سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- نیم نگاهی به کتاب – فلسفه فرانسه در قرن بیستم- نوشته -اریک متیوز- حدیثی ازعظمت رسول اکرم صلواته الله- علیه واله والسلم نقل شده است که فرمودند که حقایق هستی انچنان که است دبرمن اشکاربسازید- این مطلب شمال تعدادزیادی از علوم ودانشها میشود از جمله فلسفهمحض- فلسفه علم و علوم های متعدد وهنرهای متعد د وغیره- فلسفه بدینال ان فلسفه ای است که خداوندمنان برای حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- درک وشناخت پیدا کرده اند-فلسفه محض هستی شمول وجهان شمول است به درک کلیت از هستی میرسد که تاثیری از شناخت زمانی ومکانی ندارد یک خصوصیات فراتراز شناخت مکانی وزمنای است- بعنوان مثال - یک دفعه ما کلمات ادبیاتی را موردتوجه قرار میدهیم وگاهی مذهبی وگاهی کلمات خارجی ولی زمانی که درباره مفوم کلمه وخصوصیاتکلی کلمه تفکر میکنیم کاری به نوع کلمهنداریم که خارجی است ویا ایرانی است- وقتیکه میگویم صفات الهی بینهایت هستندکاری به نوع صفات نداریم ویا صفات الهی ذاتی هستند همین نحومیباشد- لذا فیلسوف بعلت درک کلیت از یک واقیت وطن ندارد زیرا عقل محض وطن ندارد- واگر فسفه وطنی شد باا صالت خود که بی وطنی استتاسزگار است- فلسفه محض یک مسیر وجاده وریل خاصی را سلسله زنجیر طی میکند مانند شناخت فردی ازبدو تولد تامرگ- البته فیلسوف میتواند   روی بخش از وجود ویاموجدات فکر کند مثلا رخصوصیات موجودات یا درباره ذات الهی –یا موجودات مادی وغیره مادی- وغیره ولی همه فیلسوفان بهیکنتجه خاهند رسید ملاک شخصی وجودندارد ملاک شخصی همیشه نسبت گراپی است ومیزانی از حقیقت رادارا است تا ان ملاک ها حقیقت مطلق نشوند اختلافات پابرجا است وچون درفلسفه معیارهای عقلانی ثابت وهمیشگی وبدون تغیر هستند ودرهمه یکسان هستند نسبی گراپی معنا نمیدهدوفراتراز زمان ومکان ودرک نسبی فرد هستند جملات یا گزارهای ثابت ویکسان جاویدان دارند- درفلسفه سپوالات سیستمی وزنجیر وار بدنبال شناخت دانش فلسفی بوجود میاید- وما درخصلت های فراتراز علم که عقلانی محض هستند هیچ گونه تغیر وتحولی را نمیتوانیم ایجاد کنیم- برخلاف علم- ونمیتوانیم غیراز روشهای عقلانی روشی دیگری مثلا تجربی را بکارببریم- مثلا درعلم دانشمند میتواند یک نوع   روش بهبود بخشیدنبه کیفت مثلا دارو سیستم انرا در ذهن خود بسازد وبر ان اساس یک دارو را کیفیت بهتری بدهد ویااموزش وپروش رادریادگیری ارتقا وبهبود بخشد ولی درفلسفه نمیتوان کیفتخصلت موجودات وهستی را کیفت بهتری داد وبیادعین واقع وحقیقت درون هستی را مشخص کرد قران میجید مجتمع پانشها وعلوم مختلف است واز تنوع ازی بهربرده است تا قران خشک روش اکادمیکی نشود البته دربعضی جاها بعلل یکنوعرابطه سبی را مطرح میکند تا مسلوموضوع بخوبی تبین شود از تضاد که یک روشی است که شناخت را بهتر درکمیکنند ودر روی حس هم تاثیر مثبت وجلب توجه بیشتری رافراهم میکند- استفاده برده است از قصهاستفاده کرده است وبیشتربه سبک غزل سراپیتا قصیده گوی رفته است شیوه نگرسیدن وپیدا کردن دیدگاه   باترانه ساری ولطیفه گوی اختلاف دارد- درچهار چوب معیار های عقلانی است ونه معیارهای شخصی – ادامه دارد

 

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3