بسم الله الرحمن الرحیم-به امید انروز که مقالات ارزنده چه متعلق به گنگره امام رضا علیه السلام .چه نباشد درسایت مبارک ایشان قرار بگیرد- ودر بازار هم عرضه شود-درحال من در مشهد مقدس درکتابخانه گوهرشادمجلد اولین گنگره را مشاهده کردم ولی به دنبال مطالب فقهی بودم ولی ان گتاب را از روی میزکه حالت نمایشگاهی داشت با اجازه صاحب کتابخانه برداشتم وفققه را مطالعه کردم قانون چکیده16 تا 64 صفحه وبرا ی پزشگیحداقل 84 صفحه ا-4 تا 240 صفحه است وحداقلانتواع بحث در سلول29 نوع میباشد واین باید بدانیم گنگره های مذهبی جز ایدولژی ان کشور است چه شرق وچه غرب چه مصر برخورد شدیدی بامخالفین دارندساده با ان برخورد نمیکنند درلندن با یکیاز دانشمندان مصرجزو گروه ایدلوژی مصر بودکه مدتی سکمن بسیار بالائی در اوقاف مصر داشت جزو گروهی بود که مصر را وادار کرده بودکه با غرب کنارباید وجنگ با اسرائیل متوقف کند وبرای توجیه این مطلب برای مخالفین به انگلستان امده بوددر دفتر ایشان دریک مسجد معرف که پایگاه ایشان بود با ایشان ملاقات کردم چهار مجلد بزرگ به چهار زبان عربی انگلیسی- فرانسه اسپانیائی درمقابل داشت ان زمان من فکرمیکردکم به راحتی دربازار ویا درایران انها گیر میایند وعجیب است که در سایت الازهرنیست در دانشگاه لندن هم نیست در واقع هیج عجیب نیست ایشان فرمودند مانیم خواستیم با غرب وارد این نوع مذارکرات شویم برای ما زود بود وغرب فشار اورد مخصوصا انگلستان زیرا میخواست پشت مارا از لحاظ اسلام خالی کند تا درمقابل با اسرائیل باضعف ایدولوژیکی روبرو شویم الحمدالله نشد ماهم ضعفهای نیرومندی برانها گرفتیم که سرشان سرانجام پائین امد وانها هم ضعفهائی بر گرفتند که ماهم پذیر فتیم البته غرب ول کن معامله نیست این گذشت یک دانشجوی مصسری درباره موضوعی قرانی دردانشگاه لندن تحقیق میکرد که میبایست تمام نظریات فرق اسلامیرا موردمطالعه قرار دهد از جمله تحقیقات اش به این نتجه رسیده بود شاید درکتاب المیزان باشد مصر گفته چناچهاز المیزان استفاده کنی پوست ات ر ا میکنیم ودانشگاه لندن گفته این کتاب مورد توجه مانیست خودات تهیه کن وکتاب حضرت ایت الله اعظمی شهید علامه مرتضی مطهریرحمت الله علیه جناب استادنکته میفبرماید که بعد پی به نکته ان بردم کهبه غرب میگوید وشرق و.دیگران که منظور از دیگران در مرحله اول مصر است که من مستقل ومنصف هستم ازهرکس هر حقیقتی را در یافتم انرا به راحتی پذیرفتم من تصور میکنم کهان دو یزرگوار وبعلاوه امام راحل که عظمتاش پایدار باشد اتنکتابهای رادیده بودند ومطالبی هم فرمودهبودند علت این مخالفت سفت وسخت تنها به علت ایدولوژی بودن ان کتاب است انگلستان هیچگونه سرو صدائی از شکستهای خوداش درنیاورد وهم چنین مصر انها هم ساکت ماندند –گوئی یک توافق ضمنی شده بود وگرنه دلیلی برای تحریم نداشت که هردو ادعای منطقی بودن ایدهایشان را دارند وبحث راهم ازاد میدانند نکته عجیبی حضرت استاد د دارند که مهم نیست غربی ها چه سئوالی کردند ومصریان چه جوابی دادند مهم این است سئوال که مسلما ازبعد سیاسی بوده است وفقط برای کوبیدن بوده است کجا راهدف قرار گرفته است انزمان من این فراست امروزی نداشتم که بپرسم که کدام کگتاب شیعه قبول دارید وکداومرا قبول ندارید وچرا اما میدانمد وتاکتیک خطرناک دارنند اول انکه مانند غرب همه چیز را تثبات دقیق نمیکنید ودوم انچه خودتان دوست دارید شرح بحث میدهید وتنها به قاضیمیروید تمام فرق اسلامی به این نحو هستند گرچه اهل سنت بهتر از شیعه کار علمی میکنند-ادامه دارد