن از خداى بپرهیز و زمام خود را از چنگ شیطان بیرون آور، که دنیا از تو جداشدنى، و آخرت به تو نزدیک است.(7). (8)

پی نوشت: (1). تاریخ الطبری، ج 5، ص 8.

(2). نهج البلاغة، الخطبة 57؛ إعلام الورى، ج 1، ص 340؛ شرح المائة کلمة، ص 237؛ بحار الأنوار، ج 39، ص 325، ح 27؛ ینابیع المودّة، ج 1، ص 205، ح 3.

(3). نهج البلاغة، الکتاب 37؛ الاحتجاج، ج 1، ص 428، ح 92؛ بحار الأنوار، ج 33، ص 98، ح 403.

(4). این مَثَل براى مبالغه در نابودى و هلاکت به کار مى رود؛ زیرا کوچک و بزرگ، آتش را روشن نگه مى دارند.

(5). سوره توبة، آیه32.

(6). عیون الأخبار لابن قتیبة، ج 1، ص 180؛ النهایة فی غریب الحدیث، ج 5، ص 90؛ شرح نهج البلاغة، ج 19، ص 129 ؛ تفسیر العیّاشی، ج 2، ص 81، ح 30.

(7). شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 133؛ بحار الأنوار، ج 33، ص 85، ح 400.

(8). گرد آوری از: دانش نامه امیرالمؤمنین، محمّد محمّدی ری شهری، سازمان چاپ و نشر دار الحدیث، قم، 1386هـ ش، چاپ اوّل، ج5، ص323و419.

تاریخ انتشار: « 1391/08/24 »

مطالب مرتبط

انگیزه معاویه از شبیخونها از منظر علی(ع)

قتل و غارت بسر بن ابی ارطاة به دستور معاویه

معاویه و دستور شبیخون

انگیزه معاویه از شبیخون به مردم عراق!

واکنش امام علی(ع) پس از شنیدن خبر لعن خویش توسط معاویه

ممنوعیت نامگذاری به نام علی(ع) توسط معاویة!

*متن از دیدگاه امام علی(علیه السلام) معاویه دارای چگونه شخصیتی بود؟

پاسخ اجمالی:

پاسخ تفصیلی: امام على(علیه السلام) ـ در توصیف معاویه ـ می فرماید: خداوند براى او پیشتازى در دین و پیشینه اى درست در اسلام، قرار نداد. او آزاد شده فرزند آزاد شده است. او دسته اى از همین دسته هاست که با اسلام مخالفت می ورزیدند. او و پدرش همیشه دشمن خداوند و پیامبر(صلى الله علیه وآله) و مسلمانان بودند تا این که با کراهت به اسلام روى آوردند(1).

و نیز امام على(علیه السلام) ـ در توصیف آن مرد نکوهیده می فرماید: بدانید که بى گمان، پس از من مردى گشاده گلو و بزرگْ شکم بر شما چیره خواهد شد. آنچه بیابد، مى خورد و آنچه را نیابد، مى جوید. او را بکشید، و هرگز او را نمى کشید. بدانید که او شما را به دشنام گویىِ به من و بیزارى جُستن از من وا مى دارد؛ امّا دشنام را، پس دشنام دهید که براى من، مایه پاکى و براى شما موجب نجات است؛ و اما بیزارى جُستن، پس از من تبرّى مجویید که من بر فطرت [توحید] زاده شدم و در ایمان و هجرت، [بر دیگران] پیشى گرفتم.(2)

همچنین امام على(علیه السلام) ـ در طی نامه ای به معاویه ـ می نویسد: سبحان الله! چه سخت به هوس هاى بدعت آلود، گرفتارى و به سرگردانىِ پیروى شده، دچارى: با تباه ساختن حقیقت ها و کنار نهادن وثیقه هایى که خواسته خداوند است و حجّت او در برابر بندگانش (3).

و نیز امام على(علیه السلام) می فرماید: به خدا سوگند، معاویه دوست مى دارد که از [بنى] هاشم، کسى نباشد که در آتش بدمَد،(4) جز آن که بمیرد تا نور خدا خاموش شود؛ (ولى خدا جز این نمى‏خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند) (5). (6).

همچنین در شرح نهج البلاغه آمده است که امام علی (علیه السلام) خطاب به معاویه فرمود: ... من تو را اندرز مى دهم با این که از گذشته تو آگاهم؛ گذشته اى که از دیر باز نسبت به آن آشنایى دقیق دارم [گر چه مى دانم که اندرز سودى براى تو ندارد]؛ امّا خداوند متعال از دانایان پیمان گرفته که رسم امانت به جاى آورند و گمگشته را اندرز دهند [و از این روست که تو را اندرز مى دهم] .

پس، از خدا بترس و از کسانى مباش که از شُکوه خدا بیم ندارند و فرمان عذاب بر ایشان واجب مى آید، که خداوند، سخت در کمینگاه است. همانا دنیایت به زودى از تو روى مى گردانَد و زودازود، مایه حسرتت مى گردد. اکنون که کُهنْ سال شده اى و عمرت رو به پایان است، گم گشتگى و گم راهىِ پیشین را [از دل] برکَن که حالِ امروزِ تو، همانند جامه اى پوسیده است که از هر طرف اصلاحش کنند ، از طرف دیگر گسسته مى شود.

به راستى، تو گروهى بسیار از مردم را به هلاکت افکندى و با گم راهى خویش فریفتى و چنان در موج دریاى [حیله هاى] خود در انداختى که تیرگى ها آنان را فرا پوشانْد و شبهه ها آنان را به تلاطم انداخت. آن گاه از مسیر خویش به در رفتند و به گذشتگانِ باطل خویش روى آوردند و به پشت سرشان روى گرداندند و بر خاندان و نژاد خویش تکیه زدند.

... پس اى معاویه! بر خویشتن از خداى بپرهیز و زمام خود را از چنگ شیطان بیرون آور، که دنیا از تو جداشدنى، و آخرت به تو نزدیک است.(7). (8)

پی نوشت: (1). تاریخ الطبری، ج 5، ص 8.

(2). نهج البلاغة، الخطبة 57؛ إعلام الورى، ج 1، ص 340؛ شرح المائة کلمة، ص 237؛ بحار الأنوار، ج 39، ص 325، ح 27؛ ینابیع المودّة، ج 1، ص 205، ح 3.

(3). نهج البلاغة، الکتاب 37؛ الاحتجاج، ج 1، ص 428، ح 92؛ بحار الأنوار، ج 33، ص 98، ح 403.

(4). این مَثَل براى مبالغه در نابودى و هلاکت به کار مى رود؛ زیرا کوچک و بزرگ، آتش را روشن نگه مى دارند.

(5). سوره توبة، آیه32.

(6). عیون الأخبار لابن قتیبة، ج 1، ص 180؛ النهایة فی غریب الحدیث، ج 5، ص 90؛ شرح نهج البلاغة، ج 19، ص 129 ؛ تفسیر العیّاشی، ج 2، ص 81، ح 30.

(7). شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 133؛ بحار الأنوار، ج 33، ص 85، ح 400.

(8). گرد آوری از: دانش نامه امیرالمؤمنین، محمّد محمّدی ری شهری، سازمان چاپ و نشر دار الحدیث، قم، 1386هـ ش، چاپ اوّل، ج5، ص323و419.

تاریخ انتشار: « 1391/08/24 »

مطالب مرتبط

انگیزه معاویه از شبیخونها از منظر علی(ع)

قتل و غارت بسر بن ابی ارطاة به دستور معاویه

معاویه و دستور شبیخون

انگیزه معاویه از شبیخون به مردم عراق!

واکنش امام علی(ع) پس از شنیدن خبر لعن خویش توسط معاویه

ممنوعیت نامگذاری به نام علی(ع) توسط معاویة!- اگر مطالبی مخالف ومتضاد-مطلب فوق باشد بی شک ساخته وپرداخته خود معاویه ملعون- است-معاویه از جریان سقیفه بنی ساعده دفاع کرد انها هم ازمعاویه دفاع کردند

*متن


ارسال شده در توسط علی
<      1   2   3   4   5   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3