سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-شخصیت حضرت استادشهید دکتر ایت الله مرتضی مطهری رحمت الله علیه یکی ازنبوغ نادر جهان اسلام است-جنابان طلبه ها روزی از ایشان سئوال کردند- که شما با این استعداد هر علمی را یاد میگرفتید- چرا بدنبال علومی ماند مهندسی یا دکتری نرفتید- گویا ایشان اندک مدتی به این فکربودم- ولی بعد منصرف شدم ومن لذتی درعلوم اسلامی بردم قابل قیاس بالذت های دیگر نبود- من جمله شبه ابن کمونه- شبه از کلمه شبیه است اعراب یک لغت چند نوع تلفظ داشته باشد ویا یک لغت چند معنای داشته باش- به انها شبیه میگوید وشبه به این معنا است که درجمله  کدام درست  است- حل شبه بسیارمهم است- ابن کمونه بیان کرده است میتواند دوخدا بوجود داشته باشد- حتی بیشتر نه انکه الان دوخدا است  اثبات یکی خدائی کاری بسیار اسان است چون خداوند در قران مجید یک خدائی رابیان کرده است- ولی درتصور وتعقل میتوانسته دوخدا باشد ولی الان نیست بسیاری ازفلیسوفان انراتائید میکنند- کهدلیل برعدم امکان خدای دیگری نیست- یعنی محال عقلی نیست ممکن بود میبود البته خداوند باید قائم بالذات باشد یعنی متکی بر وجود خود باشد وان وجود را از کسی وام نگیرد وگرنه مخلوق میشود واز ازل وتا ابد باید باشد ویک لحظه نباشد مخلوق است تنها مورد فرشتگان عرشی هستند که ز ازل وتا ابد هستند ولی مخلوق هستند قائم بالذات نیستند قائم به خداوندمنان هستند- جناب استاد میفرماید من پس از مطالعات زیاد به اینتجه رسیدم که شانس یک بار در هستی رامیزند وخدای دومی عقلا محال است البته ایشان تا انجا که من اطلاع دارم اثبات خودرا بیان نکردند ومن جسته گریخته از نظریات حضرت علامه ایت الله مرحوم محمد حسین طباطبائی رحمت الله علیه به نتایجی رسیدم- حضرت علی علیه السلام میفرمایند  هرچه موجودی محدود شد مخلوق است واین هم ازنظر استاد دربالره خداوند ها هم صدق میکند یعمی خداوند ناقص نمیتواندباشد حتما باید کامل باشد وکامل  یعنی بی نهایت- با استفاده از جناب ابن سینا- میفرماید ذاتی که بی نهایت صفات ذاتی داشته باشد مسلم است قائم بالذات خواهد بود چون برا قائمیت هرصفتی که لازم داشته باشد تادر ذات خلل ایجاد نشود دارا است ونمونه هم دارد الله- ولی اگر صفات ذات بی نهایت نشد امکان خلل ممکن است پیدا کند وممکن است پیدانکند وچون ما حد را نمیدانیم ونمونه هم ندارد پس اساس صفات ذاتی بینهایت میشود ولی حضرت استا وحضرت علامه رحمت الله علیما معتقد هستند خلل وارد میشود پس بینهایت باشد واگر بینهایت نباشد به خداوندی که بینهایت است متکی میشود پس از جهتی مخلوق ان خداوند است- واز جهتی میدانیم هرچه یک موجود صافتش بیشتر شود شانس بوجود امدنش کمتر است البته دربینهایت صفت داشت صفر نیست ولی بسیاراندک است ومتاسفانه اثبات ایشان رامن ندیدم امید است اگر پیدا شد چاپ شود- استادفرموده است پس از اثبات این موضوع من لذتی که از ان بردم از هیچ چیزنبردم- نبردی که خداوند منان درقران میفرماید اگردو خدابودمابین انها جنگ بود وهرکدام میخواستند بردیگری برتری پیدا کنند- دراسلام فردبرتر نباید برتری کند جحتی خداوند منان گاهی خود را درحد انسان نزول میدهد حضرت علامه میفرماید این جنگ مابین خدای کامل وخدای ناقص است چون دوخدای کامل مانند دودایره یکسان عمل میکنندوهرکدام قلمرو خودرا داراند نسبت بهم برتری ندارند ودراوج عقل وحکمت هستند وناقص هم مجود نیست مگر خدایان تصوری ویاقلابی-


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3