سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم-بحثی درباره قران مجید-اگرقران ساخته وپرداخته حضر رسول اکرم صلواته علیه واله والسلم-میبود- وایشان پیامبرهم نبودند – به تمام اسرار کتاب پی برده میشد-چون مانندکتب ای  محققین بشری تا امروز0-نوشتن کتابی که حاوی چندین علوم است- انهم درعربستان مستلزم داشتن رنگ وبوی فرهنگ عربستان وکشورهائی از این علوم را اخذ کرده استکه میبایست به زبان انها- مسلط باشند- ویابه ترجمه انها دسترسی داشته باشند درحالی که تاریخ نشان میدهد این چنین نبوده است وعلوم قرانی هیچ ربطی به علوم عصرخود ندارد- وان علوم راهم نمیپذیرد- علوم بشری به سئوالاتی پاسخ میدهد- که به ان نیاز دارد ومیتواند به شناخت ان دست رسی داشته باشد- هیچگاه درباره برزخ واخرت نمیتواند سئوالاتی را مطرح کند- ویا مطالبی که هیچگونه سندی در دست ندارد-درحالیکه حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم  بیسواد بوده است – درشناخت انسان مشخص میشود که هرکس ازهر شی ای وموضوعی از زوایه خاص خود ورود میکند ودرشناخت فرهنگها این امربخوبی مشخص است- شناخت برای انسان فی نفسه شناختبرای عموم یا بین المللی از اواخر قرن هفدهم در اروپا به میزان اندکی شروع شد که وجه اشتراک بسیار کم بود ولی این سعی هم به موازات ان شروع شد که فرهنگ جهانی را درداخل فرهنگ خود هضم کند ورنگ ولعاب ناسونالیستی بدهد- یعنی از زبان دیگری به زبان خودبرگرداند که وجه تمایز وخصوصیاتیکه برای کشورخود مهم است به ان داده شود- وترجمه ونوشتنی که رون باشد وهمه بهخوبی درک کنند مشکل است بخصوص برای جهانیان که بتواندباترجمه روان مطلب رابخوبی درک کنند—کتابی که بتواند جعل کردن های کتب اسمانی  وتحلیل ورد کردن کتب های به اصطلاح علمی بشریت را تایوم قیامت انجام دهد مسلما نمیتواند کاربشر باشد حتی کاردستجمعی افرادبسیارزیادی که درتشکیل ان شرکت داشته باشند- از نکات این کتاب است- که مادربسیاری موارد به ریشه های علوم ان نمیرسیم- سیرتاریخی ان علم در دست نیست وچون سیر تاریخی ان علم در دست نباشد قضاوت امکان ناپذیر است مگرانکه درتجربه  ویا عقل محض اگرامکان داشته باشد به نتایجی رسیده شود- بعنوان مثال قران بیان میکند که این زمین بر اساس عدالت وحکمت که لازمه عدالت است وبرای کرامت انسان ساخته  وپرداخته شده است- این سئوال درغرب است چرا هزارعنصر دراین زمین وجودندارد- چرا نورماه پنجاه مرتبه بیشترنیست-چرا زمین به اندازه ستاره نپتون بزرگ نیست وغیره- درچین کمونیست مائودستورداد که درخت سیب باروری انرا زیاد کنند- وسئوال کرد چه میزان باروریبه نسبت امروز سودمند است متخصصین گفتند سیزده برابرکشاورزان گفتند پنجاه برابر- جناب اقای مائو فرمودن کشورما فعلاذ براساس کشاورزی میچرخد اگر پنجاه برابر شود بسیاری از کشاورزان بیکار میشوند حال همان سصیزده برابر کافی است- قران برخلاف خصوصیات بشری هرگز بدنبال وجه اشتراک پیدا کردن با کشفیات دیگران  نیست وبلکه انکشفیات با فرهنگ قرانی مغایر است انهارا تخطئه میکند ونمی پذیرد ونمیخواهد شکاف را به طریقی پر کند وبرای کسی اندیشه وایدهقرانی قبول نمیکند اورا احمق وقابل مجازات میداند پایمبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم فقط میتوانست اندیشه علمی دیگران رابازگو کند- نه انکه علمی جدید وفلسفهای جدیدرا ارائه کند- ونمی تواست درتمام ابعاد به نقد وانتقاد علوم دیگران بپردازد سبک سخن وروش  خاص بیان مطالب خاص است که تا امروز نظیرندارد واز  زوایه خالق هستی به حقایق وتاریخ صحبت میکند که مسلما اگرارتباط نداشته باشد به هیچ- وجه قابل اثبات ویقینی بودن نیست- فقط میتوانست نظرخود ویا دیگران رابیان کند- قران وارد هرمکان که شد سرانجام یک استحاله ایجادکرد که فرد را از فرهنگ خود جدا کرد وبه سمت خودکشاند وقران بعدا فرهنگ اوشد وچنین امری درتاریخ بسیار کم یاب است ودرحد کمی درافرادی خاص تاثیر گذار است وهرگز نمیتواند فرهنگها بطورکلی استحاله دهد- ومبارزه باان نتواستند-کاری کارستان کنند- یک فرهنگ خود سالار است امروزه بین فلسفه سیاست وعلوم انسانی درجهان گرچه سعی فراوان شده است به یک خروجی-نائل نشدند حتی در اکامیک های علمی- داستان مانندمواد غذای است کههرعهصر غذائی درحدی خاص وبا پختی خاصمیتواند یک خروجی برای  رشد انسان فراهمکند که اینمواد همدیگرا خنثی ویا از کار نمیاندازند وضرری برای انسان فراهم نمیکنند- ایات قران این چنین است یک خروجی دارد- در چین کمونیست این موضوع مطرخ شد که فلسفه اقتصادمدرن را قبول کنیم یافلسفه کمونیست ومنجر به انقلاب فرهنگی شد وسرانجام اقای مائو تسلیم شد- هنوز وضع مشخصی از کمونیست فعلی وفلسفه ان مشخص نیست-جناب اقای دکارت- برای درک علمی از دوراه امکان پذیر است- یا از راه عقل محض ویااز طریق تجربه وسپس وارد عقل محض شود- قران برای درک معارف اسلام از این دو دوطریق  سود جست که بعدا اقی دکارت اثبات توحید از راه عقل محض پذیرفت- اما به چه طریقی میتوان رشد عقلانی رابیشتر کرد غرب به علوم تجربی معتقد است- درحالیکه قران به وحی معتقد است درمرحله اول-میفماید انان که به وحی توجه ای نمی کند مانندکسی هستند-که در روی زمین میخزنند وکسانی که به وحی ایمان میاورنند مانند پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- ایستاده میدوند- بحثی به نام شک درعلم مطرح شد شناخت دراخرین مرحلهکار ذهن است این سئوال مطرح است راستی نمائی ذهن در چه حد است- بسیاری هنوز از این مرحله عبور نکرده اند- قران میفرماید نه راین کتاب- شک کنید ونه درعقل خود شک کنید بههزمیزانی که عقل شما تشخیص داد قابل قبول است به شرطیعلوم پایمبران وحکیم هارا لحاظ کنید-ادامه دارد

ارسال شده در توسط علی

ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3