بسم الله الرحمن الرحیم- نیم نگاهی به تفسیر سوره مطففین- باتاکید واستفاده ازتفسیرجناب اقای دکتر نابلوسی ایشان در سال 1938 در دمشق متولد شدن وپدر ایشان ازعلمایشهر دمشق بودند ودرمسجدی امامت میکردند وکتابخانه بسیار بزرگی ومقلات دست نوشت زیادی ازخودبه جای گذاشتند ایشان پس از طی دبستان ودبیرستانکه درسال1956 به اتمام رسید وارد دانشگاه دمشق شدند ودرزبان عربی لیسانسدرسال با درجه ممتازدرسال1964 گرفتند – وسپس به شعبه دانشگاه لئون درلبنان رفتند وفوق لیسانس خود را درزبان عربی گرفتند وسپس به دانشگاه دوبلین رف6تند ودرانجا دکتری خود رابا تز درباره راه ورش تعلیم اسلامیرا به کودکانگرفتند ومدتی در دبیرستانهای دمشق کار کردند وسپس به دانشگاه دمشقرفتند وبعنوان استادممتاز درباره کرسی اعجاز قران وسنت رسول اکرم صلواتهالله علیه واله والسلم در دانشکدهد حقوق تدریس کردند وسپس به دعوت دانشگاه الازهر درهمین کرسی در شاخه سوریه ای تدریس کردند وامروزه در دانشگاه تریپولی به تدریس اشتغال دارند نامبرده دراباره تفسیر قران به زبان انگلیسی دراینترنت دارای طرفداران بسیار زیادی میباشد—معنای طفیف- ویاطف- به معنای کم فروشی کردن عمدی واگاهانه است ویکنوع حیلهدرحقیقت شناخته میشود که فردمیخواهد به این طریق به ثروتی که حق اونیست برسدبا پیمال کردن حق مردم هم هست- ایشان میفرماید- بعضی مفسران این سورهرامعتقد هستند درباره روابط بین سیستمی انسانها میباشد واین یک سوره مکی است سورهای مکی درباره ایمان به خداوندجل وجلاله الشریف صحبت میکنند- اگر بخوبی این سوره رادقت ووارسی کنیم با سورهای مکی اختلاف فاحش دارند چه باسورهای قبل ازاین سوره وچه باسورهای بعد ازاین سوره وبعض از مفسیرن درباره این سوره گفته اند (گرچه) این سوره درحقیقت میخواهد بگوید که کوجگترین حقی از مردم غصب شوددال بر ایجاد تخریب عظیمی است ( که این نتجه رابگیرد) پس چگونه حق عظیم الهی گرفته میشود(همانطور اگر اندک حقی ازمردم گرفته شود بایدپس داده شود وهمین طور درقیامت عمل میشود وباعث هلاکت فرد میشود) روی این مسئله فکرکنید که نتجه تکذیب وعدم باور خالق بودن خداوندرادرک کنید- منطق عقلانی که این سوره در اخر قران جای داده شده است ک.ه دران سوره ها مسائل وموضوعات –بهشت- زمین- روزنهائی وعظمت وجلالت خداوند درکانون ان سوره ها بوده است واین یک حقیقت بسیار عالی شناخته شد ه ای است که سورهای مکی به ایمان به خداوندجل وجلاله الشریف میپردازند- چطور این سوره درمیان سورهائی امده که دربارشکو وجلال ومجیدبودن خداوندبیان میکند امده است که درانها درباره روابط اجتماعی وبین سیستمی انسانها بسیارکم صحبت کرده است ایا این حیله یک نوع هشدار نیست که در باره روابط انسان باخداوند صحبت میکند-کدام حقوق انسانی هستد که انسان مجبورومتعهد استکه به ان عمل کند- هیچکدام وشما مجبور باشیدکه حقوق ایشان به اوبدهیدبعنوان انکه ایشان صاحب این حق هست وباید قیمتاش را پرداخت واگر درجنس (پرداختشود) کمبود وکاستی باشد چه در وزن وچه در اندازه شما به ایشان حقوق اش ر ا نپرداختید ولو بسیار اندک باشد- اما چگونه میشودحق خداوندمنان رادرمسئله خلقت انسان تکذیب کردکه شما را ازنطفهای بوجود اورد وخورشید وماه وستارگان را عینیت بخشید وانهم فقط برای شما انجام داد چگونه میشود انسان به بهانه ای غفلت کند ومسئولیت نپذیرد ومداوم بگوید هنوز به خداوندجل وجلاله الشریف ایمان نیاوردم- (انوقت اطاعت ازخداوند نکند) چگونه میتواند ازخداوند اطاعت نکند چگونه فراموش میکند چیزی نبود وموجویت قابل ملاحظه پیدا کرد- واین امر یک تضاد وتناقض اشکار است زمانی که شماکوجکترین قصوری درحق فردی میکنید انرا یک امر نامطلوب وناشایست میدانید وچگونه قصورخودتان رادرباره حق خداوندتوجیه میکنید؟؟!! که میدانید خداوند شمارا خلق کرده است زمانی که هیچ نبودید واین همان مصیبت وهلاکت ابدی است-ادامه دارد