بهانه چشنوارهبه فیلم فجر35- برخلاف بحث هائی که میشود-چشنواره فجر هنوز درخم یک کوچه است ویا اب ایستاده است-به نظرحقیر رشد مطلوبهانه چشنوارهبه فیلم فجر35- برخلاف بحث هائی که میشود-چشنواره فجر هنوز درخم یک کوچه است ویا اب ایستاده است-به نظرحقیر رشبی دارد- سینمادرایران- یک رشدحاشیه ای داشت- فرزند صیغه ای بود- بزرگانی نداشت وحکومت هم به ان اعتنائی نداشت- مستمع ازاد-بود- ولی امروز جزو هنر های اسلامی-ایرانی است ومخاطب دارد که دجشنواره ها با احسسات ودرک وفهم ونگاه عمیق داشتن ودرک معنی چه هنری وچه فلسفی به ان گاه میکند- گرچه ممکن است سر سفره نیامده باشد ولی تا دم در امده است-مشکل ما از اینجا سرچشمه میگیرد-که ما قدرت تمدن سابق را ازدست دادیم- واسلام چراغ خاموش حرکت کرد ونگذاشت ان قدرت را دوباره به ان نحو بوجود بیاوریم- وضد دیکتاری –هابود- بهنظر حقیر فاشیست درتمدن ها کهن بوجود می اید وکمونیست هم یکنوع فاشسیت انسان گراتر است- تا بتواند ان قدرت سابق را احیا کند وفاشسیت درایران به نفع غرب عمل کرد ولی داخل را فریب داد به نفع غرب- وهم چیز مربوط وابسته به حکومت شد که قدرت بال وپر زدن نداشت- ومیبایست هنر درمرحله اول کالبد شکافی ضعف ونقص کند که نمیتوانست بکند- وتاثیرات مال غرب بود وغرب روشنفکر ی بود که بقول مرحوماستاد عزیز شریعتی رحمت الله علیه از خویشتن خویش جدا شد- ونمیدانست غرب درفرهنگ عقیم وبسیار ضعیف است-غول هائی مانند سعدی – حافظ –مولوی –فردوشی – نهج الباغه –قران راتشخیص نمیداد- هاملت – پیرمرد ودریا- بینوایان- چند جمله سعدی – حافظ ومولوی –قران هستند- البته امروز ما ازهاملت وغیره گذشتیم- ولی سعدی –حافظ- مولوی زمان را میخواهیم- که هنوز بوجود نیامده است- ولی امام راحل علیه9 السلام شیپور اورازد- به فیلم های هالیوودی قبلاز سقوط کمونیست یک نگاه کنید- یک استاددانشگاه وارد یک کتا ب خانه میشود- یک کشیش جوان یک کتاب دربا ره فلسفه اجتماع رادردست دارد- باوخوش وبش میکند وازو یک سئوال سیاسی میکند- کهنظر شما چیست وایشان یک پاسخ دقیق میدهد- بعداز خریدن کتابی از مغازه خارج میشود- افق کشیش از بالا نگاه میکندواستاد دانشگاه افق اش پائین است به کرارات فرد ستاره به کلیسا پرابهت میرود مدتی وعظ را گوش میکند باخانمی ویاباکشیش صحبت میکند- مداوم دادگستری را نشان میدهد که سرانجام حق به حق دارمیرسد- یک استاد دانشگاه عاشق خانم راهبه ای است که معلم کودکستان است- بعددیگر کارمند بدون پول ادعا یک طرح میکند که ریس شرکت نمی پذیرد واوبه یک شرکت میرودوثروتمند میشود وخانم ایشان بلسشیسار از لحاظ علمی وکاری بزرگ نشان میدهدکه مخالف نظر شوهر است وسرانجام کارخودرارها میکند وبه ان شهرستان میرود- یک فرودگاه مجلل وبزرگ دریک شهرستان کوچگ- شهری زیبا ودلربا- اما امروز- بیشترفیلمها در سوپر مارکت کهکشانی استهمه میخواهند به هرطریق شده ثروتمند شوندولو از طریق حرام- وارد هپروت میشوند خیالبافی هافردی روح اش دوتا شده است که انروح ضد روح اصلی است-چندجمله دربرد- وبعد دنیائی مثلا اخلاق سکولاریستی میگوید-همه اش جاذبیت افکت وصحنه سازی است- ومهدویت را شاخص کرده است- من شخصا یک کلاس مقدماتی دربارهمهدویت وبعدا یک کلاس متوسط- درباره مهدویت دیدهام ومتاسفانه کلاس عالی نگذاشتند وحق دارند چون معلومات لازم رانداریم- ومن تصور نمیکردم- که به میزان زیادی جذاب باشد- حتی شخصیت های خارجی وغربی که به ایران امدند-چه درقم وچه در شیراز حتی کشیشان انها سخت مهدویت عقلانی وجذاب دیده اند- ونکات بسیار جالی گفته اند ولی ما هرگز جرئیت نمیکنیم مثلا انرا درسینما مطرح کنیم-امید است که فرهنگ سینمائی – اسلام-ایرانی ساخته وپرداخته شود و-وارد مدار ساختن گردد گرچه ممکن است تا جابیفتد ضررمالی داشته باشد ولی چون عقلانی ومطابق بافطرت است کم کم نورانیت وحقانیت خودرا اثبات خواهد کرد