سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله  الرحمن الرحیم-(انها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایی در برابر خدا قرار دادند، و (همچنین) مسیح فرزند مریم را؛ در حالی که دستور نداشتند جز خداوند یکتائیرا که معبودی جز او نیست، بپرستند، او پاک و منزه است از آنچه همتایش قرارمی‌دهند!تفسیرنمونه-جناب اقای –محمد ابن –وهاب درنامه خود –ابن عیسی-که براو احتجاج کرده بود یعنی  براوحجت اورده بود که شماغلط میفهمید – ودلیل خوداش را بیان کرده است –و- از-ایشان باز دلیل خواسته است- -که فقها –به چیزی کهخلاف فهم اومعتقد ند-مصطلح-را- که تمام مذاهب اسلامی بدان معتقد ندهستند-شرک میدانید ومینویسد- ایه فوق را دلیل خود میداند- این ایه را رسول وپیشوایان پس از پس از ااو به همین چیزی که شمااسم انرا فقه گذاشتهاید- تفسیر کردهاند- وهمین فقه است کهخداوند منان وجل وجلاله الشریف- انرا شرک نامیده است- ودنبال کردن انرا- ارباب غیراز خدا معرفی کرده است-من خلافی دراین معنا بین مفسرین نمیبینم-؟؟؟؟!!!-اما جواب معنا ی ایه بسیار روشن است-کسی دران اختلافی ندارد-اولافقه نیست تفسیر ایه است کهمیفرمیاد انچه بعضی از رهران مسیحی درباره حضرت مسیح گفتهاند مغاییر با بیانات الهی  است دراینجا فقه معنای کلی  وعام داردونه معنای تخصصی که به استباط  واجتهادمیرسد هردرک عمیقی درهرعلمی فقه است وحال یک معناهم در علوم اسلامی هم دارد- یک رشتهاز علوم اسلامی است که شریعت وسنت را معین میکند- اتفاقاقران میفرمیادچرابعضی از شما بدنبال یادگیری عمیق از اسلام نیستید تا مردم راهشداردهید درتمام کارابن وهاب به همین طریق است  درک عمیقاز علوم اسلامی ندارد وبعضی جاها بسیارکودکانه درک کرده است- درثانی گردن ان مشرکین نقش جنگی .مزاحمن دارند وبرای مسلمین خطرناک هستند انهارااگر واردجنگ شدن ویا ازار واذیت رساندحق جنگیدن باانها است-نه صرف مشرک بودن-لذا ایه میفرمیادعقل شما میرسد که حضرت مسیح علیه السلام خدا نیست وتبعیت از انها نمیبایستدرکل دراین مورد بشود- ولی باز دلیلی نداردگردن انهارابزنند-چون مشرک هستند-اگر چنین بود پیامبر اکم صلواته اللهعلیه واله والسلم دستورمیداد ربیون نجران که به مدینه امدهاندگردن بزنند-پس چرا نزدند درحالی پیامبری حضرت محمد صلواته علیه واله والسلمقبول نکردند .چر ابعد اصحاب چنین نکردند- اولاقران میفرمایدایا تعقل نمی کنید که نکته عام ومطلق است- یعنی خداوندتعقل انسان راقبول دارد- نه فقط تعقل حضرت محمدبن وهاب  بههمین دلیل است به پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلامفرمودند شمافقط ابلاغ کن واگرنزد شماامد که بهتر بفهمد ومشکل عقلی خودرابرطرف کند باایشان مجادله احسن کن تامطلب درست بفهمد واگز سر ناسازگاری نداشت ویاگفت عقل من چیزی دیگر درک میکند اورا رهاکن بهموقع بامن طرف میشود- ووظیفه مومنین ومومنات هم همین است- اگرفقه غلط است شمابرچه اساسی بعضی حدیث راقبول میکنید وبعضی حدیث راقبول نمیکنید پس حق چنین کاری راندارید ودر قران هم قوانین رامشخص نکردهاست وفقط فرموده است ما باراستگویان هستم-چه چجیزی راست است وچه چیزی دروغ است دستورات کل یان این است از پیامبر اکرم وصلواته اللهعلیه واله والسلم وانهائی که علم کتاب دارندبپرسید که انها دقیقا مشخص کردهاند


ارسال شده در توسط علی

بسم الله  الرحمن الرحیم-(انها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایی در برابر خدا قرار دادند، و (همچنین) مسیح فرزند مریم را؛ در حالی که دستور نداشتند جز خداوند یکتائیرا که معبودی جز او نیست، بپرستند، او پاک و منزه است از آنچه همتایش قرارمی‌دهند!تفسیرنمونه-جناب اقای –محمد ابن –وهاب درنامه خود –ابن عیسی-که براو احتجاج کرده بود یعنی  براوحجت اورده بود که شماغلط میفهمید – ودلیل خوداش را بیان کرده است –و- از-ایشان باز دلیل خواسته است- -که فقها –به چیزی کهخلاف فهم اومعتقد ند-مصطلح-را- که تمام مذاهب اسلامی بدان معتقد ندهستند-شرک میدانید ومینویسد- ایه فوق را دلیل خود میداند- این ایه را رسول وپیشوایان پس از پس از ااو به همین چیزی که شمااسم انرا فقه گذاشتهاید- تفسیر کردهاند- وهمین فقه است کهخداوند منان وجل وجلاله الشریف- انرا شرک نامیده است- ودنبال کردن انرا- ارباب غیراز خدا معرفی کرده است-من خلافی دراین معنا بین مفسرین نمیبینم-؟؟؟؟!!!-اما جواب معنا ی ایه بسیار روشن است-کسی دران اختلافی ندارد-اولافقه نیست تفسیر ایه است کهمیفرمیاد انچه بعضی از رهران مسیحی درباره حضرت مسیح گفتهاند مغاییر با بیانات الهی  است دراینجا فقه معنای کلی  وعام داردونه معنای تخصصی که به استباط  واجتهادمیرسد هردرک عمیقی درهرعلمی فقه است وحال یک معناهم در علوم اسلامی هم دارد- یک رشتهاز علوم اسلامی است که شریعت وسنت را معین میکند- اتفاقاقران میفرمیادچرابعضی از شما بدنبال یادگیری عمیق از اسلام نیستید تا مردم راهشداردهید درتمام کارابن وهاب به همین طریق است  درک عمیقاز علوم اسلامی ندارد وبعضی جاها بسیارکودکانه درک کرده است- درثانی گردن ان مشرکین نقش جنگی .مزاحمن دارند وبرای مسلمین خطرناک هستند انهارااگر واردجنگ شدن ویا ازار واذیت رساندحق جنگیدن باانها است-نه صرف مشرک بودن-لذا ایه میفرمیادعقل شما میرسد که حضرت مسیح علیه السلام خدا نیست وتبعیت از انها نمیبایستدرکل دراین مورد بشود- ولی باز دلیلی نداردگردن انهارابزنند-چون مشرک هستند-اگر چنین بود پیامبر اکم صلواته اللهعلیه واله والسلم دستورمیداد ربیون نجران که به مدینه امدهاندگردن بزنند-پس چرا نزدند درحالی پیامبری حضرت محمد صلواته علیه واله والسلمقبول نکردند .چر ابعد اصحاب چنین نکردند- اولاقران میفرمایدایا تعقل نمی کنید که نکته عام ومطلق است- یعنی خداوندتعقل انسان راقبول دارد- نه فقط تعقل حضرت محمدبن وهاب  بههمین دلیل است به پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلامفرمودند شمافقط ابلاغ کن واگرنزد شماامد که بهتر بفهمد ومشکل عقلی خودرابرطرف کند باایشان مجادله احسن کن تامطلب درست بفهمد واگز سر ناسازگاری نداشت ویاگفت عقل من چیزی دیگر درک میکند اورا رهاکن بهموقع بامن طرف میشود- ووظیفه مومنین ومومنات هم همین است- اگرفقه غلط است شمابرچه اساسی بعضی حدیث راقبول میکنید وبعضی حدیث راقبول نمیکنید پس حق چنین کاری راندارید ودر قران هم قوانین رامشخص نکردهاست وفقط فرموده است ما باراستگویان هستم-چه چجیزی راست است وچه چیزی دروغ است دستورات کل یان این است از پیامبر اکرم وصلواته اللهعلیه واله والسلم وانهائی که علم کتاب دارندبپرسید که انها دقیقا مشخص کردهاند


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله  الرحمن الرحیم-(انها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایی در برابر خدا قرار دادند، و (همچنین) مسیح فرزند مریم را؛ در حالی که دستور نداشتند جز خداوند یکتائیرا که معبودی جز او نیست، بپرستند، او پاک و منزه است از آنچه همتایش قرارمی‌دهند!تفسیرنمونه-جناب اقای –محمد ابن –وهاب درنامه خود –ابن عیسی-که براو احتجاج کرده بود یعنی  براوحجت اورده بود که شماغلط میفهمید – ودلیل خوداش را بیان کرده است –و- از-ایشان باز دلیل خواسته است- -که فقها –به چیزی کهخلاف فهم اومعتقد ند-مصطلح-را- که تمام مذاهب اسلامی بدان معتقد ندهستند-شرک میدانید ومینویسد- ایه فوق را دلیل خود میداند- این ایه را رسول وپیشوایان پس از پس از ااو به همین چیزی که شمااسم انرا فقه گذاشتهاید- تفسیر کردهاند- وهمین فقه است کهخداوند منان وجل وجلاله الشریف- انرا شرک نامیده است- ودنبال کردن انرا- ارباب غیراز خدا معرفی کرده است-من خلافی دراین معنا بین مفسرین نمیبینم-؟؟؟؟!!!-اما جواب معنا ی ایه بسیار روشن است-کسی دران اختلافی ندارد-اولافقه نیست تفسیر ایه است کهمیفرمیاد انچه بعضی از رهران مسیحی درباره حضرت مسیح گفتهاند مغاییر با بیانات الهی  است دراینجا فقه معنای کلی  وعام داردونه معنای تخصصی که به استباط  واجتهادمیرسد هردرک عمیقی درهرعلمی فقه است وحال یک معناهم در علوم اسلامی هم دارد- یک رشتهاز علوم اسلامی است که شریعت وسنت را معین میکند- اتفاقاقران میفرمیادچرابعضی از شما بدنبال یادگیری عمیق از اسلام نیستید تا مردم راهشداردهید درتمام کارابن وهاب به همین طریق است  درک عمیقاز علوم اسلامی ندارد وبعضی جاها بسیارکودکانه درک کرده است- درثانی گردن ان مشرکین نقش جنگی .مزاحمن دارند وبرای مسلمین خطرناک هستند انهارااگر واردجنگ شدن ویا ازار واذیت رساندحق جنگیدن باانها است-نه صرف مشرک بودن-لذا ایه میفرمیادعقل شما میرسد که حضرت مسیح علیه السلام خدا نیست وتبعیت از انها نمیبایستدرکل دراین مورد بشود- ولی باز دلیلی نداردگردن انهارابزنند-چون مشرک هستند-اگر چنین بود پیامبر اکم صلواته اللهعلیه واله والسلم دستورمیداد ربیون نجران که به مدینه امدهاندگردن بزنند-پس چرا نزدند درحالی پیامبری حضرت محمد صلواته علیه واله والسلمقبول نکردند .چر ابعد اصحاب چنین نکردند- اولاقران میفرمایدایا تعقل نمی کنید که نکته عام ومطلق است- یعنی خداوندتعقل انسان راقبول دارد- نه فقط تعقل حضرت محمدبن وهاب  بههمین دلیل است به پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلامفرمودند شمافقط ابلاغ کن واگرنزد شماامد که بهتر بفهمد ومشکل عقلی خودرابرطرف کند باایشان مجادله احسن کن تامطلب درست بفهمد واگز سر ناسازگاری نداشت ویاگفت عقل من چیزی دیگر درک میکند اورا رهاکن بهموقع بامن طرف میشود- ووظیفه مومنین ومومنات هم همین است- اگرفقه غلط است شمابرچه اساسی بعضی حدیث راقبول میکنید وبعضی حدیث راقبول نمیکنید پس حق چنین کاری راندارید ودر قران هم قوانین رامشخص نکردهاست وفقط فرموده است ما باراستگویان هستم-چه چجیزی راست است وچه چیزی دروغ است دستورات کل یان این است از پیامبر اکرم وصلواته اللهعلیه واله والسلم وانهائی که علم کتاب دارندبپرسید که انها دقیقا مشخص کردهاند

 


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-از دستورات پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم چنین استفاده میشود-که اول نور ایمان راوارد قلب کنید ودرپی ان-حب ودوستی اخرت را-که دارالخلود است منزل همیشگی است-سپس تمرین تجافی کنید- یعنی هم باچیزی سرکار داشتن وازان بهره بردن  هم گول نخوردن علاقه ابدی پیدانکردن نسبت به دنیا باید چنین بود-که دارالغرور است منزلی که انسان را فریب میدهد-دارالفنا است روز ی برای انسان ازدست میرود- نتجه میشود منزلی برای ا ارتقا مقام در اخرت است- دراعا ندایم که توشه ای وساز وبرگی برای اخرت تهیه کردم-اخرت رای ذهن های سادهماندهتلی است که باید بهای انرا فراهم کنید-بگذریم ازان افرادی که این مطلبرا قبول دارند- ولی شعارها وبرچسب هابی دروغین میزنند-پول قلابی فراهم میکنندکه دراخرت قابل نقدنیست- که دراین زمینه هم باید دقت کرد که انسان گول نخورد—انسانها تااین مرحله برسندکاری کمی سخت درپیش دارند وانسان همیشه بدنبال لذت نقد است  تانسیه باغرایز بیشتر دمخور است تا با-باطن- لذت باطنی رابه این زودی ها درک نمیکند- وعارف بدنبال لذت باطنی است تا ظاهری-حضرت ابراهیم علیه السلام زن خودرا در مکه گذاشت رفت-چون حکمت اش رامیدانست-از این عمل لذت میبرد وهم چنین درساخت مسجدالحرام-حضرت علی علیه السلام-حریص است برای ساختن باغ خرما وانرا به رایگان میبخشد-چون لذت باطنی دارد- لذتی خارج از زمان مکاندرهر کشوری بیشتر روزهای ملی تاروز های  مذهبی اهمیت پیدا میکند-اگروزهای ملی درجهت حقایق ابدی است ارزش اخرتی دارد وگرنه روز ی درتاریخ فنا میشود ایام الله نمیشودروز های مذهبی است شکل دهند فرد وامت است واورابه هدف نهایی اش کمک میکند-درقران روزی که ابرهه شکست خورد بعنوان یوم اللهمطرح کرده است زیرا جنبه اخرتی وتوحیدی دارد- درفیس بوک که اصلان با عکس دوستان ودیگران استمداوم میگوید که برای هر عکسی مطلبی بنویسیدا- قبلادرامریکا وغرب مداوم میگفتند خاطر نویسی کنید ومداوم انهارابخوانید مطالب جدیدی مداوم برای شما بوجود می اید وحتی از علوم انسانی حتی بقول ظریفی حتی علم مهندسی همکمک میکند دردرک مطالب جدیدی وبه کسانی مدتی کمی زیاد دربیمارستان باشند میگفتددفتر خاطرنویسی بیاورید وبعضی مطالب انرا با پرستاران بحث کنید درروحیان وضدافسردگی نقشدارداخیرابرایذعکس چنینمطالبی را میگویند چگونه به یکعکس نگاه گنید ومطلب بنویسید بایدگفت بخصوصمطالب مذهبی واعمال مذهبی  بایدبیشاز همه مورد خاطرهنویسی وحتی عکس داشتن شود ومداوم روی ان فکر کرد- میگویند درحالت احتضار فرد تاریخ زندگانی خودرامرور میکند-ان زمانماند سرجلسه امتحان همه علم خود را مرور میکند حقایق مذهبی رابهتر درک میکند درقیامت هم نامه اش رابدست اش میدهند ومیگویند خود ت قاضی خودات شوباز انجاهم حقایق را درک میکند-عارف واقعی کسی استعلم  خودرا بخصوص حقایق دینی وتجربیات خودرا مرور میکند وخداوندمنان الهامات جدیدبهاومیدهند وافق دید اوبالاترمیرود-


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-از دستورات پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم چنین استفاده میشود-که اول نور ایمان راوارد قلب کنید ودرپی ان-حب ودوستی اخرت را-که دارالخلود است منزل همیشگی است-سپس تمرین تجافی کنید- یعنی هم باچیزی سرکار داشتن وازان بهره بردن  هم گول نخوردن علاقه ابدی پیدانکردن نسبت به دنیا باید چنین بود-که دارالغرور است منزلی که انسان را فریب میدهد-دارالفنا است روز ی برای انسان ازدست میرود- نتجه میشود منزلی برای ا ارتقا مقام در اخرت است- دراعا ندایم که توشه ای وساز وبرگی برای اخرت تهیه کردم-اخرت رای ذهن های سادهماندهتلی است که باید بهای انرا فراهم کنید-بگذریم ازان افرادی که این مطلبرا قبول دارند- ولی شعارها وبرچسب هابی دروغین میزنند-پول قلابی فراهم میکنندکه دراخرت قابل نقدنیست- که دراین زمینه هم باید دقت کرد که انسان گول نخورد—انسانها تااین مرحله برسندکاری کمی سخت درپیش دارند وانسان همیشه بدنبال لذت نقد است  تانسیه باغرایز بیشتر دمخور است تا با-باطن- لذت باطنی رابه این زودی ها درک نمیکند- وعارف بدنبال لذت باطنی است تا ظاهری-حضرت ابراهیم علیه السلام زن خودرا در مکه گذاشت رفت-چون حکمت اش رامیدانست-از این عمل لذت میبرد وهم چنین درساخت مسجدالحرام-حضرت علی علیه السلام-حریص است برای ساختن باغ خرما وانرا به رایگان میبخشد-چون لذت باطنی دارد- لذتی خارج از زمان مکاندرهر کشوری بیشتر روزهای ملی تاروز های  مذهبی اهمیت پیدا میکند-اگروزهای ملی درجهت حقایق ابدی است ارزش اخرتی دارد وگرنه روز ی درتاریخ فنا میشود ایام الله نمیشودروز های مذهبی است شکل دهند فرد وامت است واورابه هدف نهایی اش کمک میکند-درقران روزی که ابرهه شکست خورد بعنوان یوم اللهمطرح کرده است زیرا جنبه اخرتی وتوحیدی دارد- درفیس بوک که اصلان با عکس دوستان ودیگران استمداوم میگوید که برای هر عکسی مطلبی بنویسیدا- قبلادرامریکا وغرب مداوم میگفتند خاطر نویسی کنید ومداوم انهارابخوانید مطالب جدیدی مداوم برای شما بوجود می اید وحتی از علوم انسانی حتی بقول ظریفی حتی علم مهندسی همکمک میکند دردرک مطالب جدیدی وبه کسانی مدتی کمی زیاد دربیمارستان باشند میگفتددفتر خاطرنویسی بیاورید وبعضی مطالب انرا با پرستاران بحث کنید درروحیان وضدافسردگی نقشدارداخیرابرایذعکس چنینمطالبی را میگویند چگونه به یکعکس نگاه گنید ومطلب بنویسید بایدگفت بخصوصمطالب مذهبی واعمال مذهبی  بایدبیشاز همه مورد خاطرهنویسی وحتی عکس داشتن شود ومداوم روی ان فکر کرد- میگویند درحالت احتضار فرد تاریخ زندگانی خودرامرور میکند-ان زمانماند سرجلسه امتحان همه علم خود را مرور میکند حقایق مذهبی رابهتر درک میکند درقیامت هم نامه اش رابدست اش میدهند ومیگویند خود ت قاضی خودات شوباز انجاهم حقایق را درک میکند-عارف واقعی کسی استعلم  خودرا بخصوص حقایق دینی وتجربیات خودرا مرور میکند وخداوندمنان الهامات جدیدبهاومیدهند وافق دید اوبالاترمیرود-


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است – الهام گرفته از سایت- ویکی پیدیا- فیلم هنری – علت این امر برای تحلیل سینمای مصر بوده است—فیلم هنری نوعایک فیلم جدی است-یک فیلم مستقل است-منطور از فیلم مستقل –خارج ازفیلم های کلیشه کپی زده است-برای بازار خاص ساخته میشوئد نه  برای بازاردعام- یک فیلم هنری از اغاز برای قصدساختن یک فیلم جدی هنری است- اغلب تجربی است وبر اساس طرح های مردم پسندنیست ساخت اصولی ومنطقی دارد وبا استدلال های حقیقی پیش-میرود تا معیارهای تجارتی مفید- ودربر گیرنده معیارهای غیر معمول است واز سمبل های درسطح بالا درمحتوا بکار میگیرد-نظر شخصی من-اختلاف ماهوی زیادی بین فرهنگ غربی واسلامی وجود دارد وهمچنین در پرادخت وپرداژش اندیشه های روشنفکرانه—درجملات بالا بحث از بازار خاص وعام شدکه در غرب واقعیت دارد- طبقه روشنفکر یک طبقه ای است-اولا برای خوداش وتفکرات خوداش کار میکند- رب الناس وملک الناس واله الناس نیست- فقط درعمل نتایجانها اندکی به درد طبقهمردم میخورد گرچه رسانه ها تاحدی این نظریات به درک مردم نزدیک میکنند وبعلت سطح بالای تحصیل کرده ها تاحد به افکارالیت ونخبه نزدیک میشوند ولی بسیاراندک هستند که بخواهند دقیقا مطالب نخبه را درک کنند وانهاهم اصرارزیادی ندارند که مردم به اگاه کنند- وبیشتربحث نظری است برخلاف اسلام که مردم در کانون هستند- قران وحدیث راساده شدهاست ومیبایست حداقل تا حدی سعی کنندحقایق اسلام را درک کنند وهرچقدر از پله کان معرفت بالارفتند ارزش بالاتری دارند وعلما بایدسعی کنند تاانجا که میتواندمردم را عالم کنند- واجازه مبتذل شدن فرهنگ ویاخفقان ویابی سوادی وکم خردی را برطف کنند- یک بحث تجربی مطرح شده است-ترغرب تجربه نشان داده است هم به نخبه وهم بهمردم باید تعدادزیادی از متفکرین نقدافکاریک نخبه رابکنند تا به کمال برسد نه مردم ونه نخبه تا گفتمان .جالش درموردی نظری انجام نگیرد زیرا ارزشمند نیست- درحالیکه دراسلام در مباحث تورئیک فقهی  فقط درک دقیق استباط مطرح است ونیاز ی به تجربه کردن ندارد—نقد فیلم ومطالعات-فلیمی متعلق به متفکران-نوعا تعریف انهااز فیلم هنری –داربودن-یک سبک کیفیتی است-که دربر گیرنده معیارمتعین ومتشخص ومتماز- که کاملامغایر روندمعمول-فیلم های  هالیوودی  است-درتحلیل نقدمصری از این- سبک حداکثر ارفاق غرب درجهان سومداین است که یک حکومت به ظاهرناسیوناالیستی ابکی مثبت- وشاد ورو به پیشرفت سریع السیر-دذحالی که دقیقا برعکس است  بسیارمنفی ودرگل مانده وسازنده مردم الکی خوش بدنبال هوا وهوس وچون کرکس خطرناک-دقیقا الگوی حناب اق ای فردین وتیم ایشان درسبکی بسیارهوس انگیز تر درمصر بوده است- زمانی کهدایشان در باشگاه اسنوکر  درانجا باز ی میکرده است توسط کار گردان- اقای هلمی  حلیم کشف میشود- اولین فلیم ایشان= ایام  الحلوا- یعنی بهترین روزهای زندگانی ما—که تیمی بجود میاید که عبارت بود از ایشان – اقای عمر شریف-خانم فتن حماما-عبدل حلیم حافظ- که بعد سینمای مصربه تقلید هالیوود سیاه لشگر زیاد داشته است- که این فیلم موفق شد رکورد گیشه را بشکند فیلم بعد در پنچاه وشش-حب ودموع- عشق واشکها- در زمان مثلا زدوحورده صدای بوریس لی درفیلم بوریس لی واردمثلا قلعه اژدها میشود ویا فیلم گربه صحرا-یا دختران برای عشق ورزیدن وغیره بوده است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است – الهام گرفته از سایت- ویکی پیدیا- فیلم هنری – علت این امر برای تحلیل سینمای مصر بوده است—فیلم هنری نوعایک فیلم جدی است-یک فیلم مستقل است-منطور از فیلم مستقل –خارج ازفیلم های کلیشه کپی زده است-برای بازار خاص ساخته میشوئد نه  برای بازاردعام- یک فیلم هنری از اغاز برای قصدساختن یک فیلم جدی هنری است- اغلب تجربی است وبر اساس طرح های مردم پسندنیست ساخت اصولی ومنطقی دارد وبا استدلال های حقیقی پیش-میرود تا معیارهای تجارتی مفید- ودربر گیرنده معیارهای غیر معمول است واز سمبل های درسطح بالا درمحتوا بکار میگیرد-نظر شخصی من-اختلاف ماهوی زیادی بین فرهنگ غربی واسلامی وجود دارد وهمچنین در پرادخت وپرداژش اندیشه های روشنفکرانه—درجملات بالا بحث از بازار خاص وعام شدکه در غرب واقعیت دارد- طبقه روشنفکر یک طبقه ای است-اولا برای خوداش وتفکرات خوداش کار میکند- رب الناس وملک الناس واله الناس نیست- فقط درعمل نتایجانها اندکی به درد طبقهمردم میخورد گرچه رسانه ها تاحدی این نظریات به درک مردم نزدیک میکنند وبعلت سطح بالای تحصیل کرده ها تاحد به افکارالیت ونخبه نزدیک میشوند ولی بسیاراندک هستند که بخواهند دقیقا مطالب نخبه را درک کنند وانهاهم اصرارزیادی ندارند که مردم به اگاه کنند- وبیشتربحث نظری است برخلاف اسلام که مردم در کانون هستند- قران وحدیث راساده شدهاست ومیبایست حداقل تا حدی سعی کنندحقایق اسلام را درک کنند وهرچقدر از پله کان معرفت بالارفتند ارزش بالاتری دارند وعلما بایدسعی کنند تاانجا که میتواندمردم را عالم کنند- واجازه مبتذل شدن فرهنگ ویاخفقان ویابی سوادی وکم خردی را برطف کنند- یک بحث تجربی مطرح شده است-ترغرب تجربه نشان داده است هم به نخبه وهم بهمردم باید تعدادزیادی از متفکرین نقدافکاریک نخبه رابکنند تا به کمال برسد نه مردم ونه نخبه تا گفتمان .جالش درموردی نظری انجام نگیرد زیرا ارزشمند نیست- درحالیکه دراسلام در مباحث تورئیک فقهی  فقط درک دقیق استباط مطرح است ونیاز ی به تجربه کردن ندارد—نقد فیلم ومطالعات-فلیمی متعلق به متفکران-نوعا تعریف انهااز فیلم هنری –داربودن-یک سبک کیفیتی است-که دربر گیرنده معیارمتعین ومتشخص ومتماز- که کاملامغایر روندمعمول-فیلم های  هالیوودی  است-درتحلیل نقدمصری از این- سبک حداکثر ارفاق غرب درجهان سومداین است که یک حکومت به ظاهرناسیوناالیستی ابکی مثبت- وشاد ورو به پیشرفت سریع السیر-دذحالی که دقیقا برعکس است  بسیارمنفی ودرگل مانده وسازنده مردم الکی خوش بدنبال هوا وهوس وچون کرکس خطرناک-دقیقا الگوی حناب اق ای فردین وتیم ایشان درسبکی بسیارهوس انگیز تر درمصر بوده است- زمانی کهدایشان در باشگاه اسنوکر  درانجا باز ی میکرده است توسط کار گردان- اقای هلمی  حلیم کشف میشود- اولین فلیم ایشان= ایام  الحلوا- یعنی بهترین روزهای زندگانی ما—که تیمی بجود میاید که عبارت بود از ایشان – اقای عمر شریف-خانم فتن حماما-عبدل حلیم حافظ- که بعد سینمای مصربه تقلید هالیوود سیاه لشگر زیاد داشته است- که این فیلم موفق شد رکورد گیشه را بشکند فیلم بعد در پنچاه وشش-حب ودموع- عشق واشکها- در زمان مثلا زدوحورده صدای بوریس لی درفیلم بوریس لی واردمثلا قلعه اژدها میشود ویا فیلم گربه صحرا-یا دختران برای عشق ورزیدن وغیره بوده است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3