سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-به بهانه نگاهی به کتاب -دفتر عقل- جناب دکتر محسن کدیور-موضوع عقل همیشه مسئله انسان بوده است- ولی تعداد  اندکی توانسته بودند انرا درک کنند-دلیل ان هم این است کهدرک علمی عقل کاری اسان نیست بخش –من-یا حوزه من-یک عقل دارد که عمیق نیست  وقدرت شناخت داد که عمیق نیست که میابیست شاختانچیزی را که طلب میکند به استعداد عقل بدهد که مشاور –من- است غالبا افراد ان چه را من پسندیده است توسط استعداد  عقل میخواهد اثبات کند- یک ازمایش انجام شود فردی رابه یک خانه مجلل ببرید وخانه را درتمام موارد نشان دهید سپس یکسری اشیا کهتقربیا اگر دست به انهابزنید مانند اسباب قبلی است روی انها روکش بکشید وفرد را بیاورید میگویداین مبل جابجا شده است پارچه بردارید خواهد دیدکه چیز دیگری است-درتمام تمدنهای سابق قبرستان بسیارخارج از شهر درجائی که ابادانی بوده است ویا نزدیک به ان البته سعی میکردند قبرستان درمسیر سیل وشن حیوانات وحشی نباشدلا بروی قبر سنگ قرارمیدادند ویاگنبد که درمقابل سیل  ط.فان شن مقاومت داشته باشدشبها درقبرستان نبودند زیرا از مردگان میترسیدند-یک امریکائی دراین زمینهتحقیق کرده است که قبلا مردگان روی جسد ان فقط خاک بوده است فسفر ودیگ عناصری که از فرد خارج میشود درشب مانندهیولامیشد درشب این هیولامیدرخشد ودر روز مشخص نیست- فرد فکر میکرد که مردگان بیرون امدند واورا باخودمیبرنند ویاجن هستند نمونه زیاداست کتاب درمورد عقلاز  حضرت شیخ مفید رحمت الله علیه  مورد بحث واقع شده است- ایشان بدرستی عقل –درک معنا تعریف کرده است منئ شخصا چند سال درباره عقل تدریس داشتم امروزه غرب  انرا الهام روحی میشناسد تمام خصوصیات روحی جزو الهامات روحی هستندمثلا بصیرت درک باطنی افراد واشیا وموقعیت ها را تعریف میکند وایت دقیقا باتعریف حضرا علی علیع السلام که من خداوند دربصیرت دیدهام- درتمیز  درتشخیص درقضاوت ودرسنجش- تعریف عقل   وتوانائی  تشخیص معنای درست از غلط- ویاقضاوت درست ویا تشخیص دروغ از راست- ویاتشخیص حقایق درونی بین دوشی—ویا تشخیص وقضاوتی عقلا بپذیرند—بیان کردند طبیعت عقل ان است درتشخیص از همه علوم استفاده کند که این مطلب برای اولین باربصورت علمی جتاباقای حضرت شخ مفید فرموده است بنام علوم اسللامی  که بایدعقل علوم اسلامی رابداند دونظر  به نظر بنر میرسد که متضاد یک دیگر هستندیکی اکه نقش عقل در نظریات میداند ودیگری نقش عقل درشناخت احکام عملی میداند درغرب همین دونظر مطرح است ومانند دانشمندان اسلامی دوگروه شدهاند اماحقیقت این است که عقل اول میبایست علوم نظری را یادبگیرد وباور شود ومیبیست درجمع علوم نظری به نظری استخراج کند واستنباط کند که بتواند مسائل راحل کند ولی احکام عمیذ دامنه اش نسبت احکام نظری بسیار زیادتر است وسرانحام احکام عملی موردنیاز است خداوندمنان فرموده است عقل بهترین مخلوق من است کهمن را عبادت میکند وبهشت رابرای خودفراهم میکند این عبادت گسترش زیادی  زیادی دارد اعمال دنیائی واخرتی را دربر میگیرد  وتمام علوم مفید دنیائی واخرتی را دربردارد-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3