سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

 بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- طاغوتیان زمانی که بامخالفتها روبرو میشوند-متوجه میشود نقش اتاترک جهانی را بازی کردند- مایه وسرمایه زیادی مطلبد چنان که تصور میکنند اسان ورحت مورد دلخواه نیست-رخلاف قوانین داخلی کشورها، روندهای سازمان ملل متحد بر مبنای مطلع شدن اعضا از تعهداتشان کار می‌کند -در برخی مواقع درباره آن رأی‌گیری می‌کنند- و بعد آن را به صورت داخلی اجرا می‌کنند. در زمان اختلاف که در روند شورای امنیت سردرگمی به وجود آمده، کدام راه را باید برگزینند و در داخل کشورهایشان از کدام قانون پیروی می‌کنند؟ خصوصاً اگر روسیه و چین تصمیم بگیرند به ایران سلاح بفروشند و آنگونه رفتار کنند که گویی دنیا همچنان در وضعیت پیش از استفاده از «اسنپ‌بک» است.

و سومین موضوع که مرتبط هم هست توانایی ایالات متحده در آینده برای مذاکره در شورای امنیت است که به شدت تضعیف می‌شود خصوصاً وقتی در زمینه اقدامات قهرآمیز باشد. ممکن است برخی استدلال کنند که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقایسه با فشار یک‌جانبه ایالات متحده موضوعی بی‌مصرف است، اما به نظر من اشتباه می‌کنند.

اقدامات تحریمی ایالات متحده می‌تواند بدون حمایت بین‌المللی تا حدی تأثیر داشته باشد، اما حتی دولت ترامپ با رویکرد «آمریکا محور» به وضوح قبول دارد که حمایت قانونی بین‌المللی برای رویکردش ضروری است. اگر مهم نبود، پس چرا چنین بکنند؟ اگر حمایت بین‌المللی داشته باشند، یعنی قانون 190 کشور و چندین سازمان و نهاد بین‌المللی از آن پشتیبانی می‌کند.

این به پرسنل دیپلماتیک، نظامی، اطلاعاتی و امنیتیِ آمریکا اعتبار بیشتری می‌دهد تا بتوانند از ارسال تسلیحات ممانعت کنند، جلوی مبادلات مالی را بگیرند و یا با سفر دشمنانمان مقابله کنند. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بی‌نقص نیستند و پیروی بین‌المللی کامل از آن‌ها نمی‌شود اما مهر حمایت بین‌المللی‌ای که بر خود دارند برای این مأموریت‌ها ضروری است و از همین جهت به سود امنیت ملی آمریکاست.

ما به قیمت به خطر انداختن خودمان، آن را بازیچه قرار می‌دهیم. ریچارد نفیو، مذاکره‌کننده پیشین ایالات متحده آمریکا با ایران،     محقق ارشد در دانشگاه کلمبیا و تحلیلگر ارشد مؤسسه بروکینگز است. او همچنین نویسنده کتاب «هنر تحریم‌ها» است   .


16x9 Image

 

ریچارد نفیو

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-شکرگاری خداوند درحدکمال انچنان باید کرد که مرد رضا او است اولا بلت این تابلوی زیبای صفات متعالی که دارد وانسان رابوجد درمیاور- و- باعث افتخار وسربلندی اسنان است- انچنان دریا وخورشید وستارگان انسان رابوجد میاورند- دوم ستایش بی حد بعلت خلقت خود ودیکرعوالم این جهان وان جهان وبخصوص فراهم امدن هدایت ورسیدن به کمال وخلق هادیانی که در عظمت بخشیدن به ما تمام سعی وکوشش خودرا کردند- ودرایران هرنع دلسوزی وهرنوع زجر وزحمت تا شهید شدن دریغ نه ورزیدند- هدف ونشان دادن راه وجهت به سمت هدف ودروی از گمراه شدن وماندن در راه را بهما نشان دادن اگر امامت باشد- وقران نباشد شناخت رسالت وامامت مشکل میشود وراهای برای درک ان وجودندارد انم کتاب جاودان باشد حجت بر انسان تمام نمیشود واگر قران باشد ورسالت وامامت نباشد فردی که میبایست هادی وراهنما باشد وجود پیدا نمکند ودرتبین راه وتفسیر دقیق امکان ناپذیر میشود وهرکس ا ز ازظنخود شد یارمن است واختلافات وگووبگو ها همچنان ادامه میابد وپایانی برای ان میسر نیست- وعظمت الهی وهدایت الهی دچار خدشه وحتی گمراهی میشودوسرانجام قران کم وزیاد میشود - رسالت وامامت توسط قران اثبات میشود- وامامت عوم سنگینی وزیادی از دل قران بیرون میاورد- انچنان که رسالت صلواته الله علیه واله والسلم- فرمودند ایندو باهم برسرحوض کوثر به نزدمن میایند شما برسرحوض کوثر بهنزدمن میاید- ومن ازشما درباره ایندو قران وعترتم سئوال میکنم چه کردید وهرکس مخالفت کرد ازحوضکوثر نمینوشد وزندگانی را تباه کرده است ودرجاده جهنم-گام زده واز عمراش جز بهره ای کم دنیائی نصیبی نداشته است واخرت را ازدست داده است وزندگانی درحقیقت عبث وبازیچه سیاست واغراض بچگانه تصور کرده است که هیچ حکمتی سنگنین درجوف وماور ان نیست- درحد لب تر کنی سپری کرده است وهیچوگنه لذت عمیق نداشته است وبه معرفتی سترگ دست پیدانکرده است وسگ سیرک- سریک بازان شده است- ابن ماجه قزوینی از سعدبن ابی وقاص نقل حدیث میکند- که- عبدالرحمن – معروف به ابن سابط- از سعدبن ابی وقاص نقل میکند-که دریکی از سال های حج- معاویه به مکه رفته بود- سعد بن ابی وقاص به ملاقات او رفت- دراین هنگام- حاضران برای خوشحال کردن معاویه از حضرت علی علیه السلام بدگویی میکند—سعد از ذشنیدن نکوهش انان خشمناک شد وگفت چنین سخنان نابجا ونابخردانه را درباره بزرگواری میگوئید کهخود از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم شیدم که فرمد-من کنت مولاه فعلی مولاه وشنیدم- خطاب-به علی علیه السلام- می فرمود – انت منی بمنزلته هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی- شما به مانند هارون هستید برای حضرت موسی علیه السلام تشبیه ای که یک محکم دران است زبان غربی زبانی است که بیشازهمه زبان ها لغت دارد به این علت که هرلغت که در اقوام عربی جمع شده است گرچه زبان حجاز مطرح بوده است واحدی عیار است ولی کل لغت عربی مطرح است وقران از کل انها سود جسته است وهرنوع ضرب المثل وبیتها بعنوان یک ضرب المثل اسفتاده کرده است- برای انکه فقه وتفسیر درک شود فرض کنید درحوزه یک درخت است- درتابستان کنار درخت باشید کوچکترین سایه نباشد یک لغت دارد اگرنیمی درسایه ونیمی درافتاب باشید یک لغت دیگر دارد اگر زر سایه درخت باشید دایره های کوچکی انزنور بتابد و لی زیادنباشد یک لغت دیگر داریدووو- پس اعراب بیانات رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بخوبی درک میکردند وبا این ادبیات رشد میکردند وبکار میبردند وکاملا مانوس وبهدرک ان مسلط بودند وباز  ابن ابی وقاص  میگوید-  همانا پرچم جنگ را به مردی می سپارم که خدا ورسول خدا صلواته اله علیه واله اورا دوست دارند- یعنیخداوندمنان ورسول اش اش پشتیبان ایشان هستند- این سعدبن ابی وقاص ادم بهشتی هم نیست بسیار فرد جاه طلب وپول پرستی بوده است وچن ازروسای بزرگ مکه بوده است اهمیت خاصی پیدا میکند وبرای مقام دنیا وپول دنیا به معاویه نزدیکمیشود وتصور میکنم ریاست بصره به او دادمیشود وبسیارمحل حکمرانی مجللیدرست میکند ودر دارالعماره را برمردم میبنددتا انکهمردم ب نزد عمر ازاو شکایت میکنند- این یک نمونه است- دوست صمیمی معاویه است ولی تاثیری نمیگذار بخوبی نشان میدهد-کهمردم مانند سگ سیرک تربیت میشدند ازخودعقل وشعور درک ندارند- ونان بنرخ روز میخورند- جالب است بهاریومسلم دوکتاب معروف در باره حدیث تقلین دارای خصوصیاتی است که درنزدانها حداقل موثق است بلکه صحیح است- روز اول هم صحیح بوده است داریم درتاریخ بارها برداران سنی شکایت میکردنداین احادیث صحیح تاموثق شیعه را اثبات میکنندولی انها میگفتند دین خلیفه مطرح است وبه احتمال زیادموثق است تبدیل به ضعیف کردندوزمانی ذهبی بزرگترین بوجود اورنده علم الرجال بردان سنی که روی یکدهزارحدیث کار کرده است بهمراتب قوی تراز گذشتگان است میفرمایدحدیث ثقلین برا سا ملاکهای فقهی بهاری ومسلم حداقل موثق است ومن چگونه من انرا ضعیف بدانم باز مردم مااند سگ سیرک ازعقل وشعور همه چیز بری وخالی میکند که خوشبختانه یامتاسفانه امروزه شاهد وناظر هستیم- ادامه دارد

ضعیف بدانم

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-شکرگاری خداوند درحدکمال انچنان باید کرد که مرد رضا او است اولا بلت این تابلوی زیبای صفات متعالی که دارد وانسان رابوجد درمیاور- و- باعث افتخار وسربلندی اسنان است- انچنان دریا وخورشید وستارگان انسان رابوجد میاورند- دوم ستایش بی حد بعلت خلقت خود ودیکرعوالم این جهان وان جهان وبخصوص فراهم امدن هدایت ورسیدن به کمال وخلق هادیانی که در عظمت بخشیدن به ما تمام سعی وکوشش خودرا کردند- ودرایران هرنع دلسوزی وهرنوع زجر وزحمت تا شهید شدن دریغ نه ورزیدند- هدف ونشان دادن راه وجهت به سمت هدف ودروی از گمراه شدن وماندن در راه را بهما نشان دادن اگر امامت باشد- وقران نباشد شناخت رسالت وامامت مشکل میشود وراهای برای درک ان وجودندارد انم کتاب جاودان باشد حجت بر انسان تمام نمیشود واگر قران باشد ورسالت وامامت نباشد فردی که میبایست هادی وراهنما باشد وجود پیدا نمکند ودرتبین راه وتفسیر دقیق امکان ناپذیر میشود وهرکس ا ز ازظنخود شد یارمن است واختلافات وگووبگو ها همچنان ادامه میابد وپایانی برای ان میسر نیست- وعظمت الهی وهدایت الهی دچار خدشه وحتی گمراهی میشودوسرانجام قران کم وزیاد میشود - رسالت وامامت توسط قران اثبات میشود- وامامت عوم سنگینی وزیادی از دل قران بیرون میاورد- انچنان که رسالت صلواته الله علیه واله والسلم- فرمودند ایندو باهم برسرحوض کوثر به نزدمن میایند شما برسرحوض کوثر بهنزدمن میاید- ومن ازشما درباره ایندو قران وعترتم سئوال میکنم چه کردید وهرکس مخالفت کرد ازحوضکوثر نمینوشد وزندگانی را تباه کرده است ودرجاده جهنم-گام زده واز عمراش جز بهره ای کم دنیائی نصیبی نداشته است واخرت را ازدست داده است وزندگانی درحقیقت عبث وبازیچه سیاست واغراض بچگانه تصور کرده است که هیچ حکمتی سنگنین درجوف وماور ان نیست- درحد لب تر کنی سپری کرده است وهیچوگنه لذت عمیق نداشته است وبه معرفتی سترگ دست پیدانکرده است وسگ سیرک- سریک بازان شده است- ابن ماجه قزوینی از سعدبن ابی وقاص نقل حدیث میکند- که- عبدالرحمن – معروف به ابن سابط- از سعدبن ابی وقاص نقل میکند-که دریکی از سال های حج- معاویه به مکه رفته بود- سعد بن ابی وقاص به ملاقات او رفت- دراین هنگام- حاضران برای خوشحال کردن معاویه از حضرت علی علیه السلام بدگویی میکند—سعد از ذشنیدن نکوهش انان خشمناک شد وگفت چنین سخنان نابجا ونابخردانه را درباره بزرگواری میگوئید کهخود از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم شیدم که فرمد-من کنت مولاه فعلی مولاه وشنیدم- خطاب-به علی علیه السلام- می فرمود – انت منی بمنزلته هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی- شما به مانند هارون هستید برای حضرت موسی علیه السلام تشبیه ای که یک محکم دران است زبان غربی زبانی است که بیشازهمه زبان ها لغت دارد به این علت که هرلغت که در اقوام عربی جمع شده است گرچه زبان حجاز مطرح بوده است واحدی عیار است ولی کل لغت عربی مطرح است وقران از کل انها سود جسته است وهرنوع ضرب المثل وبیتها بعنوان یک ضرب المثل اسفتاده کرده است- برای انکه فقه وتفسیر درک شود فرض کنید درحوزه یک درخت است- درتابستان کنار درخت باشید کوچکترین سایه نباشد یک لغت دارد اگرنیمی درسایه ونیمی درافتاب باشید یک لغت دیگر دارد اگر زر سایه درخت باشید دایره های کوچکی انزنور بتابد و لی زیادنباشد یک لغت دیگر داریدووو- پس اعراب بیانات رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بخوبی درک میکردند وبا این ادبیات رشد میکردند وبکار میبردند وکاملا مانوس وبهدرک ان مسلط بودند وباز  ابن ابی وقاص  میگوید-  همانا پرچم جنگ را به مردی می سپارم که خدا ورسول خدا صلواته اله علیه واله اورا دوست دارند- یعنیخداوندمنان ورسول اش اش پشتیبان ایشان هستند- این سعدبن ابی وقاص ادم بهشتی هم نیست بسیار فرد جاه طلب وپول پرستی بوده است وچن ازروسای بزرگ مکه بوده است اهمیت خاصی پیدا میکند وبرای مقام دنیا وپول دنیا به معاویه نزدیکمیشود وتصور میکنم ریاست بصره به او دادمیشود وبسیارمحل حکمرانی مجللیدرست میکند ودر دارالعماره را برمردم میبنددتا انکهمردم ب نزد عمر ازاو شکایت میکنند- این یک نمونه است- دوست صمیمی معاویه است ولی تاثیری نمیگذار بخوبی نشان میدهد-کهمردم مانند سگ سیرک تربیت میشدند ازخودعقل وشعور درک ندارند- ونان بنرخ روز میخورند- جالب است بهاریومسلم دوکتاب معروف در باره حدیث تقلین دارای خصوصیاتی است که درنزدانها حداقل موثق است بلکه صحیح است- روز اول هم صحیح بوده است داریم درتاریخ بارها برداران سنی شکایت میکردنداین احادیث صحیح تاموثق شیعه را اثبات میکنندولی انها میگفتند دین خلیفه مطرح است وبه احتمال زیادموثق است تبدیل به ضعیف کردندوزمانی ذهبی بزرگترین بوجود اورنده علم الرجال بردان سنی که روی یکدهزارحدیث کار کرده است بهمراتب قوی تراز گذشتگان است میفرمایدحدیث ثقلین برا سا ملاکهای فقهی بهاری ومسلم حداقل موثق است ومن چگونه من انرا ضعیف بدانم باز مردم مااند سگ سیرک ازعقل وشعور همه چیز بری وخالی میکند که خوشبختانه یامتاسفانه امروزه شاهد وناظر هستیم- ادامه دارد

ضعیف بدانم

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-توجه من به بلاروس جلب شد- دونکته حائز اهمیت است-اول کشتار اقای استالین درحد وسیع که به 350000 هزار رسید که ادعا کند این شهرهاخالی ازسکنه است وروسها رادرانجا جای دهد ولی دران زمان درایران بازتابی نداشت نداشتن خبرنگار یکی ازاین مسئاله است- تقربیا کمک المان نازی به بلا روس تاحدی تازمانی که در روسیه وبلا روس بودن به عدم کشتار کمک کرد وهردو نژاد اسلاو هستند- نکته دوم کشور کم جمعیت تاحدیبزرگ لیتوانی به مدت تقریبا 150 سال بر روسیه بلا روس ولهستان حکومت کرد- درست مانند انگلیسی ها در کشورهای مستعمره واساس ان پراکندگی جمعیت دوک یاشاهزاده نشین که باهم درجنگ هستند ویا اعنتائی به هم ندارندامروزه جمعیت لیتوانی سه میلیون است- درس های تاریخ- امروزه بین بلا روس ولیتوانی- اختلاف زیادی ایجاد شده است- دراوائل فروپاشی شوروی- مردم بلا روس ازحقه استالین که اسم بلاروس بلاروسی نامید- بلا درزبان بلاروس به معنای سفید است- که عثمانی ها به بلاروس بیاض روس میگفتندمردم از این جهت ازاین کلمه نفرت داشتند لذا بهخود لیتوا یعنی به سمت کشور لیتوانیمتامیل هستند وسرشماری گوگل راقبول کردند هرگاه درداخل امکانات درستی نباشد ومردم به حتی به دشمنان خود متوسل میشود مثلا راستی ازمائی شه هستند وگوگل سرشماری اش نشان داد وفقط سه درصد  بلا روس راقبول دارند-ولی بعدا نزاع خودرا باروسیه به فراشوی گذاشتند وتوسط اقای کلشینکو روابط با روسیه گرم شد واز لیتوانی که به سمت غرب رفت فاصله گرفتند به نظر میرسد لیتوانی بسیارمردم کوشا وبسیارباهوش هستند حتی تاحدی قیافه های انها ایرانی است- انها دمکراسی لیبرال هستندذا موردتوجه غرب واروپا هستند-نبرد بین سوسیالیست ولبیرال دمکراسی مطرح است هردو وحشت دارند که شکست بخورند بلروس درمراحل اول سعی خود دروستاها گذاشت وکمتر به شهره پرداخت لذا جمعیت عظیم با ایشان هستند وکم کم به شهرا وپیشرفت درصنعت توجه کرد ولیبرال دمکراسی در بلاروس محدود کرد وامریکا تحریم ایجادکرد گرچه درمراحل او روسیه بازار تمام کننده است وکمک های زیادی به بلاروس کرد بخصوص درمسئله نفت وخودکه باتحریم مواجه شد این مکم ها قطع شد ودوران رکود دوساله پیدا کرد درحالیکه درحال ماهانه-حداقل دومیلیارد دولار اضافه بر سازمان بدست اورده است- در نفت سوسه 6.5 درصد دارد- اما بههمان برجستگی است که سویس سابق بوده است –بالاترین حقوق اروپا میدهد 45000یورو حقوق جراح است 45000 هزار پست خالی دارد وبیکار دودرصد است- درساخت پالا یشگاه به دقت صد نائل شده است درعوم پزشگی داروسازی کشاورزی اینترنت ومخابرات پیشرفت درسط ح بنادر عظیم وحمل ونقل عظیم دریائی –که درشرق نمونه است که طرح ملی ساخت معظمترین وپیشرفته ترین کشتی های جهانی شروع شده درساخت قطعات حتی برای هواپیما به کمال رسیده است ودرداروسازی پیشرفت زیادی کرده است درهرحال هردم به مخالفین یک دیگر کمک میکنند


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-من مایل نیستم خز عبلات ومزخرفات وسفسطه برج عاج نشنین ایرانی غرب زده را پاسخ بدهم- اخیرا اقای انسانلو واقای علی لیمونادی که باخنم مریم سطوت و شوهر اش که جزوچریکهای فدائیان بودند-نقد انتقادی داشته باشم- خداوندمنان درقران میفرماید-من ظالمین از راهی که تصور نمیکنند-سرنگون میکنم- ویک درس بزرگی درایت الکرسی میدهد که یک بحث دقیق مدیریتی است-میرماید من به راحتی ایسمانرا کنترول وهدایت وبسط میدهم مسئله بسط یک مسئله بسیارمهم است-خداوندمنان الرحمن الرحیم پس مسئله باید بسط باشد ولی چرا قبض است درقبض میرماید برای بشر است انهم بعلت حکمت- که جلوی بسط های واقعی نگیرد قدرت خودرا وبسط خودرا دراسمان نشان میدهد- این ظرفیت الهی است پس کنترول وبسط زمین کاری اسان است-ما درست برعکس عمل میکنم بهچای انکه ازسطح بالا به پاین بیایم از سطح پائین که برفرض خوب عمل کرده است به بالامیبریم- پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم ازبالاترین سطوح مدیریت ضعیفترین ملت را دربر گرفت- درستارگان بطن ان درباره بشر ومدیریت است اگر درجائی انرژِی بود این انرژِی ساکن است-اگر کمپر سشود –پرس شود شدید بخشی ازان به ماده تبدیل میشوداگر میزان تبدیل به ماده حاوی فلزلت سنگین وخاص باشد که در زمن درهسته تشخیص دادن المنیوم واهنایجاد چرخش میکند وگردوغبار بخود جذب میکند وستاره تشکیل میدهد درازمایشگاه هم انجام گرفت روسها معتقد هستند ذرات اهن وکربن دررویزمین که بصورت پراکنده باشند ایجاد چرخش میکنند اینهم اثبات شده است هرو انها نورعلی نور است که درزمین رخ داده است یعنی امامت وامت میتوانند تغیر وجهت ایجاد کنند حال نظراین است جاذبی مرکز ثقل به هسته سنگینتر وذرات بیشر درخاک ایجادمیشودت که فلزات ان غیرفلزات دررو درزمین است واستخراج ان ممکن است-مفید واقع شود- بالای سر زمین یک تیکه ابر سرخ است به عرض سی کیلومتر وطول سیصد کیلومتر-نزدیک شکل بهرام دلاور یارستم شمشیر دار است اگر این انرژِی که ازنوع انرژی اولیه است فشاربران وارد شود منوظمه شمسی مانند یک تخممرغ- کا باموشکنزدیک به سرعت نور به سمت خود میکشاند علت سرخ بودن اش گرد وغبار است که جذب این انرژی شدن اجازه داده نمیشود از نزدیکی ان موشک حرکت کند وبعضی معتقدهستند علت قیامت تغیر -دراین اترژی استحال یک ستار سنگین افول میکنئ تعداد خاصی ستاره دراثر به غلیان اوردن ارژی تولید میکند امادرحدیث است هرلحظه خداوندمنان بهعدد ریگ های بیابان بعلاوه قطرات دریاها فرشته خلق میکند-همگی درجهت کاری وهمه ستایش سنگین الهی میکند پس انسان ستایش قسمت عمده اش برای خوداش مفید است عشق به خداوندمنان اساس کار است-کندی که روی کار امد وباپیشرفت نظامی شرق کهقدرت خودرا درویتنام نشان داد امریکا بوضه بد مادی دراینده روبرومیشد-ازاروپا کمک خواست انهاهم قبول کردن درجهان سوم کهوضع ایران درمحجوع بدنبود وامید پیشرفت بود یکبار فیمت نفت کم شد واز کشورهای نفتی درخواست شد کشاورزی خودربه حداقل برسانند ومیزان مصرف زیاد کنند- وبهترین زمینهای خود اجاره بهغرب بدهند امریکائی معتقد هستنداناناس درصحبانه بسیارحتی یکلیوان کوچک موثراست وبهمارچوبه علاقه زیادارند .مداوم این گرانمیشودلذا زمینهای اطراف سدکرج به امریکائی هاداده شد که اناناس ومارچوبه تولید کنند وبتوانداین مشکل راحل کنند وپنبیه ایران حتیدرداخل استفاده نشود وگویا یک افت به زدند که قابل برطف کردن نبود مخصوصا گنبد قابوس-کهصدای شاه درامدامدنظام اصلاحات ارضی کند که بظاهر وضع کشاورزان بهترشود باکمبود مالی روبروشد وضع بدتر شدتاانجا که اقای علم میفرمایدتنها راه نجات یدرصد طرح حتی ضروری بزنیم وقیمتها رابالاببریم- وبه شاه گفته است به همین علت مردم حق انقلاب دارند وشاه ساکت وبغرب رفت وگفت مابرای جبران مسائل مادی بیاد درپمببنزینهای امریکا شریک باشیم اما کدام گوش شنوا؟؟ این اولین ضربه دوم امریکا برای کوبیدن کمونیست اقداام های زیادیمیکرد بخصوص در باره اروپای شرقی ولی غرب با تعجب متوجه شد شوروی بقدرکافی قوی شده است وانهم پاسخ امریکارا میدهد وازهمه مهمتر بهترین مثال ایران بود اینهم یک عمل شددکه غرب تاحدی گفته های شوروی تصدیق کرد وزمینه هائی برای بی بیسی کهانگلستان متحد شاه بود شروع کرد تا تاثیرات شوروی خنثی کند وشاههم فرصت درست کردن که پیدا کند پیداکند ولی مردم بهتر فمیدنند وگول نخوردنددقت کنیم به اخبارانزملن توجه کنیم شمال تهران انقلابی تراز جنوب تهران است اطراف بازار بیشترانقلابی هستند تا جاهای فقیر بیشترفقرا بعلت شخصیت عظیم روحانی امام الراحل به حرکت درامدن-که اصلا سبقه نداشت البته گرانی وبیکارشدن تود های مردمی بعلت تعطیل شده جاده سازی وغیره انهم عامل دگیری شد جناب اقای علیلیومنادی نقش روشنفکران دانشجویان بسیارکمی لحاظ کردن که دانشگاه تبدیل بهیک اتشفشان شد وفرزندان اصلاحات ارضی انقلابی شدن اولی وزرات خانه وزرلت خانه نفت بود که اعتصاب کرد وپس اموزش وپروش ودانشگاه امدن زنان رطول تاری ایران بینظیر بود بخصوص هرچه زمان میذشت میزان حجاب چه واقعی چه سیاسی زیادشد درست برخلاف درک عمومی حتی بودپس یک نقشه قهری الهی بدست خودبشر ایجاد کرد- اقای انسان لو تصور میکند ان جملاتی دراین گفته میشد وچپ میگفت هنوز دوام دارد واثر دارد- انمطالب حتی در کمترجائی در دنیای کمونیست اندکی ممکن اس باقی مانده باشد باین شعار که جنچنگ تاپیروز ی کمونیست درجهان وامام الراحلذان شعار تبدیل کرد جنگ جنگ تارفع فتنه- ایشان درزمان کمونیستی میگفتند کشوری مانند شوروی با ان پیشرفت بعلت شعارهای فلسفی اقای مارکس ولنین است واگر اروپای شرقیدرجائی پیشرف نکرد درکل بنفع کمونیست بین اللمل است- وهروز بیان میکردند پیشرفت غرب بعلت چپاول است وکمونیست دراینده اجازه چپاول نمیدهد وانها سرنگون میشوند ولی اینطور نشد چون یا سکلاریسیم ویاپیشرفت دین ها مسحی از جمله پروتستانیزیم حرکت روبجلو ایجادکردحتی کاتولیک تغیرات عمده کرد حالا ایشان میگوید که انفجار بندر بیروت کارایران است بنفع لبنان است که بیشتر تحت حمایت اراین دربیاید واقای لیمونادی میگوید با سرکوب روشنفکران واقعی واندک تحصیل کرده ها تواستندمردم را فریب دهند حال که شما مداوم یقه پاره کنید وحقایقرا میگوئید؟؟ چرا مردم عکسالعمل نشان نمیدهند تاخرعمر فریب میخورند این تز شمادرست است؟؟ حال خانم سطوت وشوهراش چون انهادرخانه ها تیمی نبود ولی سمپات فدائی ان خلق بودند وخودشان جدا زندگانی میکردند ساواکمتوجه انهانشد ولی هرکه درخانه تیمی بود خود افرادفدائی انهارالو دادند اختلافا زیاد شد چونه یک حزب که ادعا دارد وحدت ایجاد میکند روش دقیق دارد وغیره مداوم به اعضاخودمشکوک وانهارا به طریق حذف میکند وازمردم فراری هستندکه اگرمتوجه شوندانهارالو میدهند روی این مطلب فکر کردند راحلی تا امروز پیدا کردند بلوک شرقچپ باایران اترباط ندارد؟؟ ضدغرب قویتراز ایران وجوددارد؟؟شما که فقط ششماه میتوانست زنده باشد درباره ان فکر کردید؟؟ برگردید مصافه قران رامطالعه کنید وتاریخ بازبینی کنید وبه استدلال عمیق قرانی توجه کند هوای نفسرکنار بگذارید بی جهت خودرا به تاریکی-ها نسپارید انشاالله


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمان الرحیم-نظریات شخصی است- تفسیر به روز ایت الکرسی- ایات ایت الکرسی – غرر ایات گفتند یعنی ایات بسیار درخشان کلمه مغرور زمانی است که فرد خودرا بسیار درخشان وقدرتمند میدانددرحالیکه اینطور نیست پا از گلیم خودا ش بیرون گذاشته است خارج از ظرفیت وتواناش است-خداوندمنان در ایت کرسی جواب های بسیار زیبا ودندان شکن به سوالات کفرامیز واحمقانه داده است وتاحدی جلوی سئوالات مغرضانه .احمفانه را گرفته است-جناب حجت اسلاموالمسلین از شاگردان ایت الله العظمی جوادی املی- رحمت الله علیهبدرستی فرمودند ایت الکرسی شان زیربنایئ وزیر ساختی دارد که بسیارمهم است ودرک افرادکم اندیش دچار لغزش میشوند-مهمترین موضوع شناخت ذات وصفات وافعال الهی است که کلیدی ترین موضوعات است- ودرین ایات سعی میکند خداوندمنان چگونه به سئوالات وجواب برهانی توجه کنند ازکدام زاویه وارد بحث شوند-همانطور که حضرت علامه الدهر ایت الله محمدحسن طبا طبائی رحمت الله علیه تمام مسائل سرانجام به درک توحید میرسد-خداوندمنان- بامهارت ازصفات خوداش حال نام انرا عرفان بگذارید یا برهان علم کلام مسئله راحل میکند-وبخوبی روشن میکند که رقبای قیلی این توان راندارند-انسان میتواند درک درست داشته باشد ومیتو اد درک غلط داشته باشد میتواند جهل داشته باشد ویا انکه نتواند بخوبی درک کند وعاجز از درک باشد کلمه درک یک لغت عربی است-لغات عربی وبخوص در زبان وحی بامعنای عربی باید شناخت نه معنای فارسی- درعربی دو قوم بهم میرسند ویافرد به فرد دیکری میرسید مگویند ادراک کرد-درک کرد بقوا عظمت حضرت مرحوم ایت الله عبدالله زبرجد رحمت الله علیه-میفرمودند لگرشما یک طرف دیوار باشید- صدای گرگی را شنیدید ازلحاظ عربی شما به یک نتجه کلی میرسید یک سببی است که صدای گرگ بوجود میاورد یقین ندارید که حتما صدای گرگ از منشا گرگ واقعی است بهیک یقین کلی میرسید- ازدیوار که بالارفتید متوجه میشوید ضبط صوت یک ماشین صدای گرگ درمیاورد- انجا شما به یقین میرسید-دونفر درکنار شما صحبت میکنند یکی میگوید ارش درست شد ودیگری میگوید دست حق هراه بسیار مستحکم درحیات-یک سب کلی درک میشود-ولی واقعیت چیست ما به یقین نمیرسیم این را ادراک میکوید مدرک تاحدی این یک مطلبی را  را نشان ومشخص میکند-هر شی ومخلوقی از سرچشمه وجود حی است این یک ادراک است حال ان حی چه خصوصاتی باید اشته باشد باید قیوم باشد دراوج ومستحکم پس حی محدود میتوان مخلوق وخلق محدود کند انهم درشرایطی درحالت شعور وحی باشد اگر اله ای وجود داشت مخلوق یک خالق یکتای حی قیوم است این قیوم وحی دوحالت دارند یکی برای صفات الهی وذات الهی ویک معنای برای مخلوق که پایداری مخلوق بعلت پیادرای الهی است دران شی استمثال میاورند که چلچراغ توسط ان میله که به سقف متصل است پایداری دارد مثلا زلزله بیاید وفرد تغیر ایجاد کند این بین میرود-اینانسان مشوط به شرط ئاست شرط باشد ان سبب است شرط نباشد ان سشبب یاان موجودنیست لذا اصطلاح ممکن الوجود-و واجال الوجود را درفلسفه چناب ابن سینا تالیف کرد- خداوندمنان برای انکه رقبا را که به – درعربی وقرانی –ند-میگویندکهجمع ان انداد – است میفرماید من نه خوب کوتاه ونه خواب سنگین وطولانی ندارم- دربهشت هم انسان همینطور است عجیب است تمام اله ها درعرب ساعت خواب دارند- صحبت نمیکردند ونمیشنیدند-ولی الهام بغردی داشتند که بیان میکردند فردا من ازساعت ده به بالا بیدارم- گوبلز مسئول رسانی و تبلیغات هیتلربود فیلسوف امریکائی که ایشان کشتند ولی ازتمام حیله هایاو استفاده میکنند که دروغ بزرگ همیشه تاثیر گذر است که ازروی حساب کتاب شباشد وعلمی وحقیقی جلوه کند ولو درباطن مزخرف باشداگر بخواب برود حی القیوم نیست الهای که بخواب میرود الله نیست مخلوق اوهام انسان استلذا مسیحیت مجبور شده است دو روح برای حضرت مسیح علیه السلام بنحوی بین انها وحدت قهریبدهد که ازهم جدا نمیشوند جمع اضدا کرده است هرجا هم باشد وهم باشد جمع شود فقط تبلیغات میتواند انرابشکلی بیان ند فردرا تحت تاثیرقراردهد-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-حس عقل خویش-درهویت-هو-غایبی که من دراعیان میبینم-اویکپارچه درخود وجوشان ازمی عحب والاعجب حیرت واگاه-دو پارچه درخودودیگرمیبینم درعجبم درب چون ققونسش احیا ودرصبح بانور خورشیدمیمیرم- لئتنه درخود را بجائی میردمن درراه عشق خسته خسته ولی روان میایم هرچه خواستم صفت را بکناری بزنم باز دراین دایره سرگرداه ام- این کلامی درمی عقل مست وملنگ درعجبم که خم جوشید-حس کف بر دهن نیاورد هنوز من بین بازی عقلم هنوز- عقل را میتوان بسخن دراورد اماعشق در دایره سرگردان است هنوز


ارسال شده در توسط علی
<      1   2   3   4   5   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3