سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-ازادی راهم عقل وهم فطرت میپذیرد وبااثبات درستی وصحت و موثق وحی –وحی هم انرا میپذیردبا پذیرش وحی تائید بسیارنیرومندی رابرای حقانیت ارزش ازادی ایجاد میشود- برادرانی که به جبرمعتقد هستند میبایست بدانند چنانچه انسان برمحور جبر الهی سیرمسیر میکرد هیچگاه فرشتگان اعتراضی بران نداشتند وانحراف وعصیان معنائی دیگر نداشت چون انسان ازاد است واحتمال بسوی بدی وعصیان برود داشت معترض شدند—ارزش ذاتی ازادی برای انسان اصلاتا یک شان ومقام وارزش بسیار زیادی به انسان میدهد-مانندان میماند که صاحبخانه مهمان رابرادرخود خطاب میکند وخانه اشم متعلق به ان فردبیان میکند که مانندخانه خود تلقی کن- واین ازادی عجین است باپیشرفت همه جانبه درجهت مثبتکه درجبر حدی دارد- وانهم تقرب الی الله هرچقدر که مایل باشددست اش باز استکه باز این خصلت درجبر حدی دارد وهم چنین برای به کمال رسیدن هم عقل وهم فطرت وهم وحی قبول قیود وشروطی را لازم میدانددر ظاهر تضادی رخ مینماید-درحالیکهلازم وملزوم یک دیگر هستند-بعنوان مثال یک جراح در زمانی میخواهد جراحی کند لباس خاصی رامیپوشد وشرایط افراد وخصوصیات اطاق باید بصورت خاص باشد وگرنه جراحی رخ نمیدهد درحالیکه تک تک افراد به ازادی احترامی گذارند بالتر خداوند منان زمانی خلقی را ایجاد نکرده است در ازادی مطلق است وزمانی مخلوقی رابجود اوردشخص خودرا مقید مدیداند- پس باید هم رفع موانع ازادی کرد وهم رفع موانع –عقل- فطرت ووحی ناب کرد- علمامثالی میاورند- فردی به سفره گسترده دعوت میکنندکه هرجا خواستیدبنشنید وهرچه خواستید بخورید- مسلم است فرد جائی راانتخاب میکند واز غذا هاانچه بهنفع او است برمیگیزند-چون انسان دارای وسوسه های نفس اماره به سو واقع میشودکه اورادرجهتمنفی سوق میدهد انسان سدی درمقابل ان فراهم می اوردوقدرتی برخلافان ایجاد میکند که انرا ریشه کن کنددرحقیقت جبری برعلیه ان فرام میسازد-سوال این است ازادی مطلق انسان خدشه برداشت واین امر درست ولی ÷اسخ این است که ازادی مثبت مانع خودرا باجبر ازبین برد واین امر انسان به سمت خداگونه بودن نزدیک میکندکه خداوندمنان بودن وسوسه است وجبری لازم ندارد ولی انسان نیازمند این جبر است-که این امر نیازمند علم عظیمی است که قبول مانع بر مفاسد باید مشروعیت وعقلانیت خودرا یقینی کند وهرکس به یقین رسید دیگران وحتی حکومت باید از ایشان تبعیت کند نه ایشان از اکثریت وحکومت-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3