سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-عرفان- گرچه حقیر کم بهره ا زعرفان نظری بردم-ولی عرفان عملی خوشبختانه زیاد بودهاست که نشان میدهد کم توجه ای ها حکمت دارد—کلا ایدلوژِی زمانی ارزش دارد که انسان درنظر وعمل بتواند با ان عجین شود وبه نتایج عقلانی وسودمند برسد-مثلا بت پرستی وشرک- این خصوصیات راندارد- ودرتمام مدت-خیال بافی واوهام بوده است وفرد دل خودرا خوش میکرده است- ودر عمل نتجه برعکس میشده است از عرفان از لحاظ نظری هستی متعلق به خداوندمنان وتمام هستی وهمه چیز پیامی از طرف خداوندمنان دارد- وعارف درصدد کشف این پیام ها است- ومیکوشدانرا تعریف وتفسیر کند-هیچ چیز تصادفی نیست همه چیز براساس حکمتی است حضرت استاد مرحوم ایت الله کرامت ملک الحسینی رحمت الله علیه فرمودنددرقبالئل عرب حتی درقریه های کوچک عرفا وعلما شان برزگی داشتند حتی اجازه نمیداند کهانها کار کنند ومیگقتند شمادرصدد کشف حقایق باشید- وعارفی برا تپه قریه چادر زده بود- مطالعه میکرد نزدیکی چادر ایشان سنگی بزرگ وجود اشت که مسگر ها روی ان سنگ با پتک در حال درست کردنیک دیگ مسی بودند-حال این پتگ راخداوندمنان تصور کنیم یا قضا وقدر الهی برمس میکوبد کهانرادیگ کند ودیگ برسنگ فشار میاورد وسنگ بر دیگ این سنگ است که عاقبت خرد میشود   صحنه کربلا راتصور کنید امام حسین علیه السلام پدر حکمت ومادر عشق صاعقه دین وباران دین-کنار ان چادر خانمی شیر میدوشید-عارفپرسید چه میکنی گفت رسالت خودرا انجام میدهم فردی ناشناس امد به قریه با عارف اشنا شد رفت وباز گشت به مقداری پارچه ودرنزد عارف شروع به تلمذ ودرس یادگرفتن کرد فردی گفت پارچه علامت ازدواج است وعارف ازدواج کرد


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است – بخش سوم شش زبان سخت-چهارم زبان ترکی- به لغت جدید توجه کنید-agglutinative -اگلات نی تیو-به معنای یک کلمه با بیشتر با فعل جمع میشود کهمعنای حدید وجهت جدیدی رابوجود میاورد- مثل خوب بودن بد بودن لطیف بودن با اسم مثلامند دانشمند بهرهمند قدرت مند- که به ان هم گسوند وپیش وند درجائی گفته میشود بخش- یا پاره فعل هم گفته میشود- زبان ترکی دراین موضوع بشدت تحت تاثیر واقع شده است- وجزو این طبقه از زبان ها است- که درزبان انگلیسی بیشتر از حرف اضافه استفاده میشود- این نتجه فعل های بسیار طولانی رابوجود میاورد-مانند کون یوشمی-ردددی یورلار-یعنی انها از صحبت کردن امتناع کردند-زبان ترکی هم-همچنین شامل درک انگلیسی زبانها هم میشود-کهدر درک هماهنگی حروف صدار دار با کلمه دچار سردرگمی وگیچی شوند-که ازیک قانون واحدی تبعیت نمیکند وتغیرات دارد- ویا دراخر کلمه می اید-که کلمه اضافه میشود-که تلفظ کلمه را راحت تر ولطیفتر ونرم تر کند- تعداد بیشماری-کلمات غیر ترکی که اصل انها عربی است اضافه شده است که به مشکلات زبان ترکی را افزوده است- خبر خوش برای داوطلبان زبان ترکی ان است که- به نسبت- استثناهای گرامری ودستوری نسبت به زبان های دیگر- بسیار کم است هجی کردن بسیار قانون مند وراحت در حد شاهکار است-به راحتی میتوان چنین ترکیب در زبان را که بسیار کمیاب است کشف کرد(که از لحاظ زیانشناسی ترکیب هوش عالی وبی توجه ای باهم ترکیب شده باشد- کلمه انگلیسی –تلفظ بیشتر نورد وکمتر نرد استnerd)-


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بخش دوم شش زبان-سخت- 4- زبان روسی – چهارمین زبان سی وغیر اشنا است- برای تلفظ کردن -بایددقت وتوجه داشت که شبیه حروف انگلیسی است – که تلفظ دیگری-که دارد-که صدای ان شبیه صدای لاتینی ان نیست- بعنوان مثال صدای ب در حروف سیرلیک صدای –و- راتولید میکند- ازلحاظ دستوری زبان روسی به سختی زبان لهستانی نیست- اصطلاحی بکابرده است بنام- دارن- یعنی رفو کردن که مایه تعجب وشگفتی شود در تعریف اش از کلمه بلاست بکاربده است به معنای جریان هاو وخاموش و وروشن کردن وقسم مذهبی خوردناین معنارا تداعی میدهدکه زبان روسی از زبان لهستانی به اصطلاح زبان مادر استفاده کرده است-ولی انرا اسان تر کرده است- که نشان تمدن بیشتری است- زبان لهستانی هفت حالت داشت ولی زبان روسی شش حالت دارد-درزبان روسی-در حالت حال ساده زمانی که بهمعنای همین الان است من هستم من میبینم- فعل بودن ندارد- یعنی بنظر مرسد که قتی جمله فعل نداشت زمان حال ساده زمانی است تصور این است من دید –من شنید- من دیدم نیست—باعتث سرگردانی تازه شروع کنندکان میشود- مثلا من یک دانشجو هستم میشود من دانشجو- درست مانند لهستان- انها از دسته های حروف صامت استفاده میکند-که هجی کردن وتلفظ کردن چالش اور میشود- علی الرغم- این مشکلات یادگیری-زبان روسی-علی الرغم-اینمشکلات فوق العاده با ارزش است بخاطر ارتباط ونسبت به سیاست –و- فرهنگ عظیمی که به این زبان وابسطه است- باب ای راباز میکند برای طرفداران خود(که ان  و-مشی را قبول دارنند-کرییر)- وفرصتهائی دلپذیری-راکه ایجاد میکند-


ارسال شده در توسط علی

 

  بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- شش زبان ی که یادگیری ان بسیار سخت است- برای افراد انگلیسی زبان به ترتیب – زبان ماندرین چینی – نوشتن ان بسیار سخت است وهزاران کاراکترکه را باید یادبگیرید که در زبان های لاتینی وجودندارد- -تلفظ انهاهم انواع تلفظ وجود داردکه بسیار سخت است منجمله کانتویس –که چهار نوع تلفظ دارد- ویک لغت میتواند چهارنوع تلفظشود- وهر نوع تلفظ میتواند معنی را تغیردهد برای نمونه کلمه –ما- معنی مادر- اسب سخت-و –سرزنش کردن- دوم عربی است-که جزو پنج زبان مورد انتخاب غرب است-انواع زبان عربی وجود دارد- که بر اساس منطقه وکشور تقسیم بندی میشودکه بطور فاحش باهم اختلاف دارند- انتخابکدام زبان عربی بخش اسان ان است- بیست وهشتحروفان به مراتب اسان تر از کاراکتر های چینی است-وتا حدی تعدیل واصلاح شده است که هماهنگی با سیستم نوشتن شده است- ان خصوصیاتی که ایجاد چالش برای نو اموزان میکنند بطور مشخص وخاص حروف صدا دارد درکلمات است- که خواندن زبان را بسیار مشکل میکند- زمانمیبرد با انهائیکه ازچپ به راست مینویسند تا عادت کنند- صحبت های محلی وخاص کار رابرای یاد گیری سخت میکند- بعصی صدا ها در زبان دیگران نیست- وبصورت ساده برای انگلیسی زبانها عیراشنااست- منجمله تلفظ های ازته حلق باشد- گرامر ودستور زبان ان هم چالش برانگیز است—فعل تمایل دارد که قبلاز فاعل بیاید- وشمامجبورهستید- دونوع فرم لغت رایادبگیرید وماضاف بران شکل وفورم مفرد وجمع را- زبان لهستانی- گرچه برای انگلیسی زبانها است-چالش برانگیز است- هجی کردن ودرست نوشتن ودستور زبان در مناطق مختلف متواند ایجاد زحمت برای انگلیسی زبانها بکند- لغات بار زیادی از حروف صامت دارند- که باعث ایجادمشکلات درتلفظ وهجی کردن میشود-بعنوان نمونه –سزکزاس سی -یعنی خوشحالی-و-بزوزگلدنی-یعنی- بیرحم- سنگدل-در حقیقت- اصطلاحات دسور زبان=گرامر- هفت حالت را نشان میدهد—steriodتلفظ ان استراید معنای ان است که ترکیب شیمیائی بدن را مانند هرومون رامصنوعی بسازنند مانند تلفظ المانی ازنوع استراید میتوان جوجه خروسی-که تاحدی درزبان ترکی وعربی است-لغت کمی از حالت تعادل خارج میشود- جنبه روشن ان زبان لهستانی ار الفبا لاتین استفاده میکند ل تلفظ حروف بسیار نزدیکتر تااکارکترهای-چینی است- وهمچنین عربی وزبان های غیر لاتین استد-دراضافه- توانمندی یادگیری زبان لهستانی بعنوان زبان دوم شمارادرگروه علاقمندانی که مشتاق توسعه موقعیت   لهستان هستند قرار میدهد که مسئله اساسی اقتصاد اروپا است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است بخش دوم نگاه ای به کتاب یهودیان بر علیه صیونیست-حضرت داود علیه السلام یک تپه بزرگی تبدیل به یک شهرکی کرد که متصل به اورشلیم بود-که اورشلیم به هفت تپه بزرگ تبدیل شده است- در بالای تپه یک معبد ساخته شد- این معبد به اسم سیون ویا سییون نامیده شد به معنای یادگیری- لغت زیت در عربی بهمعنای زیتون است کلمه زیتون اززیت تشکیل شده است درلغت عبری ازتیم است که از کلمه ازیت گرفته شده است این لغت به یونان میرود وهم کلمه سیون به یونان میرورد- زیت میشود زان وکلمه سیوم بهمعنای مرد ی که بینی باریک ومستقیم وپهن دارد یعنی نژاد یهود چون برای یادگیری چراغ میساختند واز زیتون استفاده میکردند این معبد هم ازتیم هم میگفتند که درغربی زان شده است همین الان شما در اینترنت کوه زان -را حجسجو کنید معابد زیادی متعلق به یهود همین اسم رادارند- که اینمعبد داودی نقش مکه ومدینه رادارد ومقدس است وتمام انبیای یهود علهیم السلام الجمعین-درانجا سخنرانی کردند وخطبه های انها درکتاب 2 وکتاب 5 تپه زان معروف است وجالب انکه حضرت اسماعیل علیه السلام انجا سخنرانی کرده است اشکالی ندارد درتورات مفصل بیان کرده است حضرت ابراهیم علیه السلام دراورشلیم بوده است-در قران مجید در سوره نور ایه 35 میفرماید قبلا گفته میشود یک اصطلاح است بنام حسن تخلص –مثلا مگویم مثل فرفره کار میکندبفکر نان باش کهخبرزه اب است یعنی فراوان است مثل اب خوردن راحت واسان است یا فلانی از دریا کره میگیرد فرد نیاز ی به تفسیر ندارد ظاهر فراموش میشود معنا درک میشود این ایه یکی از مشهورترین وسخت ترین حسن تخلص را دارد- ایه میگوید خداوند نور است بعدمیفرماید خداوند نور السموات والارض است به ستاره و خورشید هم چراغ میگفتند-بعد میفرماید مثل این نور چگونه است- به پیامبر اکرم صلواته الله علیه چراغ مبین گفته شده است- به قران هم مین طور است- میفرمیاد چراغی را درنظربگیرید اینچراغ یعنی ذات الهیروشن میشود از روغن ریتون وی چوب زیتون که ازنوع خاصی که نه شرقی است ونه غربی مال کوه زان است ونیازی برای شعله ورشدن- به اتش ندارد-مانند ستارگان وخورشید نور علی نور ازهرچه- نور ی راتصور کنید نورانی تر است-حال نکته این است این نور ذات در اینه وحباب صفات است که عظمت -ذات راچندین مرتبه زیادمیکند واینصفات در انبیا و وحی باز بالاتر میبرد


ارسال شده در توسط علی

 

  بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است بخش دوم نگاه ای به کتاب یهودیان بر علیه صیونیست-حضرت داود علیه السلام یک تپه بزرگی تبدیل به یک شهرکی کرد که متصل به اورشلیم بود-که اورشلیم به هفت تپه بزرگ تبدیل شده است- در بالای تپه یک معبد ساخته شد- این معبد به اسم سیون ویا سییون نامیده شد به معنای یادگیری- لغت زیت در عربی بهمعنای زیتون است کلمه زیتون اززیت تشکیل شده است درلغت عبری ازتیم است که از کلمه ازیت گرفته شده است این لغت به یونان میرود وهم کلمه سیون به یونان میرورد- زیت میشود زان وکلمه سیوم بهمعنای مرد ی که بینی باریک ومستقیم وپهن دارد یعنی نژاد یهود چون برای یادگیری چراغ میساختند واز زیتون استفاده میکردند این معبد هم   ازتیم هم میگفتند که درغربی زان شده است  همین الان شما در اینترنت  کوه زان -را حجسجو کنید معابد زیادی متعلق به یهود همین اسم رادارند- که اینمعبد داودی نقش مکه ومدینه رادارد ومقدس است وتمام انبیای یهود علهیم السلام الجمعین-درانجا سخنرانی کردند وخطبه های انها درکتاب 2 وکتاب 5 تپه زان معروف است وجالب انکه حضرت اسماعیل علیه السلام انجا سخنرانی کرده است اشکالی ندارد درتورات مفصل بیان کرده است حضرت ابراهیم علیه السلام دراورشلیم بوده است-در قران مجید در سوره نور ایه 35 میفرماید قبلا گفته میشود یک اصطلاح است بنام حسن تخلص –مثلا مگویم مثل فرفره کار میکندبفکر نان باش کهخبرزه اب است یعنی فراوان است مثل اب خوردن راحت  واسان است یا فلانی از دریا کره میگیرد فرد نیاز ی به تفسیر ندارد ظاهر فراموش میشود معنا درک میشود این ایه یکی از مشهورترین وسخت ترین حسن تخلص را دارد- ایه میگوید خداوند نور است بعدمیفرماید خداوند نور السموات والارض است به ستاره و خورشید هم چراغ میگفتند-بعد میفرماید مثل این نور چگونه است- به پیامبر اکرم صلواته الله علیه چراغ مبین گفته شده است- به قران هم مین طور است- میفرمیاد چراغی را درنظربگیرید اینچراغ یعنی ذات الهیروشن میشود از روغن ریتون وی چوب زیتون که ازنوع خاصی که نه شرقی است ونه غربی مال کوه زان است ونیازی برای شعله ورشدن- به اتش ندارد-مانند ستارگان وخورشید نور علی نور ازهرچه- نور ی راتصور کنید نورانی تر است-حال نکته این است این نور ذات در اینه وحباب صفات است که عظمت -ذات راچندین مرتبه زیادمیکند واینصفات در انبیا و وحی باز بالاتر میبرد


ارسال شده در توسط علی

 

 بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است یهودیان بر علیه ضیهونیست—این عنوان کتابی است که به مدت شش سال از 1948-1942- توسط شورای فقه ومذهب یهودی امریکا نوشته شده است که باریاست اقای توماس -الف کول اسکای نوشته شدهاست- مسئله تاحد زیادی پییجده است- که سیاست بازان بسیار خوب از یک نخ یک طناب ساختند- ماننددین سنی درشیعه- تقریباهمانطور که یهود به عربستان امد برای نجات خود بهمعنائی تقریب به او نه مانندان بی شبهات نیست متاسفانه جزیات موضوع دراینترنت نیست وحتی دردانر المعارف ویگی پیدا را جع به درخت صیهون میگویدمطلب جالبی است ولی ما انرانداریم- درتورات اصلا راجع-به اینکه پراکنده شوید درتورات است ولی افرادانزمان انر وارد تورات کردند بلکه برعکس از اورشلیم بشدت محافظه کنید است چرا برای انکه یهود تحت فشار مسیحیت بود وانواع مسیحیت تحت فشارکتالویک بود باامدن اسلام یهویان زیای دمسلمان شدندتنهاشش خانواده یهودی بودند درنتجه مرکز یهودیت به ایران این-مطلب ساختند که بایدپراکنده شوید ومردم یهودی کنید درزمانی که نزدیک به ظهور حضرت مسیح علیه السلام است به اورشلیم برگردید  درتورات مینیسد یک نظر ان است که اورشیلم حضرت داود علیه السلام فتح کرد شهری بدون استحکامات بود وانرا مدرن هم کرد ودرجای دیگر میگویدکه حضرت یوشع انرا فتح کردت داود علیه السلام انرامدرن کرد که این صحیح است خواستندمقام حضرت داودعلیه السلام را  بالاببرند یانکه بعدها اشتباه کردند وبهترین نظر فتح به معنای ساختن است- مقهور کردن هم بهمعنای ساختن است- بعنوان مثال باهوش ترین فرد ضد اسلام عرب عمروبن عاص است خلاصه عمربن عاص درحبشه فهمید که سرانجام نجاشی حاکم حبشه که انزمان ابرقدرت افریقا بود سرانجام مسلمان میشود ومیتواند دویستهزار سرباز به مکه گسیل کند وهمان جا اعلام کرد که من مسلمان شدم –ومدت زیادی خودر رااز سیاست کنار کشید وانها اهالی مکه ضربات سختی خوردن بعدازفتح خیبر ابن عاص وخالدبن ولید فهمیدند که مکه سقوط میکند وبه نزد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم ومسلمان شدند درزمان ابوبکر نه سال خوداش رامخفی کرد ومعاویه درشام به براندازی نزدیک شد وگشت وایشان راپیداکرد وایشان گفت سروسازمان دادن به شام مزداش حاکم مصرشدن است- معاویه قبول کرد وگفت وهرگزتو مصررانمیتوانی فتح کنی ایشان گفت براحتی فتح میکنم به اورشلیم رفت یک راب ورحانی مصری را پیدا کرد وگفت من تاجر هستم ومیخواهم کالابرای مصربیاورم-ایشان گفت وضع مصر بسیاراز لحاظ اقتصادی خراب است ونیازمند کالای خارجی است ولی راه رابایدشتر داشت فقط عمرو اسب داشت ومابقیه شترداشتندبایداز دهکده من غذا توسط قایق وکشتی برسدکه من میتوانم اینکاررابکنم بشرطی که غذای زیادی واب زیادی به من بدهید که به دهکده برسم واز دهکده ماتامصر چشمه های هستند  ایشان به مصر واردردرنزدیکی کاخ چادر زدند وشروع به خرید وفروش کرد باسربازان گارد کاخ اشنا شد کهتعدادانها کمبودند بهانها کمک فراوانی کرد ویکشب براحتی کاخ راگرفت بدون خون ریزی - درحدود پنجاه هزارنفربودند-شبانه کاخ راگرفتند وبدون خونریزی انهارامتقاعد کردند- دقیقا نظم حضرت علی علیه السلام-را درکوفه پیاده کرد-اولین درتاریخ حضرت علی علیه هشت ساعت کار اوردکه فرمودند-هشت ساعت خواب هشت ساعت کار-هشت ساعت عبادت ومطالعه  وعبادت وتفریح باخانواده- حضرت علی علیه السلامهمین کارهم عمرو کرد بخصوصاز انبارهای معظم گندم- که کنارهم بودند-گندم کلا مال فرعون بود وبدو دسته تقسیم میشد یک سری به اسیابهای تجار میرفت ویک سری به اسیاب های فرعون میرفت مال فرعون که زیادمیامد میفروخت- ایشان مقداری از سهم فرعون وسهم تجارا برداشت درصد کیسه کرد که مقدارش برای ششماه کافی بود وهروز به صدخانواده فقیرمجانی میداد درحمل گندم دقت زیادی نمیشد چون کیسهها  بسیاربزرگ بودندوبه میخ گاری گیر میکردند وگاهی تانصف ان بیرون-میریخت ایشان گفت بارزسان هرگاری که صد دانه گندم بیرون ریخته است مجازات شود انهامیخ هاراکندندولبه دادند وکیسه هارا کمی کوچکترکردند-حضرت علیعلیه السلام مسئله ترافیک راههکحل کرد باعریض کردن خیابانها ویک طرفه کردن ایشان هم همین کار را کردبخصوص برای جاد ه انبارها یک طرفه کرد- اب بهخانه کشید وغیره- ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7      >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3