بسم الله الرحمن الرحیم- اعراب-مظاهر دنیائی را یا خداوند میدانستند مثل در دنیا ی جاهلی درخت مو وتاکستان به مرز خدائی میرسید- قران فرمود این عالم دنیائی همه بازیچه هستند- یعنی اصل اول که ایجاد انگیزه شدید کنند دارا هستند منافعی دارند که بازانسان جذب میکند ولی عمده عظمت انها -1- درامرشناخت است که از حکمت های بسیارپیچیده وهمم برخورد ار هستند دوم فطرت نسانر ا ذره ای مملواز حیوان ( با تشدید –یا)میکنندکه اوج ان در اخرت است یعنی پلی هستند از دنیا به اخرت- دوم تصور میکردند که بهترین کار در دنیا":لهو لعب": درحالیکه لهو ولعب ضد فطرت است وفطرت تیرووتار میکند وبقول استا دمعزز مرحوم حضرت ایت الله زبرجد رحمت اللهعلیه حال ونشاط وظرفیت عمل به احکام را از انسان میگیرد بوقل استادمعزز مرحوم حضر ایت الله زبر جد فطرت تیروتار میشود وبه روح انسان خنجر میزند- البته داریم که یک گروهی خداوندمنان راعبادت میکند به شرطی که دربهشت فقط از لذت های شهوانی غریزی برخوردار باشند که مورد اعتنای الهی نخواهند بود وتصور میشود ابدی هم دراین حالت نخواهند بود لذ اتا انسان با تصفیه روح خود را انجام ندهد وانفطرت با تعلیمات اسلامی منور نسازد فطرت را تشخیص نمیدهد وپس ازان با کوجکترین گناه متوجه تیر وتارشدن روح وخنجز زدن فطرت میشود ایشان معتقد فرد باید بلافصله غسل کند واگر شرایط ایجاب نمیکند وضو بگیردویاتیم کند و÷س از غسل به عبادت بپردازد وسروه یاسین بخواند ودرباره ان تفکر کند تا منور شود که ذره ای از حیوان است وعالم اخرت اوج حیوان دادن به انسان است