سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- مسئله- جبر واختیار- وعلم جفر- علم جفر چون در واقعیت دونوع است- خلط مبحث یعنی درک غلط پیدا میشود- هردوعلم جفر ساخته وپرداختهخداوندمنان است یکنوع از پیامبران گذشته تا معصوم علیه االسلام جاری بوده است ویک علم جفرفقط مخصوص معصوم علیم السلام الا جمعین است- نوع اول براین مبنا است که اسم هرکس درحقیقت یکنوع جبر الهی است- وحروف درعلم جفر هرکدام عددی دارند ومیبایست جمع حسابی کردبه یکعدد میرسیم این عدد تقسیم میشود به اصطلاح علم جفر ترک ترک میشود یعنی جدا کن به عدد اسمائی شخصیهای مثبت ویکدفعه به عددشخصیت منفی است- باکدام یک جور میشود اگرجور نشد تا نه مقدارزیاد ویاکم ان مهم نیست واگرجواب قابل قبول نبود ویاحتی مثبت بودباز اسم پدر تاجد موردتوجه واقع میشود که به کدام اسم معیار نزدیک تر است- درعمل باکدام اصطلاح مثلاعمل صالح یاصالح ویاطالح یعنی پلید یاباکدام کلمه مناسب برای عمل جور درمیاید درتمدن شرق تمام کشورهای شرقی معتقد به علم جفر هستندحتی چینی ها وتجربه صحت انرا مشخص کرده است- اما علم جفرمعصوم علیه السلام خداوندمنان زبان عربی را گسترش داده است مثلا برای کلمه ولی ممکن است پنچاه معنی جدیددرعلم جفر باشد لغت های جدید بوجود اورده است با این لغات میتوان بطن های دیگرقران رافهمید که مومنین- دربهشت انرا یادمیگرند- روزی حضرت عباس علیه السلام از حضرت علی علیه السلام درباره علم جفر سئوال کرد- حضرت علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام فرمودند بروکتاب جفر بیاورد که این کتاب درنزد معصوم علیه السلام و حضرت فرمود کتابرا حضرت عباس علیه السلام به داده وفرمودند بخوان ایشان شروع کردبه خواندن به کلماتی رسید که نمیدانستند تلفظ ان چیست است ویک تلفظ اختراعی ککرد- حضرتعلیه السلام از ایشان پرسیدند- چه فهمیدی – ایشانفرمودندجملات معنی درستی ندارد- حضرت علی علیه السلام به حضرت عباس علیه السلام-فرمودند کتاب را به امام حسن علیه السلام-بده وبهامام حسن علیه السلام فرمدند بخوان ایشان روان خواند وبعدفرمودند معنای انربا بگو وایشان معنی انرافرمودندوسپس فرمودندکتاب رابه امام حسین علیه السلام بده وایشان جای دیگر کتابراخواندند وانرا توضیح دادند- امام صادق علیه السلام ما گاهی از قوانین اینجهان بر اساس علم بطن ها متوجه میشویم که چه اتفاقی میافتد ولی برای شما علم غیب محسوب میشود ولی گاهی فرشتگان مسائل رابیان میکنند انهم علم غیب است وگاهی خداوندمنان مستقیم به من الهاممیدهد انهم علم غیب است- حدیثی داریم که خداوند منان میفرماید من زمانی میخواهم شخص خاصی بوجود اورم فرض کنید حضرت یحیی علیه السلام من پدرایشان را انتخاب میکنم وهمسرایشان را انتخاب میکنم وبین ایندو رابطه ایجاد میکنم این یک جبر است ولی دلیلی نداردبرای همه اینچنین باشدکه –مامتاسفانه ازدواج ها میگویئم قسمت بود یعنی جبر اینچنین نیست ولوفرد رویای صادقه بیند که بافلان خانم درفلان شهر ازدواج میکند این اختیاری است ولی رویا یک پیشگوئی درست کرده است- که نشانهعلم غیب الهی است مانند شهیدشدن حضرتعلی علیه السلام بدست ملجم جنایت کارملعون یا شهادت امام حسین علیه السلام بدست یزید وشمر جنایتکارملعون زمانی بر ای مسلم نشود که اراده الهی درکار است بایدانرا اختیاری دانست- مثلا فردی میفرماد سوا اتوبوس بودیم درجاده حرکت میکرد وناگهانبه سمت چپ چرخید دم یک صخره ایستاد- هه فکر کردیم راننده درخواب است وجلو رفتیم ومتوجه شدیم که ایشان سکته کرده است ومرده است اینامر نشانه لطف الهی میتواندنباشد- یک جبر علمی است- درهستی جبر علمی وجود دارد وهمین علت است که تصادف معنا ندارد- تصادف ضد جبر علیمی است چنین چیزی وجودندارد ولی عرفا باملاک میگیوند اراده الهی بوده است یاجبر علمی بوده است


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3