سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بحث بسط دادن  قوانین اسلامی- بحثی است بنام قدر متقین- یعنی ا ندازه دقیق- به این معنا که حکم را واندازه  ومیزان حکم را  یا قران ویامعصوم دقیقا داده شده  است- در زمان حضور معصوم علیه السلام فقها در حد  قدر متقین عمل میکردند چون معتقد بودند زمانی که اب هست تیمم جایز نیست- از معصوم علیه السلام میتوان سئوال کرد- درحلیکه امام علیه السلام فرمودند که هروقت مسئله مشکل شد استتباط کنید وبراین امر اصرار داشتند- بعنوان مثال در زمان حکومت علی علیه السلام- فردی در اصفهان فوت میکند نمیدانند مسلمان است یانیست –نمیتوان جسد ششماه انرا نگهدارند یا امام علیه السلام بر اساس غیب بگوید ویا نحوی حکم رابیان کند- میامدند ایشان برفرض مسلمان درکنار مرز قبرستان مسلمانان دفن میکردند اگر بعد اثبات شد که مسلمان است ان زمین راجزو قبرستان مسلمان میکردند واگر کافر است که در قبرستان مسلمان دفن نشده است- ولی تقسیم ارث مسئله میشد که بایدانرا مشخص کنند  واگر وراث عجله داشتند بر اساس تقسیم مورد توافق عمل میکردند دراسلام دونوع حکم داریم حکم هسته ای- یعنی  برای ما مشخص شده است فردمتوفی مسلمان بوده است ویکی  حکم پیرامونی- مثلا اقای  ازفردمتوفی سئوال کرده بوده است که کجا میروی میگویدمیروم خمس بدهم- یا درخانه اش سجاده وکتب دینی وجود د-داشته است- یا کسی را تشویق کرده است که مسلمان شود- هر موضوع اسلام یکسری قوانین ذاتی ویا خصوصیات قائم با ان موضوع دارد که حتما بایدرعایت شود واین امر خود بخود باعث بسطمیشود فرض کنید نماز بیاد دراول وقت خواده شود وقضا نشود- فردی میبایست از مردابی عبور کند تا به کوهی رود ومعدنی را استخراج کند-   قایق خراب میشود وفرد در مرداب گیر میکند وموقع اذان میشود وایشان باید درهمان حال نماز بخواند ویاانکه دوازه ساعت طول میکشد تا گروه نجات بیاید پس نماز قضا میشود باید نماز را بخواند- در زمان امام زمان علیه السلام دیگر انتظار انکه با امام علیه السلام ارتباط پیدا کنیم- پس مسئله قدر متقین معنا نمیدهد- زیرا خداوند منان اراده کرد ومایا است قوانین الهی پیاده شود- دوم همه رافقیر علمی میداند. بخصوص از قوانین کفر قابل استفاده نیست مگر انکه خودازمایش کرده باشیم ویا فقه انرا تائید کند- ومسلما یاقوانین هستهای ویا پیرامونی وجود دارد ولو یک حدیث باشد- فرض میکنیم- ما قواین بریدن انگشتها را نمیدانستیم- ولی دیه یک انگشت را میدانیم رفقه دوانگشت دو برابر دیه دارد ولی سه انگشت برفرص به اندازه یک ساعد دیه درد وچهر انگش به اندازه یک دست دیه دارد ما اینرا نمیدانستیم براساس قیاس میکنیم بسیاری احکام سطح پایینی میدانیم وسطح بالائیرا میدانیم ولی سطح مابین ایندو را نمیدانیم- از طریق قیاس مسئله راحل میکینم- هرگاه یک قانون تعطیل شود – یعنی مامجوز انواع واقسام قوانین دادیم- ویا مجوز جنایت دادیم- مثال جناب اقای بکو حرام تعدادی از دخترا دزدیده است باتعدادی ازدواج کرده است که ادعا میکند که دختر نام برده راضی است؟؟ وعد ه ای فروخته است- ساکت ماندن که ما قانون نداریم باعث مجوز این نوع جنایتها میشود مسلم است که فقیه این ازدواجها به رسمیت نمی شناسد زیرافرد بکو حرامی هم فاسد العقیده است وهم فاسد الخلاق وهم غاصب- ولد بر ای نجات این دختر صدنفر کشته شوند وهم فردبکوحرام ویادختر هم کشته شود اشکال ندارد وبه فرد دیگر کهدختر فروخته استن اکر صلاح نباشد بایدپول راداد واندختر را تحویل گرفت-


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8      

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3