سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-گرداب در اقیانوس-مهمترین حوزه اسلامی هندوستان حوزه دیوبندیه(دیوبند اسم مکان است به معنای سدبزرگ)-شبه قاره هند توسط غزنویان فتح شد ولی اسلام از اوایل قرن اول موردشناخت شبه قاره هند واقع شد-مسعودغزنوی از فقه حنفی حمایت میکردوبه ابومحد نصاحیدستور دادکهدرتائید مکتب حنفی کتابی بنویسد- بنابراین فقه حنفی درقرن پنچموششم دربین مسلمانان شبه قاره گسترش  یافت ودر دورهحکومت سلسله شاه تغلق مجموعه قوانین اداری انها بر اساس فقهحنفی تنظیم گردید وبانام های فتاوی عالمگیری ویافتاویهندیه به دست25تن از علمانوشته شد همزمان باورود فقه حنفی بههند تصوف نیز به هند واردشد- صوفیه درهندرسالت خودراسعادت معنوی مردم میدانستند وصوفیانمی پنداشتند حکومت معنوی جامعه به انها تفویض(واگذار)شده است- صوفیاندر خانقاه ها وجماعت خانه ها وزاویه ها(مکانی خلوت برای عبادت وریاضت)زندگی میکردند—زندگی خانقاهی گرد شیخ وعبادات مرسوم وریاضتهای عارفانه که از جانب وی مقررمیشد دور میزد-دونشان عمده پیوستنبه یک فرقه تصوف- پوشیدن خرقه(عبای ارزان) وتراشیدن موی سر بوده است- شیخ خرقه –سجاده نعلین وتسبیح وعصای خودرا به جانشین اش یعنی خلیفه میداد-دوسلسله عمده صوفیهدر زمان سلاطین دوره دهلی(1526-1206) عبارت بودند از – چشتیه- سهروردیه) این دوسلسلهطی قرون هشت ونه روبه انحطاط نهادند؟؟!! ودو سلسله دیگر یعنی نقشبندیه و قادریه درخلال عصر مغول اهمیت یافتند-تجدیدحیات فکری مسلمانان هند توسط دونفرصورت گرفت- یکی از انان شیخ احمدسر(بزرگ به زبان انگلیسی)هندی معروف به مجدد( احیا کننده)الف ثانی—عارف متکلم(کلام علمی عقلانی است که مسائل عقلانی قران را از طریق عقل اثبات میکند) موسس طریقه(روش) نقشبندیه-ودوم اکبر شاه موسسمذهب وطریقه:" دین الهی:"بودند دین الهی اکبر شاهکه التقاطی(ترکیب یافته)- از اسلام صوفی وائیین هندوبود(جنبه سیاسی داشت) با مخالفت شخ احمد روبرو شد- شخ احمدهمچون صوفیان دیگر-برای خودمقامات خاصی قائل بود وگاه خودرابرترازخلفای راشدین(چهارخلیفه بعداز رحلت جانسوز پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم)میدانست-وی با اراواعمال مخالف سنت همچون چله نشنی( غالبا چهل روز است  ومانند اعتکاف میماند وبرخلاف اسلام نیست) ذکر باجهر( یعنی اشکار وبلند متضاد ان خفی است شیعه معتقد است بسم الله الرحمن الرحیم درنماز ها بایدبلند خواند واهل تسنن بعضی معتقد هستند بایدخفی خواند که باید خفی خواند وبعضی ها اصلا بسم الله الرحمن الرحیم رانمیخوانند؟؟)- احترام به قبور(مرده مسلمان مانند زنده او دراحترام میباشد)- سجده تعظیمی به مرشد( سجده مخصوص خداوندمنان است ولی تعظیم اشکالی ندارد) بوسیدن پا- انالحق گفتن( یعنی من خدا هستم اگر منظور ظاهر کلمه است شرک وغلط است واگر منظور به حدی عارف ترقی کرده استکه وسیله حق شده است هرچه میگوید وانجام میدهد وغیره عینا خواست الهی استدرست است ولی به این نوع نباید بیان کند) وسماع (حالت جذبه که ممکن است فرد به رقص دراید) واحوال وجدامیزان مخالف بود- وی کسانی که بهرسم روزگاران روز درمقابل شاهان سجده میکردند شدیدانکوهش میکردند- واو وحدت وجود ابن عربی(همان انا الحق)را به وحدت شهود تعبیر میکرد کهیعنی هرچه اشراق ویاجلوه میکند اشراق وجلوه الهی است-وقائل بود هنگامی که سالک(کسی که طی طریق عرفان ویاتصوف میکنند)بهمقام شهود وفنا(خودنبودن)میرسد وماسوی الله(غیرخداوند)را نمیبیند- قائلبه وحدت وجود میشود وحال انکه این کشف(اشکارشدن)وحدت شهود سالک است نه وحدت وجود واقعی(که کفر است) او همچنین با تسامح(اسان گرفتن یعنی مذهب دیگران هم مذهب درست گرفتن) ابن عربی درباره ادیان دیگر مخالف بود ومبنای(اساس) ابن عربیراکه همه ادیان جلوهگاه یک حقیقت اند قبول نداشت وحقیقت راهمان حققت شریعت(اسلام) معنا میکرد وی مخالف شیعه بود وکتابیبر رد روافض(رفض مقداری پارچه که از کل پارچه جدا شود)نوشته است-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3