سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن

بسم الله الرحمن الرحیم-کدام فقه برتر است- فقه- مانندتمام علوم ازپیش فرض های عقلانی شروع میشود که سرچشمه یک رودخانه را تصور کنید دربین راهرودخانه های کوچکی به ان متصل میود ازجمله سیاست وتعصب- مسئله تعصب-مسئله بسیارمهمی است- که درمقابلش روشنفکری است- همانطور روشنفکری درجات دارد- تعصب هم درجات دارد تعصب افراطی درمقابل روشنفکری افراطی است که سکولارسیم به سمت روشنفکری ادعائی بسیارافراطی حرکت میکند که خوب نیست قلمدادمیشود ومذاهب به سمت تعصب افراطی میرونند بعضی از انها که معتدل انها خوب است؟؟-درغرب فلسفه وعلوم انسانی بسیار ساده مطرح میشد وکوشش زیادی میکردند ومیکنند که بحث های علمی ساده باشد ومعلمین انهادرطول تاریخ مسلمانان بودند بخصوص احادیث پیامبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم درباره قران مجیدچه میزان ساده وروان کرده است به نتجهنرسیدندذکه اولدرجهان باشد ولی نقش ان را درساده کردن مهم میدانندولیدرمقابل مذهب به پچیده بحث کردن روی اوردن واخیرا دربرابر جهان سوم به نظرمیرسدانگلیس ها به صفویه یادادندکه سلمه وقلمبه درمقابل عثمانی بحث کنند.این روش متاسفانه تا زمان مرحوم جمالزاده مطرح بوده است وایشان که درسویس درس خوانده بودمتوجه این جران شد وفارسی شکرر انوشت صادق هدایت اول امد بوف کور را پیبچیده بنویسد ولی بعد تحت تاثیر فرهنگ فرانسه تاحدودی به ساده نوشتن روی اورد من درلندن باغول کمونیست که استاد دانشگاه بحث داشتم هردو ساده صحبت میکردیم ودخترخانمی بودنوچه ایشاندرمجمع عمومی که تعداد ایرانی مقیم انگلستان یاتوریست بودند بسیارپیچده صحبت میکرد واصلا دانشجویان ایرانی درخارج به یکاندیشه غلط رسیده بودند که اگر ساده صحبت کنند مردم تصور میکنندبی سواد هستند- وبارها حضرت استادعزیزمرحوم ایت الله زبرجد رحمت الله علیه میفرمودندمسئله اینقدرپیچیده نیست- فقه درحقیقت امروزه درست مانند علوم ریاضی بایداحادیث رابراساس حلقهه ها طولی مرتب کرد ودرک عمیقی از هر حدیث داشت ودرکل به یک فضای دقیق استنباطی ازکل حدیثها بدست اوردیعنی فضای درک مطلب را درک البته مندر رشته ریاضی تخصصی ندارم بر اساس اجمال میگویم-درریاضات نتیجه دونوع است اول حلقه ها مرتب است ورودخانه های جدیدی به ان وصل نمیشود هرحلقه جواب است فقه این طور است ونوع دیگر دراخر مثلا یک جمع وتفریق جدیدی باید اضافه شودکه انزمان بخشی ازجواب رادرک بوده است نه تمام جواب را بقول جناب استادعزیز هرحلقه یک پیج به مطلب میدهد وقتیکه تام حلقهمرتب شد ودرک فضائی کامل بدست امد- بقول استادعزیز حالا نوبت تورانداختن وماهی گرفتن است ومشکل اینجا است که حدیث اخر دریک کتاب غیرفقهی پیدا میشود که تنها مرحج بدنبال ان است-ادامه دارد اختلافات مشخص است یا یک حلقه قابلقبول نیست ویاحدیث دیگری قابل است ویادردرک حدیث که درایت نام دارد اختلاف است وفضای درک کلی تغیر میکند-ادامه دارد

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3