سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم  الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-نگاهی به کتاب فلسفه فرانسه- درقرن بیستم- اریک متیووز- سئوال کلیدی ان است که فلسفه چه تعریف میکنیم یک فلسفه محض داریم در رابطه خالق ومخلوق است بیشتر  از بالا به پائین است وچون تنهاراه عقل کحض است باید ملاک های عقلانی محض را بکاربرد که بدیهی هستند مثلا نظم ناظم میخواهد یاعلم عالم میخواهد-  وقضایا یا فرموول ها باید به این ملاک های عقلانی بدیهی تحلیل یاتجزیه شودمانند علم حساب اما اگر این ملاک های عقلانی در درون انسان معنوی ویا عملگرد  ایده ای انسان بکارببریم غیراز شناخت عقلانی ووحسی  پدیده ای انسانی است مامیتوانیم حتی حس از دیدگاه عقل مورد توجه قراردهیم حال اگر کاربرد انسان در محیط وکاربرد طبیعت درمحیط مورد توجه عقلانی قراردهیم نیازمند یکسری معیار عقلانی است که دراسلام به ان حکمت گفته میشودپدیده ها از جهت مفید بودند یامضر بودن کار ائی خب داشتن ویاکارائی ضعیف داشتن مورد توجه قرارداد اما یک مسئله وجود دارد اولا مفیدبودن ویامضر بودن باید تعریف عقلانی کردنیازمند ملاکهای  جدیدی شد درثانی باید فطرت انسانی وحیوانی وطبیعت را کشف کرد وگرنه ان ملاک عقلانی خود تبدیل به فتنه میشود ویا کارائی لازم را نخواهد داشت  ودوم بسط ظرفیت ساخت مثلا فرهنگ است دراینموارد میتواند گاهی بعد زمانی ویامکانی موثر واقع شود ویاملاک های عقلانی جدید بوجود اید داستان جناب مولانا وجناب شمس تبریزیپیشخواهد امد وبه دلیل سخت بودن این دانش پیشرفت بشدت کند است وانحرافات زیاد است


ارسال شده در توسط علی

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- برادران سنیدر مسپله امامت وحلافت به \ارادوکس تضاد وتنقیض دچار هستند ونمیتوانند انرا حل وفصل کنند-مانند یهود در رسالت حضرت مسیح علیه السلام ومسیحیت در خدا بودن حضرت مسیح علیه السلام وحضرت جبرایل علیه السلام- برادران سنی  درامر خلافت وامامت بامشکلات زیاد روبرو هستند-میفرمایند حضرت علی علیه السلام برتری اقایان ابوبکر وعمر پذیرفته بودئ پس چرا در انتخاب شش نفرکه گفتند حق با علی علیه السلام است بشرطی که احکام  خلیفه واول ودوم را بپذیرد وایشان نپذیرفت چطور ایشان برتری اقایان را به پذیرد ولی هشتادبار اقای عمر فتوا خودرا تغیردادد وفتوای امیرالمومنان رحمت الله علیه پذیرفت وفرمود اگر علی علیه السلام نبودمن هلاک میشدم واهل جهنم بودم وچر احکام این دوبزرگوار  وحدت نظر ندارداین مطلبی من الان مینویسم درکتب اهل سنت است- زمانی جناب عمرترور شد ودکتر گفته بود تاسه روز خون را رفتن تحمل میکنی وبه ایشان گفتند رهبر اینده رامشخص کن روز دوم کمی حال ایشان بهتر شدده نفرازشیوخ برجسته وطرفدار ایشان را دعوت کرد وگفت شمشیر باخودتان بیاورید-من حضرت علی علیه السلام دعوت میکنم که نظر مبارک اش درباره من بدهد چون میدانست نظریات مختلفی درباره ایشان است اگر خندان بود گردن اش  را بزنید واگر غمگینبود کاری با اونداشته باشید حضرت از روی علم غیب مطلب میدانست بعضی خواستند انراانکار کنند در روز قیامت خداوندمنان برای تعین درجه بهشتی وجهنمی را به رسول اکرم میدهد هم احسنخالقین است وهم الرحم الراحمین حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم کلید به حضرت علی علیه السلام میدهد تامخالفین ایشان سیاه شونددرحد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم هستند بر چه اساسی ایشان درجه بهشتی وجهنمی تعین میکند هم ملاک دارد وهم علم غیب دارد حضرت علی علیه السلام حضرت ابن عباس را رحمت الله علیهخواست وجریان راگفت وفرمودند تو جای من به نزد عمربروواز او تمجید کن  حضرت ابن عباس رحمت الله علیه گفت امام  علیه السلام نمیخواهد به من یاد بدهی-من اینها وجناب عمر را بزرگ کردم وبنزد عمر رفت اقای عمر گفتند چرا علی علیه السلام شخصا نیامد ایشان حضرت علی علیه السلام ازوضع مسلمانان سخت ناراحت وغمگین است وحق با او است ولی درباره شما گفت اقای عمر انچه اگرمن خلیفه بودم میخواستم عمل کنم ایشان عمل کرده است وکاری بیش ازاین نمیتوانسته بکند لذا  پاداش خودرا دران دنیا بدست میاورد اقای عمر بسیار خوشحال وگفت خیالمن   ارام شد وشعف هم بدست اوردم که مسئله من ندارمچون حرف حضرت ابن عباس رحمت الله علیه دقیقا حرف حضرت علی علیه السلام ووحضرت ابن عباس رحمت الله از نزد عمر خارج شد شیوخ پرسیدن بفکر جانشین هستی گفت بله فردا جلسه است انهاگفتندپس حضرت علی علیه السلام را ولی مسلمین گفت نمیتوانم ار امویان برای فرزندان خود میترسم عثمان خواهد شداگرامامان صلواته الله علیهم الجمعین بقول اقایان ان سه خلیفه راشدین برتر میدانستند در دروس خود حتما اشاراتی داشتند دربین شاگردان امام صادق علیه السلام  هم زردتشتی وهم یهودی وخوارج وبرادران سنی هم  شرکت میکردند من مشرف به مکه بودم درمدینه قبراقای ابوبکر سمت راست وقبر اقای عمر سمت چپ است یک خانم ایرانی تصور میکرد که ایندو از امامان صلواته الله علیهم اجمعین هستند شروع گرد ازروی مفاتیح خواندن یک اقای عرب فارسی رابدون لهجه صحبت میکرد وادم خوش خندهبود وبعضی ایرانی ها با ایشان بحث میکردند من ارام به ایشانگفتم این قبر اقای عمر است ایشان گفت اجازه دهید من شخص ازایشان بپرسم- پرسید اقای عرب گفتند خبراقای عمر است که شما ایرانیان ایشان راقبول ندارید ان خانم گفتند درهرحال ایشان صحابه بوده وصحابه کبیر بوده است ایشان خنده کرد اولا ایشان فردی معمولی بوده درثانی دعا دیگربرای ایشان اثری ندارد خواستم سئوال کنم خداوندمنان فردی معمولی جانشین رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میکند کهنوز یک بارقران باتدبرنخوانده وبه تمام احادیث اشراف ندارد وقتیکه ایه ولی امری علی علیه السلام درقران امدپیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم بعضی ایات می امد پیامبراکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم ساعت ها گریان بودند وبعضی ایات لبخندی برلب  ایشانمیاورد ولی این ایه شعف عظیمی به پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم  به سجده رفت ومداوم شکر گذاری میکرد وقتیکه سراز سجده باشد وفرمودند دراین ایه چیست که شما ازخود بیخود کرد- فرمودند خداوندمنان در  انبیا یهود علیه السلام نام پیامبربعدی  خداوندمنان به انهامیداد وشکر الهی برای من هم همینطورشدمرض قلبی است حق را نمیپذیرد حال خلیفه دراحکام در مذهب سنی کیست خلیفه یا امام تضادهای عجیبی رخداده است ودرضمن درکتاب گرانسنگ  داستان امامان صلواته الله علیم اجمعین بنگارش ایت العظمی مظاهری رحمت الله زکات صد بیس وپنج نوع بخصوص درمورد انفالحکم دارد نبرد خلیف ومستضعفین درباره چراگاه تضاد سنگینی دارند خلیفه قوانین انفالرا ازان خود میداند ولی امام انها رای رسول اکرم صلواته الله علیه واله  والسلم میداند وخداوندمنان حفظ دین از ان خود میداند حال چگونه میتوان یک جواب دادنشکن اقایان بدهند


ارسال شده در توسط علی


بسم الله الرحمن الرحیم0- نظریات شخصی است- انسان درخلوت خوداش افکاری دارد بعضی افکار علت اساسی ان شیطان است-که مشکلاتی رابوجود می اورد ولی درتخصص او نیست ولی اورا مشغول میکند که باید انهارا رها کند به ایده ال که امروزهشنلخت امام الزمان علیه السلام است توجه کندبعضی افکار او خوب است ولی قابل پیاده شدن نیست انهاراهم رها مخصو ص افرادی خاص است   بعضی افکار خوب است کا درحال پیاده شدن است اگر  تشخیص میدهد انراتاپید کندمثلا هدایت معقول  برای زندگان  زنان بطور اخص ومردان بطور عموم از خداوندمنان نواهد که انارا بصورت سمبل به او نشان دهند زیذا اگر به اسلام عمل نکند مجازات دارد ولی اگردرجهت الهی باشد به اوتفهیم میکنند



ارسال شده در توسط علی
<      1   2   3   4      

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3