سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

خانه اخبار 

ایران دستور داد: حمله حماس اینگونه برنامه ریزی شده بود

به گفته منابع اطلاعاتی، در اسرائیل، از قبل مشخص شده است که سیگنال حمله صبح روز شنبه به طور مخفیانه برای حفظ عنصر غافلگیری داده شده است، اما این برنامه ریزی در طی یک دوره حدود ده ماهه در جلسات محرمانه سه جانبه در بیروت با حضور اعضای حماس، حزب الله و ایرانیان ارشد صورت گرفت.

 توسط شیریت اویتان کوهن

 

منتشر شده در 10-12-2023 08: 03

 اخرین تغییرات: 10-12-2023 12:41

 

تصویر توزیع شده توسط دفتر رهبر ایران ایت الله علی خامنه ای او را در مراسم فارغ التحصیلی مشترک دانشجویان اکادمی نیروهای مسلح در تهران پایتخت ایران در تاریخ 10 اکتبر 2023 نشان می دهد | عکس: خبرگزاری فرانسه

 

 

نشانه هایی از برنامه ریزی دقیق پشت حمله غافلگیرانه به جوامع مرزی غزه با گذشت زمان روشن تر می شود. تصویر گسترده، حتی اگر دیر شود، نباید سیاستمداران و پرسنل نظامی را تسکین دهد، بلکه باید وضعیت واضح تری را فراهم کند که به اسرائیل اجازه می دهد از دفاع به حمله تغییر جهت دهد و از تلفات بیشتر انسان ها در مناطق دیگر جلوگیری کند. هیچ جایی برای ادامه تصورات غلط قدیمی وجود ندارد. دشمنان ما در مرزها بازدارندگی ندارند و حمله حماس، که عمدا توسط ایران هدایت می شود، لزوما بخشی از یک طرح گسترده تر است.

اسرائیل هایوم را در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام دنبال کنید

ایران دستور داد. این واقعیت در حال حاضر برای همه شناخته شده است و مسئول بیش از هزار تلفات و هزاران زخمی است. به گفته منابع اطلاعاتی، در اسرائیل، از قبل مشخص شده است که سیگنال حمله صبح روز شنبه به طور مخفیانه برای حفظ عنصر غافلگیری داده شده است، اما این برنامه ریزی در طی یک دوره حدود ده ماهه در جلسات محرمانه سه جانبه در بیروت با حضور اعضای حماس، حزب الله و ایرانیان ارشد صورت گرفت. برخی از این جلسات حتی در رسانه های بین المللی و در اسرائیل گزارش شد اما توجه خاصی دریافت نکرد.

اخرین جلسات گزارش شده در بیروت، یکی در ماه اکتبر، تنها شش روز قبل از حمله مرگبار و دیگری در اوایل ماه اوریل برگزار شد. بر اساس گزارش های محلی، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ده روز قبل از حمله برای دیدار با حسن نصرالله، رهبر حزب الله، وارد لبنان شد و همچنین با حماس و جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد. در همان جلسه بدون درهای بسته، گزارش شد که او تعهد تهران به استراتژی حمایت و مقاومت در برابر مردم فلسطین و مسئله ازادسازی سرزمین (اسرائیل) را تایید کرد.» نشست دیگری در اوایل ماه اوریل برگزار شد، زمانی که رهبران جنبش های مسلح، حزب الله و حماس، در بیروت برای بحث در مورد امادگی محور مقاومت» علیه اسرائیل دیدار کردند.

ویدئو: بایدن می گوید امریکا از اسرائیل علیه حماس حمایت خواهد کرد

با این حال، اسرائیل در اشتباه بود که فرض کرد حزب الله هنوز بازدارندگی دارد و حماس به دنبال عملکرد به عنوان یک نهاد حاکم مشروع است، نه به عنوان یک سازمان تروریستی. اینجا چی میدونیم؟ از اغاز سال جاری، سازمان اطلاعات و ارتش اسرائیل در مورد سناریوی "مبارزه چند نمایشی" صحبت کرده اند که در ان حمله ای از غزه، لبنان و سوریه به طور همزمان علیه اسرائیل انجام می شود که احتمالا حتی شامل شهروندان عرب اسرائیل است. این سناریو در ماه های اوریل تا مه زمانی که نگرانی اصلی فعالیت های خشونت امیز علیه اسرائیل و یک حمله ترکیبی در ماه رمضان و رویدادهای روز اورشلیم بود، تیتر شد. در طول این ماه ها، حملات زیادی علیه اسرائیلی ها صورت گرفت، اما تهدید تبدیل شدن سناریو به واقعیت هرگز تحقق نیافت.

با وجود تصمیمات کابینه دیپلماتیک-امنیتی در مورد توانایی های حماس، ارتش اسرائیل تاکنون بر فعالیت های هوایی متمرکز شده است، در حالی که توانایی های نظامی حماس عمیقا در زیر زمین تثبیت شده است. تا زمانی که توانایی های سازمان های تروریستی در نوار غزه از بین نمی رود، به نظر می رسد ساکنان انجا قادر به بازگشت و زندگی در امنیت نخواهند بود.

اکنون پس از این هفته پرتنش، همه چشمها به لبنان است. تهدیدات در مرز شمالی چیزی نیست که در حال حاضر جنگجویان مستقر در امتداد مرز شمالی اسرائیل را نگران می کند، بلکه "نیروی رضوان" حزب الله است. اسرائیل از نزدیک این واحد را تحت نظر دارد که ماموریت ان در هر گونه خصومت نفوذ به اسرائیل و اشغال قلمرو جلیل است. "طرح اشغال" حماس برای رسیدن به اشدود طراحی شده بود. این طرح شنبه گذشته اجرا شد و می تواند به عنوان یک عنصر مکمل برای برنامه های حزب الله از شمال عمل کند. اسرائیل باید نیروی رادوان را نابود کند و اجازه ندهد که به سازماندهی در مرزهای شمالی ما ادامه دهد. ما دیدیم که چگونه در جنوب به پایان رسید

 

 

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم-

پخش زنده

 

محمد ضیف، فرمانده و مغز متفکر احتمالی حمله اخیر حماس علیه اسرائیل کیست؟

اشتراک

پنجشنبه 20 مهر 1402 ایران 14:50

محمد ضیف، فرمانده و مغز متفکر احتمالی حمله اخیر حماس علیه اسرائیل کیست؟

20 مهر 1402


 

اشتراک




 چاپ

اسرائیل حمله هفته گذشته حماس را لحظه‌ای همانند 11 سپتامبر نامید.

اما محمد ضیف، فرمانده فلسطینی و مغز متفکر پنهان در پشت این حمله نظامی، با استفاده از عبارت «سیل الاقصی»‌ در نوار صوتی پخش شده از او در روز شنبه ، اعلام کرد که این حمله در جواب یورش اسرائیل به مسجدالاقصی در اورشلیم صورت گرفته است.

طبق اظهارات یک منبع نزدیک به حماس، ضیف برنامه‌ریزی این عملیات را در ماه مه 2021 و پس از حمله اسرائیل به مسجدالاقصی، سومین مکان مقدس برای مسلمانان آغاز کرد. عملیاتی که منجر به کشته شدن 1200 تن و زخمی شدن بیش از 2700 نفر شد.

این منبع در غزه گفت: «تصاویر یورش اسرائیل به مسجدالاقصی در ماه رمضان و حمله به نمازگزاران و ضرب و شتم و بیرون کشیدن پیر و جوان از صحن مسجد این خشم را شعله ور کرد.»

دو سال پس از این حمله، که بعد از 11 روز در نهایت به آتش‌بس منجر شد، حمله روز شنبه که سنگین‌ترین ضربه به اسرائیل پس از از شروع درگیری های اعراب و اسرائیل در سال 1973 است صورت گرفت. حمله ای که اسرائیل را به اعلان جنگ و انجام حملات تلافی جویانه به غزه سوق داد و تاکنون منجر به کشته شدن 1055 نفر و زخمی شدن 5000 تن دیگر شده است.

اسرائیل همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که حداقل 1000 مرد مسلح فلسطینی را که از غزه نفوذ کرده بودند، کشته است.

ضیف که از هفت سوء قصد اسرائیل، که آخرین مورد آن در سال 2021 بوده، جان به در برده به ندرت صحبت می کند و هرگز در انظار عمومی ظاهر نمی شود. به همین علت از زمانی‌ که شبکه تلویزیونی حماس اعلام کرد که روز شنبه سخنرانی خواهد داشت، فلسطینی ها می‌دانستند که اتفاق مهمی در حال وقوع است.

ضیف در این فایل صوتی گفت: «امروز خشم الاقصی، خشم ملت و کشور ما در حال انفجار است. ای رزمندگان، امروز روز شماست تا به این جنایتکار بفهمانید که زمانش به پایان رسیده است.»

از ضیف تنها سه تصویر وجود دارد: یکی در 20 سالگی، دیگری با نقاب و تصویری از سایه او که هنگام پخش نوار صوتی استفاده می شد.

اگر چه او به احتمال زیاد در غزه و در پیچ و خم تونل‌های زیرزمینی محصور است، اما محل اختفایش ناشناخته است .

یک منبع امنیتی اسرائیل گفت که ضیف به طور مستقیم در برنامه‌ریزی و اجرای حمله دست داشته است.

طبق اظهارات یک منبع فلسطینی، یکی از خانه‌هائی که در غزه توسط نیروهای هوائی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته خانه پدری محمد ضیف است. به گفته منابع، برادر و دو عضو دیگر از خانواده او در این حمله کشته شده‌اند.

طبق اظهارات یک منبع نزدیک به حماس تصمیم برای آماده‌سازی این حمله مشترکا توسط ضیف و یحیی سینوار، رهبر حماس در غزه گرفته شده ولی معمار اصلی عملیات ضیف است.

یک منبع محلی آشنا با این گروه نیز گفته، آمادگی برای این عملیات چنان مخفیانه صورت گرفته که حتی ایران که از منابع مهم مالی، آموزشی و تسلیحاتی حماس است از زمان و جزئیات آن بی اطلاع بوده است.

آیت الله خامنه ای‌، رهبر جمهوری اسلامی روز سه شنبه گفت که تهران دخالتی در حمله به اسرائیل نداشته است.

واشنگتن نیز گفته با وجود اینکه تهران حامی حماس است اما هیچ مدرکی مبنی بر مشارکت مستقیم تهران در این حملات در دست نیست.

تلاش ضیف در طراحی این نقشه بر فریب اسرائیل تمرکز داشت. اسرائیل به این باور رسید که حماس علاقه‌ای به درگیری نداشته و در عوض بر توسعه اقتصادی در غزه، یعنی محل قدرت این جنبش، تمرکز کرده است.

اما همزمان با شروع ارائه مشوق‌های اقتصادی به کارگران غزه توسط اسرائیل، نیروهای حماس آماده حمله می‌شدند.

علی برکه ، رئیس روابط خارجی حماس گفت : «ما دو سال است که در حال آماده شدن برای این نبرد هستیم.»

در نوار صوتی به دست آمده ضیف با صدائی آرام به اسرائیل هشدار داده که از جنایات خود بر علیه فلسطینی‌ها دست بردارد و زندانیانی را که به گفته او مورد آزار و شکنجه قرار گرفته‌اند آزاد کند و دست از اشغال زمین‌های فلسطینیان بردارد.

او گفته که با توجه به انکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و با توجه به حمایت‌های آمریکا و غرب و سکوت بین المللی، حماس تصمیم گرفته که به همه این‌ها پایان دهد.

این رهبر شبه‌نظامی که با نام محمد مصری در سال 1965 در کمپ آوارگان خان یونس - که پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 ایجاد شد - به دنیا آمد، پس از پیوستن به حماس در جریان انتفاضه اول یا قیام فلسطینی‌ها در سال 1987 ، به محمد ضیف معروف شد. یک منبع حماس گفت که وی در سال 1989 توسط اسرائیل دستگیر شد و حدود 16 ماه را در بازداشت گذراند.

ضیف مدرک علوم را از دانشگاه اسلامی غزه گرفت و در آنجا به تحصیل در رشته‌های فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی پرداخت. او به هنر علاقه نشان داد و ریاست کمیته سرگرمی دانشگاه را بر عهده داشت و در نمایش های کمدی روی صحنه بازی می کرد.

ضیف شبکه تونل‌های گروه حماس و تخصص آن در ساخت بمب را تقویت کرد. او برای دهه‌ها در صدر فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار داشت و شخصاً مسئول کشته شدن ده‌ها اسرائیلی در بمب‌گذاری‌های انتحاری بود.

برای ضیف، ماندن در سایه، امری حیاتی بوده است. منابع حماس گفته‌اند که او در یکی از تلاش‌های اسرائیل برای ترور، یک چشم خود را از دست داده و از ناحیه یک پا آسیب جدی دیده است.

همسر، پسر 7 ماهه و دختر 3 ساله او در سال 2014 در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند.

بقای او در حین اداره شاخه مسلح حماس، موقعیت یک قهرمان مردمی فلسطین را برای او به ارمغان آورده است. در ویدیوها او یا نقاب به چهره دارد یا فقط سایه‌ای از او دیده می‌شود. یک منبع نزدیک به حماس گفت که او هرگز از فناوری های دیجیتال مدرن مانند تلفن‌های هوشمند استفاده نمی کند.

این مقاله برگردان گزارش رویترز است.

 

 

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است  درورد  برملتی که از مردگی به حیات امد انشالله حیات واحیا واقعی رابتواند راه درست انرا پیداکند اسرائلی باید بداند که برای مردم غزه حالت مرگ ایجادکند  ایران با دندان های سمی واردمعرکه خواهدشد وروسها جلوتراز امریکا وارد نبرد اتمی نشوند

 

 


ارسال شده در توسط علی

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- انشاالله حال خانم گراوند خوب خواهدشد اگر  ضربه مغزی باشد-کارکمی سخت میشود- در مقاله خواندم -که پای راست   اب کمی گرم میرزند دردرون سطلی  ودوشصت پا کمی جریان برق وصل میکنند همین طور  کلیه ها وبهمین نحو  نزدیک  الت تنانسلی  شما روی پستانهم  عمل کنید وبهنظر حقیر یک مرغ روی بدن اش راهبرود  ودرگوش  گوشی بگذارید وصدای مادر ایشان پخش کنید


 


ارسال شده در توسط علی


میدانند از اسلام هیچ چیزی نیمدانند تصور میکنم دردنیا   ماتک باشیم- وبخصوص انهای که امریکا هندوانه  زیر  بغل انها میگذارد که ادای سیاست مدارها دربیاروند این تاحدی همگانی  است-میگید اسلام میفرماید زن و فرزندان فرد که جنگجوی شوهراش راکشته است  میتوان به اسارت بگیرد درهشتادجنگ اسلامی درزمان پیامبراکرم صلواته الله علیه  واله والسلم یکنمونه بیاورید اینرا  اولین بار معاویه علیه العنت باب کرد که بدعت است-زن ازاد  بدون انکه درجبهه جنگ باشد  حرام است که کنیز شود اما یک قانون است بنام   قصاص  این  اززمان یهود وارد دین شد وبسیار گسترده است  یعنی زمانمعاویه چون این قانون را  عمل کرد درجنگ بامعاویه میشود انرا اجراکرد مثلا ژاپون میتواند جریمه بمب اتمیرابگیرد ویا بمب اتمی درست ماند وضعیت خوداش درامریکابزند- اخیرا  یعنی  علامت رضا است باامریکا هم میتوانیم اینکارابکنیبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بعضی جنابان که بیسواد هستند خیلی عجیب است از ایرانیان انىکی  از تاریخ ایران نم


 


ارسال شده در توسط علی


وزیر خارجه ایران: مقاومت فلسطین 100 درصد پشت تصمیم برای راه اندازی طوفان الاقصی است

چهارشنبه، 11 اکتبر 2023، 9:00 صبح   [آخرین به روز رسانی: چهارشنبه، 11 اکتبر 2023، 10:05 صبح ]


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران (دوم) در نشستی با مدیران ارشد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه در تاریخ 19 مهر 1392 در تهران سخنرانی می کند. (عکس از ایسنا)

وزیر امور خارجه ایران ادعاهایی مبنی بر اینکه کشورهایی غیر از فلسطین در پشت عملیات «شجاعانه» علیه اسرائیل هستند را رد کرد و گفت که مقاومت فلسطین خود تصمیم به راه اندازی آن را گرفته است.

حسین امیرعبداللهیان این اظهارات را روز سه‌شنبه، چند روز پس از آن که گروه‌های مقاومت مستقر در غزه با موفقیت عملیات طوفان الاقصی را در سرزمین‌های اشغالی انجام دادند، بیان کرد.

امیرعبداللهیان در نشستی با مدیران ارشد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای همسایه، گفت: آنچه اتفاق افتاد صد در صد یک تصمیم مقاومتی است [علی‌رغم] ادعاهایی که کشورهای دیگر پشت آن هستند.

این دیپلمات ارشد گفت که آنها در تولید موشک، راکت و هواپیماهای بدون سرنشین به خودکفایی رسیده اند.

وی در ادامه گفت: ایران به حمایت معنوی، سیاسی و رسانه ای از مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

چهار دهه مبارزه رزمندگان مقاومت به آنها آموخته است که چگونه اقلام مورد نیاز برای دفاع از غزه و لبنان را تهیه کنند. ما به عنوان ایران قطعا به حمایت های سیاسی، رسانه ای، بین المللی و معنوی خود از مقاومت فلسطین، لبنان و منطقه ادامه خواهیم داد و آن را اقدامی مشروع در برابر پدیده اشغالگری می دانیم.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد: رهبران فلسطینی به جای پاسخ به تجاوزات سیستماتیک صهیونیست ها، می خواهند با انجام اقدامات پیشگیرانه، صفحه جدیدی در مسیر مقاومت باز کنند.

وی تاکید کرد: رهبران مقاومت به جای تماشای تخریب منازل فلسطینی ها و برپایی واحدهای شهرک نشین، خواهان بازپس گیری اراضی و شهرک های اشغالی توسط صهیونیست ها و دفاع از حقوق فلسطینیان در آن مناطق هستند.

وی گفت: این عملیات شجاعانه در پاسخ به تجاوزات، اشغالگری ها، کشتار زنان و کودکان و افراط گرایی نامتعادل و جنایتکارانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انجام شد.

حماس از طوفان الاقصی به عنوان حق مشروع فلسطین برای دفاع از خود تمجید کرد.

حماس این بیانیه را در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی، بزرگترین عملیات نظامی علیه اسرائیل در چند دهه اخیر بیان کرد.

گروه مقاومت فلسطینی حماس روز شنبه در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در شرق قدس اشغالی و افزایش خشونت شهرک نشینان، عملیات طوفان الاقصی را علیه اسرائیل به راه انداخت.

این حمله غافلگیرکننده، نهاد امنیتی غاصب را به لرزه درآورد و 1200 اسرائیلی را کشت.

در پاسخ، اسرائیل حملات مرگباری را به نوار غزه انجام داد که در آن 922 فلسطینی کشته و 5000 نفر دیگر زخمی شدند.


همچنین می‌توانید به وب‌سایت پرس تی‌وی در آدرس‌های جایگزین زیر دسترسی داشته باشید:

www.presstv.ir

www.presstv.co.uk

این مقاله را به اشتراک بگذارید




ایران مقاومت فلسطین حسین امیرعبداللهیان غزه طوفان الاقصی

بیشتر از سیاست


شیخ زکزاکی روحانی برجسته نیجریه وارد تهران شد

وزیر امور خارجه ایران: اسرائیل به دنبال تخریب نوار غزه و قتل عام ساکنان آن است

ایران در نامه ای به سازمان ملل نسبت به «فاجعه انسانی» در بحبوحه تهاجم اسرائیل به غزه هشدار داد.


Top of Form



 


ارسال شده در توسط علی

 

موضع دولت آمریکا در مورد نقش جمهوری اسلامی در حمله به اسرائیلبسم الله الرحمن الرحیم موضع امریکا

جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، روز دوشنبه در شبکه‌ ای‌بی‌سی و در واکنش به گزارش اخیر روزنامه وال‌استریت ژورنال که جمهوری اسلامی ایران را پشت حمله حماس به اسرائیل دانسته است، گفت: «ما هیچ اطلاعات مستقیمی برای تایید آن گزارش نداریم. ما البته آن را دیدیم، در حال بررسی آن هستیم. اما در حال حاضر توانایی تایید آن را نداریم.»

او گفت: «آنچه که ما می‌توانیم درباره آن به طور کامل روشن باشیم این است که ایران به طور گسترده‌تر در این حملات شریک است چرا که در دهه‌های گذشته از حماس حمایت حمایت مالی کرده، و به آن آموزش، سلاح داده است.»

این مقام بلند‌پایه آمریکایی همچنین گفت: «چیزی که ما نداریم اطلاعات مستقیمی است که نشان دهنده مداخله ایران در دستور دادن یا برنامه‌ریزی حملاتی که در چند روز گذشته رخ داد باشد. این چیزی است که ما در حال بررسی دقیق آن هستیم.»

وال استریت ژورنال روز یکشنبه در یک گزارش اختصاصی نوشت که به گفته اعضای ارشد حماس و حزب‌الله لبنان، مقامات امنیتی جمهوری اسلامی به برنامه‌ریزی حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل کمک کردند.

 

 

 


ارسال شده در توسط علی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3