سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-نگاهی به کثرت ووحدت- کثرت بردونوع است جزانکه هرد و وجود دارند ولی هیچگونه شناختی از یکدیگر پیدا نمیتوانند بکنند وهیچگونه اطلاعاتی را نمیتوانند به هم بدهند وهرکدام زاویه خاصی دارند که بهم ارتباط پیدانمی تواند بکند این امر درجهان امر که فوق جهان ماده وانسان است میتواند رخدهد مثلا درعالم فرشتگان زیرا نیازی به یکدیگر ندانند وهردو میفهمند که مخلوق یک خالق هستند وخالق را خود به یقین میشناسند ومشکل انکه چند خدائی ممکن است باشد نیست ونیازمند بحثهای علمی ومانند ان نیستند وازهمه مهمتر نمیخواهند به جامعیت برسند ولی انسان این چنین نیست از دوبخش درست شده است کی عقل وفطرت درکلیت یکی هستند اختلافی دران نیست چناچه اختلافی بود مانند فرشتگان میبایست قران شماره دو واحادیث شماره دو برای ا ایشان میامد خالق هستی یک تدبیرشگرفی بکار برده است وعلت ان اینست که اولا شناخت بسیار پیچیده است وفرد نمیتواند به زودی و.دران واحد به جامعیت این شناخت برسد بخصوص رب الارباب درنتجه شروع میکند بخشی را انتخاب کردن غربیان با این مثال که رودخانه به چند شعبه تقسیم میشود ودوباره به میپیوندند- تفسیر میکند لذا  خداوند به هرانسان یک ژن روانی داده است که یک بایک زاویه خاص وبایک فرمت خاص به هستی وخالق نگاه میکند این فرمت وزاویه خاص خصوصیتاش این است که به خاطر ان ژنی که دارد بعضی نکات را اسان تر وسریعتر وبهتر درک میکند ونکاتی داخل ان زوایه قرار نمیگرد کمی سخت تر درک میکند واز همین زاویه یک متد منطق یابی ومنطق گذاری دارد وبایک چیدمان خاصی منطق گذاری میکند ومسئله حل میکند رسیدن به این مطلب درغرب بسیار سخت بوده است واین تدبیر اولا افراد برای یکدیگر جالب میشوند که باعث برراه انداختن یک دیگر میشوند وبقول خارجی همدیگر هندل میکنند ودوم باعث اطمینان به موضوع میشوند وسوم به جامعیت میرسند وچهارم اثبات یکخدائی کاری اسان است که متاسفانه بشر غالبا به چند خدائی مبتلا بود وشاید میتوان گفت که جناب حافظ رحمت الله علیه ازبیان کسب جمعیت از ان زلف پریشان کردم منظور همین است عرفان با علوم چه عقلانی وچه تجربی فرقی ندارد وحقیقت عرفان یکی است همان طور حقیقت علم ریاضی یکی است دو تا عرفان نداریم ولی علوم عرفانی با جلوه های الهی پیش میرود وهر جلوه برای فردی خاص درنظر گرفته میشود عارف نباید جلوه ها کرامتی را انکار کند وبیادمنتظر باشد تا نمونه همان مطلب با تغیرات خاص را چه جناب حق جل وجلاله الشریف وچه حضرت حجت صلواتاالله علیه واله والسلم ارائه دهند وهمه عرفا به یک حقیقت میرسند خالق وهادی وارحمان وتمام صفات های دیگری که برای خالق هستی است یک جا درک میکنند یک بحث مهی درباره فرهنگ هست که ایا فرهنگ جبراجتماعی میسازد ویا این فرمتهای خاص گروهی جبر اجتماعی میدانند وگروهی فرمت های خاص گروه دوم معتقد هستند درشرایط خاص انسان مجبور است از جبر اجتماعی تبعیت کند ولی درازادی ارفرمت خاص استفاده میکند وکم کم این فرمت شکل سنتهای اجتماعی را تغیر میدهد ولذا این فرمت ها سازنده اصلی فرهنگ ها میشوند


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3